וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקוד שנוגע

תום גולדהנד

13.12.2009 / 14:26

קונטקט זה שפת ריקוד שמתבססת על אלתור תוך כדי שמירה על מגע מתמיד בין המשתתפים. לרגל פתיחת הפסטיבל הבינלאומי של התחום, קבלו את תום גולדהנד בטייטס - סליחה, שרוואל

יש ערימה של חברה על הדשא, יש ערימה של חברה על הפרקט בסטודיו, בעצם יש ערימה של חברה בכל מקום שאליו מביטים. כמה מאות אנשים הולכים בשבועות הקרובים לרקוד קרוב מאד אחד לשני, ללמוד לרקוד כאיש אחד, כגוף אחד. זוגות, שלישיות, לפעמים אפילו יותר יחברו יחד לריקוד מאולתר, יקשיבו אחד לשני דרך הגוף ויצרו משהו חדש. כל זה ייקרה בפסטיבל הקונטקט הבינלאומי, שייפתח היום (שלישי) ומתקיים בישראל זו השנה השמינית: שלושה שבועות של אימונים אינטנסיביים, כיתות אמן, וגם "טיול שנתי" ברחבי הארץ.

הקונטקט אימפרוביזציה הוא עולם שלם שעומד בפני עצמו בתוך עולם המחול, עם פילוסופיה וטכניקה ייחודיים. כשמנסים לצמצם אותו למספר כללים והגדרות זה נשמע בערך כך: זהו ריקוד שכרוך ביצירה ושמירה של מגע וקשר בין הרקדנים המשתתפים, ריקוד שמשתמש בעקרונות של מומנטום וחוקר את היחסים בין הפרטנרים לפרטנר הגדול מכולם – כוח הכבידה וכדור הארץ.

בעיקרו, ריקוד קונטקט מבוסס על נקודת מגע שמשנה את מיקומה, ולכן מצריך הקשבה גופנית מירבית בין הרקדנים. לעתים מדובר בריקוד שכולל הנפות והרמות באוויר, גלגול של הפרטנר לאורך הגוף, ולעתים - בתנועה עדינה יותר, למשל, בין כפות הידיים של שני רקדנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם אתה חוקר פיזיקה בתנועה אתה רוקד קונטקט, אם אתה רוקד כימיה אתה עושה משהו אחר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקונטקט אימפרוביזציה התפתח במהלך שנות השבעים ונחשב לאחד הילדים החורגים של המחול המודרני. אבי הסגנון הוא סטיב פקסטון - אחד מגדולי הרקדנים במאה ה-20, שעבד עם הכוריאוגרף מרס קאנינגהם והפך לכוריאוגרף בעצמו. פקסטון פיתח שפת ריקוד ותנועה שהוגדרה על ידו לא רק כריקוד פיזי אלא כריקוד שממש חוקר את הפיזיקה. "אם אתה חוקר פיזיקה בתנועה אתה רוקד קונטקט, אם אתה רוקד כימיה אתה עושה משהו אחר", אמר.

השפה שפיתח פקסטון קנתה לה הרבה אוהדים בישראל ולא בכדי היא נחשבת למעצמה לא קטנה בתחום הקונטקט אימפרוביזציה. בכל שנה, מושך אליו הפסטיבל מורים מהטובים בעולם ואיתם גם תלמידים לא מעטים. את סוד המשיכה הזו ניסחה טוב מכולם אנג'לה דוני, אחת המורות הבכירות לקונטקט, שתגיע גם היא להשתתף בפסטיבל: "אם אתה לא נהנה בריקוד הזה, אז זה לא באמת קונטקט. אם אתה יותר מדי נהנה, זה גם לא באמת קונטקט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריקוד בטבע ובמדבר שאותו ינחה עדי שעל מלהקת ורטיגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל הקונטקט הבינלאומי מורכב משלושה חלקים: שבוע של "חממה" בו המשתתפים עוברים סדנאות אינטנסיביות וכיתות אמן במתחם בהרי הגליל. לאחר מכן עובר הפסטיבל מ"הכפר" אל העיר הגדולה תל אביב והשיעורים וההופעות מתפזרים במספר במות וחללים. ולבסוף, שבוע נוסף של מסע ברחבי הארץ, שכולל ריקוד בטבע ובמדבר, שאותו מלווה ומנחה עדי שעל מלהקת ורטיגו.

הפסטיבל הבינלאומי השמיני לקונטקט אימפרוביזציה יתקיים בין התאריכים 15 בדצמבר 2009 - 2 בינואר 2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully