וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמת אביב? ג'

איתי מאירסון

14.6.2007 / 15:10

החרבת כיכר רבין, חסימת החוף, חיסול אוסישקין: לאיתי מאירסון ממטה התל אביבים המאוחד נמאס והוא יוצא להפגין נגד חולדאי

בשבת הקרובה תיערך ברחבת סינמטק תל אביב עצרת ראשונה מסוגה. על הפרק: מחאה כנגד מדיניותו של ראש-עיריית ת"א, רון חולדאי. ייחודיותה של העצרת נעוץ בעניין אחד עיקרי. זוהי ההתאגדות העממית הרחבה הראשונה של כלל המגזרים והחוגים בעיר, שמאסו בהתנהלותו הצינית והמקוממת של ראש-העיר, אשר עושה בה כבשלו.

עד לשלב זה המחאה כנגד מדיניותו של חולדאי התאפיינה בסקטוריאליות. כל ארגון תבע את זכויותיו בנפרד; כל מגזר דרש דיון ציבורי בעניינו בלבד. העצרת בשבת הקרובה מסמלת שלב חדש במאבק על העיר, שלב חשוב מאין כמותו ומעורר גאווה. ההתעלמות מציבור הסטודנטים ומעוטי-היכולת, הזלזול בערכי איכות הסביבה, ההתעמרות בתושבי יפו ושכונות הדרום, התכניות להרס כיכר רבין, החרבת בריכת גורדון, חיסול אוסישקין, התכניות לחסימת רצועת החוף על ידי גורדי שחקים, בניית השכונות הסגורות למיליונרים בלבד, כמו גם נטייתו של ראש העיר לסרס כל דיון ציבורי בנוגע לתוכניותיו – כל אלה הן רק חלק מן הסיבות להשאיר את האדישות בבית ולצאת אל הרחוב.

מתוך הנחה מבוססת, כי השורות שנרשמו לעיל יזכו לאי-אלו תגובות מצד ציבור הקוראים, מצאנו לנכון להקדים תרופה למכה ולהקדים טוקבק לטוקבק. אז הנה לכם תגובתו הרשמית של מטה המאבק המאוחד, לכל טוקבק שעשוי או עלול להירשם למטה:

1. יוווו!!! הפגנה?? סוףסוף!!! אני בא!!!!1

תגובת המטה המאוחד: כל הכבוד. העצרת תתקיים כאמור בשבת, ותחל בשעה 20:30 ברחבת הסינמטק.

2. תל-אביבים יקרים, תפסיקו לחיות בבועה! תפתחו את העיניים! יש קסאמים על שדרות!!

תגובת מטה המאבק: תושבי תל אביב, כמו גם תושבי הארץ כולה, כואבים את סבלם של תושבי שדרות ומתפללים שייבוא הקץ במהרה לסיוט הקסאמים. יתרה מזאת, תל אביב היא העיר היחידה בארץ – אולי מלבד ירושלים – שבה מתקיימת פעילות פוליטית עממית במישור הלאומי. רק בשבוע שעבר צעדו מכיכר רבין מעל ל-5,000 אנשים, רובם תושבי ת"א, לציון 40 שנות כיבוש. אפשר להתווכח על הרעיונות שמאחורי הצעדה הזו אבל אי אפשר להתווכח על המהות. הצועדים קראו בקולי קולות: "בעזה ובשדרות ילדים רוצים לחיות".

האם בחיפה, בבאר-שבע, בראשל"צ או בכל עיר אחרת יצאו אנשים לרחוב כדי למחות כנגד זלזולה של ממשלת ישראל בתושבי שדרות? אל תשכחו: זו אותה תל אביב שקלטה – בלי יד מכוונת של הממסד אלא רק בזכות תושבים טובי-לב – אלפים מתושבים הצפון שנמלטו מבתיהם במלחמת לבנון האחרונה.

אין זה צודק ובוודאי שלא הוגן להניח את ייסוריהם של תושבי שדרות באותה צלחת עם המאבק של תושבי תל אביב-יפו. וגם אם בשבת הקרובה נבקש "לחטוא" ולהשמיע את קולנו בעניינים מוניציפאליים בלבד, הרי שהסולידאריות שלנו עם תושבי שדרות עודה שרירה ואיתנה, והיא תישאר כך לתמיד.

3. פחחח... אמן יהרסו את אוסישקין!! יאללה להרוס להרוס!!!

תגובת המטה המאוחד: אוהדי הפועל שמוחים על חורבן אולם אוסישקין הם רק חלק מפסיפס רחב וצבעוני של מגזרים וחוגים שקופחו ומקופחים על ידי עיריית תל אביב. לא צריך להיות אוהד הפועל כדי לבקש למנוע את חורבן אוסישקין. בין החברים במאבק ישנם רבים, כמו כותב שורות אלה למשל, שנמנים על אוהדי מכבי. עבור אוהדי הפועל אוסישקין הוא הבית. עבור כלל התושבים אוסישקין הוא רק סימפטום. מי שהורס את אוסישקין לא יהסס במחי יד להורות גם על החרבתו של כל נכס תרבותי אחר בתל אביב. תיאורית הדומינו מימי המלחמה הקרה עשויה להיות רלוונטית לעניינינו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

4. מה יש לכם נגד הבנייה לגובה?? ככה זה בכל העולם!!

תגובת המטה המאוחד: לא מדויק. אמת שבכל עיר גדולה בעולם הנטייה היא לבנות לגובה, אבל השאלה היא היכן בונים ועבור מי. בשנים האחרונות צצו, ועוד יוסיפו לצוץ ביתר שאת גורדי שחקים ברובע ההיסטורי של העיר, באזור רוטשילד, נווה צדק והרצל. בעוד שבערים גדולות אחרות בעולם התבצעה חקיקה בעד שימור צביונה האדריכלי והתרבותי של העיר ההיסטורית, הרי שבתל אביב התחום הזה פרוץ לחלוטין. מגדלי יוקרה בני עשרות קומות הולכים ומזדקרים בלב שכונות צנועות. רוצים לבנות לגובה? בבקשה. אבל לא בלב העיר ולא למיליונרים בלבד.

5. מס' 3 יא טמבל! היום יהרסו את אוסישקין – מחר יהרסו את בית בן-גוריון!

תגובת המטה המאוחד: אין צורך לקרוא בשמות גנאי. אבל אכן אין זה מן הנמנע שמישהו בעיריית תל אביב יחליט להרוס בשלב כלשהו גם את בית בן-גוריון. תמיד אפשר יהיה למצוא מסמכים שמעידים על כך שהמבנה ההיסטורי שבו גר ראש-הממשלה הראשון הוקם באופן זמני והוא מסכן את שלום הציבור.

6. מה הבעיה של הירוקים עם ההתנהלות של העירייה?

תגובת מטה המאבק: העירייה מעודדת בניית חניונים בכל חלקה טובה בעיר. מדובר במעשה שמנוגד לכל הגיון בריא – תרתי משמע. במקום למנוע את זיהום האוויר של הרכבים הפרטיים ולהשקיע בתחבורה ציבורית, העירייה מזמינה אלפי רכבים להיכנס אל לב העיר. המשוואה היא פשוטה. חניון מכניס כסף. הרבה כסף. ועוד לא הזכרנו את ההזרמה המאסיבית של מי השפכים לים ואת התוכניות להפקיע חלקים מפארק הירקון לטובת סלילת כביש מהיר.

העצרת שתתקיים בשבת היא מפגן עוצמה ראשון ומשמעותי במאבק על הבית שלנו. לא בכוח, לא באלימות מילולית ולא בפרובוקציות. אנחנו לא "אנטי"; אנחנו "בעד". בעד תל אביב-יפו. העצרת תתקיים בהשתתפות אמנים, אנשי תרבות, ופעילים חברתיים, שמסמלים בשמם ובקולם את עירנו האהובה. תושבי העיר, יהודים וערבים, מזרחים ואשכנזים, שמאלנים וימנים, צעירים ומבוגרים, ייפגשו כדי להחליף עמדות, לשתף דעות ובעיקר לקרוא בקול רם: תל אביב שלנו!

שבת הקרובה, 20:30 ברחבת סינמטק ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully