וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון לא אוהבת את "לבנון"

עינב שיף

21.9.2009 / 5:58

התקשורת הלבנונית לא מרוצה מגרסת שמוליק מעוז למלחמת לבנון הראשונה. "הסרט הוא ניסיון למחוק 40 שנות אגרסיביות ישראלית"

שבוע לאחר הזכייה באריה הזהב בפסטיבל ונציה ומחמאות בעולם הערבי, "לבנון" של שמוליק מעוז מותקף בקרב מבקרים ובלוגרים בלבנון. הבלוג Uprooted Palestinians מצטט כלי תקשורת כמו העיתון היומי "אל נהר", העיתון הנחשב "אל מוסתקבל" והיומון "אל אחבר" בהם הוטחו האשמות קשות בסרטו של מעוז.

"הסרט מראה את נקודת המבט הישראלית", נכתב ב"אל נהר", "הוא מראה את המלחמה כמבצע של הגנה עצמית כש'האחר' אינו קיים, האויב מוחבא, נעדר ומוצג כ'טרוריסט'". "הרבה חשבו שמדובר בסרט אנטי-מלחמתי שמבקר את המלחמות אליהן יצאה מדינת ישראל וצבאה, אך במציאות הסרט אינו קרוב להיות ביקורתי", נכתב באל אחבר.

"הסרט הוא ניסיון למחוק 40 שנות אגרסיביות ישראלית", כותב האל מוסתקבל. "הסרט משרת רק את הצד שאמור להיראות הומאני במדינה הציונית, זו שיצאה למלחמה 'נגד רצונה' ו'בכאב'". "27 שנים אחרי שהרג מישהו לראשונה בחייו, מעוז מחליף את הטנק במצלמה", ממשיך להצליף האל נאהר. "בהתחלה הוא עשה בטנק שימוש כדי להרוג, כעת הוא משתמש במצלמה כדי לשכנע, אבל האמת אבודה".

באופן טבעי, נעשתה בלבנון השוואה בין "ואלס עם באשיר" ל"לבנון". גם בתקשורת הערבית הבחינו בהצלחת ה"גל" של סרטי מלחמת לבנון, מהצד השלילי כמובן. "מעוז הרוויח מהגל אותו החל ארי פולמן בפסטיבל קאן, והטרנד הישראלי של בחינת המצפון המעונה ממשיכה בהצלחה", נכתב באל אחבר. הכותרת למאמר הייתה "ואלס עם שמואל מעוז".

גם ברשת טוויטר נמצאו ציוצים זועמים אודות הצלחת הסרט, על פי דיווח ה-Uprooted Palestinians. "יופי, עוד סרט ישראלי על לבנון שרק מאניש את החיילים הישראלים ולא קורבנות לבנונים או פלסטיניים", צייץ אחד מהם.

כעת נותר לראות האם כמו במקרה "ואלס עם באשיר", גם הפעם תיערך הקרנה פיראטית במדינה, שמסרבת להקרין סרטים ישראלים באופן רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully