וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטר הזאב

3.12.2008 / 14:52

ההופעה של פיטר האמיל אמש לא היתה רק הופעה נהדרת, היא היתה תופעת טבע. חמי אוזן ועינב שיף באו נקיים וחזרו שבורים

תופעת טבע

שערו מאפיר, פניו שמוטות, עצמות גופו המזדקן מתחילות לבלוט יותר ויותר. בגילו אתה מצפה מאומן שיתרכך, שיוריד את היצירות שלו אל העם, שיכניס בהם את המכנה המשותף הפשוט ביותר. אבל לא האמיל. קהלו בישראל מצומצם, מעריציו כבר בקושים זוכרים או עוקבים, אבל פשרה או התמתנות מנוגדים לטבעו. גם בגיל 60, עם תסרוקת של אדם מבולבל, אפל ומסוכסך, האמיל עדיין צורח כמו בן 16, מיילל כמו בן 18 ומתחבט כמו בן 20. זאת לא רק הופעת רוק נהדרת, זאת תופעת טבע.

הערב המפתיע שבאמת חיפשתם

כמעט לכל אחד יש לילה שחור אותו הוא העביר עם איזה תקליט אפל של האמיל, אבל מעטים באמת המשיכו משם הלאה ולמדו בעל פה את יצירתו כמכלול. אבל גם רק למי שיכיר שיר אחד בהופעה ואפילו בכלל לא, החוויה שתשחזר את הלילה ההוא עם האמיל מובטחת. אחד הדברים הטובים שעידן האינטרנט הביא גם לישראל, הוא מגוון של הופעות מחו"ל ששווה לצאת בשבילן מהבית. לבוא, לטעום ולהמשיך להופעה הבאה. האמיל הוא הערב המפתיע שבאמת חיפשתם.

קו ברור

אחד הדברים הכי מהנים שיש בהופעה של אמן שאתה מכיר חלקית, הוא נקודת המוצא השווה של השירים. הנוהג הוא בדרך כלל להעריץ את יצירתו המוקדמת של המוזיקאי, אבל כאשר התקליט הראשון והאחרון שלו הם היינו הך עבורך, פתאום כל הקלישאות על חדש וישן, על מאסטרפיסים בגיל צעיר ומסטיקים בגיל מבוגר, נותרות עירומות. היצירה הופכת אחת, וקו ישיר וברור עובר בין מה שנכתב בגיל 25 וגיל 55.

לא מערבב הכל בפיתה

חובה גם להתייחס לאכסניה שבה פיטר האמיל נתן את הכל אתמול. לא ייאמן שבעונת "סימני המיתון" נפתח מקום עם בשורה כמו רדינג 3: תפאורה מפוארת, במה מכובדת, סאונד שבו כל צעקה של האמיל מקבלת ניואנס אחר ובעיקר – כבוד לאמן. גם אם התפריט מזכיר את רושפלד ולא את הבארבי, משמח לראות שאמנים מחו"ל זוכים לאתר שמכבד את הייחוד שלהם ולא מערבב הכל בפיתה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

רלוונטי מתמיד

העולם של פיטר האמיל מורכב וסוער. לפעמים לא צריך לשמוע אותו, רק להביט באדם הרזה עד אימה הזה ולצחוק מההומור הבריטי הצונן והמצוין שלו ("יש לי עתיד נפלא מאחורי") כדי להבין שמדובר באמן רלוונטי תמיד. גם אם לפעמים האקסצנטריות של האמיל, שמתבטאת בהרמות קול לא מכוונות, עולה על המותר – חשוב להבין שאלו לא הצגות, אלא ביטוי לספירות מחשבה שאמנים אחרים רק חולמים להגיע אליהם.

להידבק בחיידק

למרות המעריצים הרבים שהתרגשו מכל תו של האמיל ובכך ריגשו בעצמם, התקווה היא שמהופעה כזו יצא האדם ששמע לראשונה את הקול החשוך הזה ונדבק בחיידק היצירתי שבו. מי שכבר באותו לילה פתח את המחשב באותה התלהבות ששמורה רק לאמנות ונתקף צמא לדעת עליו עוד. למזלו, האמיל לא נוהג לשמור דברים בבטן וגם לא בראש. אצלו – הכל על השולחן.

* פיטר האמיל יופיע גם הלילה המועדון רדינג 3, תל אביב, החל מ-21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully