וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מפעל חיים לשלמה ארצי

2.3.2009 / 21:00

הזמר הפופולרי יקבל מאקו"ם פרס על מפעל חייו, ביחד עם דודו ברק, מיכאל וולפה ויצחק בן נר

באירוע של אקו"ם שיתקיים ב-29 במרץ במרכז דוהל בתל אביב, יוענק פרס מפעל חיים לזמר שלמה ארצי, הפזמונאי דודו ברק, המלחין מיכאל וולפה והסופר יצחק בן נר.

דווקא בתקופה שהיוצרים בישראל נלחמים על מעמדם", אמר מנכ"ל אקו"ם יוריק בן דוד, "חשוב לנו לחזור ולהדגיש את התרומה המכובדת שהם נותנים לתרבות וליצירה הישראלית המקורית".

שווי פרס מפעל החיים הוא 30,000 שקלים והוא מוענק על ידי אקו"ם מדי שנה. ארבעת היוצרים הזוכים נבחרו על ידי חברי ועדה מקצועית.

בתחום הזמר העברי מנתה הוועדה את היוצרים נורית הירש, רמי קליינשטיין, זאב נחמה, אריאל הורוביץ ופיטר רוט. בתחום המוזיקה הקונצרטית כללה הוועדה את אלה שריף מלר, דורון סלומון ואהרון חרל"פ ובתחום הספרות כללה הוועדה את: יהודית קציר, שירי ארצי ואריק גלסנר.

בין נימוקי השופטים להענקת הפרס לשלמה ארצי נכתב: "שלמה ארצי הינו אחד מעמודי התווך של העשייה והיצירה הישראלית. שיריו כל כך מחוברים למקום ולהוויה הישראלית בעבר בהווה ובעתיד".

פרסי הספרות

באותו טקס בו יחולקו פרסי מפעל החיים, יחולקו גם פרסי הספרות היקרתיים לשנת תשס"ח.

בפרס עידוד פרסום היצירה בתחום ספרות הילדים והנוער זכתה
חווה חבושי על יצירתה " אולי בסוף הקיץ". סכום הפרס עומד על 13,000ש"ח.

בפרס עידוד פרסום היצירה ליצירה ספרותית ע"ש שלמה טנאי זכתה דורית רביניאן על יצירתה "כפית של ים"(שם זמני). סכום הפרס עומד גם הוא על 13,000 ש"ח.

בפרס ליצירה המוגשת בעילום שם בתחום השירה ע"ש נתן יונתן זכתה רבקה רז על יצירתה "אני הולך למות הוא אמר" ובפרס ליצירה המוגשת בעילום שם בתחום הסיפורת זכתה
לבנה מושון על יצירתה "האם אתה כואב אותי". גם כאן שווי הפרס הוא 13,000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully