וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונות נוחרת: על "נדבר על זה בבית" של עמנואל רוזן

אייל דץ

6.5.2010 / 7:30

יותר משהתוכנית החדשה של עמנואל רוזן "נדבר על זה בבית" דנה בבעיות הבוערות שמעסיקות את הציבור הישראלי, היא מגלמת את הבעיה הגדולה ביותר שלו: ההתבהמות

באייטם הראשון בתוכנית האקטואליה החדשה של עמנואל רוזן, "נדבר על זה בבית", המנחה-החוקר הוותיק וגבי גזית יושבים בסלון של גזית בפיג'מה ומדברים. גזית רותח. הוא לא מבין איך החרדים החוצפנים האלו מעזים לכנות אותו היטלר, הרי הוא בכלל גדל כילד חרדי בשם גבריאל גרינשטיין. הוא לוקח את רוזן לסיור בבית ומראה לו תמונות של בני משפחתו, חרדים שנספו בשואה.

בשלב הבא רוזן באולפן, כבר לא בפיג'מה. מולו על המסך המפוצל חמשת משתתפי הפאנל הנמצאים איש איש בביתו: העיתונאית הצעירה נטע אחיטוב, הזמר מוקי, פליט "האח הגדול" מנחם בן, אם המתנחלים דניאלה וייס, אשת שר הביטחון לשעבר אחלמה פרץ והשופט בדימוס שלי טימן. בהישמע הגונג הם מתחילים להתדיין בשאלה "האם החרדים הם פרזיטים?". יש להם – לכולם ביחד – חמש דקות בסך הכול, מגבלה הדורשת מהם להוציא את המיטב. התוצאות לא מאחרות לבוא. מוקי קובע "שהחרדים טפילים, אבל גם הערבים שלא הולכים לעבוד והקיבוצניקים שבונים בריכות על חשבוננו". אחיטוב מסכימה וקובעת "טפילים". מנחם בן טוען שהם דווקא חביבים. וייס מנסה להגיד משהו אבל נקטעת על ידי רוזן, טימן ופרץ ממלמלים משהו לא ברור. נגמר הזמן.

פושע או גורו?

אייטם שני. עמנואל רוזן בביתה של אחת מנשותיו לשעבר של גואל רצון, כלומר בביתה של אחת מנשותיו לשעבר של גואל רצון שעדיין לא התראיינה לשבעה ימים או ערוץ 2. היא מספרת על החוויה שעברה ומגדירה אותה בסך הכול "טיול". החברות שלה לא מבינות. הן דורשות לדעת את האמת מאחורי מה שהתחולל בבית ההוא בשכונת התקווה. "האמת? אל תאמינו לתקשורת", היא אומרת להן.

חזרה לאולפן, הפעם דנים חברי הפאנל בשאלה: גואל רצון – פושע או גורו? כמו קודם, יש להם חמש דקות בסך הכול, לכולם ביחד. הם חייבים להיות מפוקסים. טימן אומר "גורו שהוא פושע". מוקי אומר שאי אפשר בכלל להוכיח. מנחם בן שואל איפה היו הרשויות. רוזן אומר שהמקרה של הנשים של רצון מזכיר את הדיכוי של הנשים החרדיות. וייס מנסה להגיד משהו בתגובה אבל נקטעת על ידי רוזן. אחיטוב ופרץ ממלמלות משהו לא ברור. נגמר הזמן.

גועל נפש או בילוי ליגיטימי?

האייטם השלישי בתוכנית נבחר על ידי אחת מהגולשות בבית. הוא קשור לפרשת סרן אפרתי ועוסק במסיבות רווקים וחשפניות. כתב התוכנית קופץ לבקר במועדון חשפנות ובצד שמאל של המסך קופץ הסימון שאמור להגיד להורים להרחיק את הילדים שמתחת לגיל 14 מהמסך אבל בעצם מסמן לעורכי תוכנית את הסיכוי היחיד שלהם להגיע לרייטינג דו ספרתי.

הכתב חוזר מהבילוי עם כאבי ביצים אבל לא עם מסקנות חותכות, והכדור מתגלגל שוב לחברי הפאנל. זהו האייטם האחרון בתוכנית האקטואליה החדשה של רוזן ויש להם – שוב – רק חמש דקות לדון עליו. השאלה: "מסיבות רווקים – גועל נפש או בילוי לגיטימי". מנחם בן טוען שזה לגיטימי רק אם החשפניות יפות. מוקי אומר שזה גועל נפש. אחיטוב מסכימה. וייס מנסה להגיד משהו אבל נקטעת על ידי רוזן. טימן ופרץ גם מסכימים שזה גועל נפש. נגמר הזמן.

רוזן מבקש עוד ההארכה קטנה ושואל: "אם זה גועל נפש, למה אנחנו עושים את זה?" "כי אנחנו בהמות", עונה לו מוקי ומסכם במשפט אחד את כל המהות של התוכנית. שלב המסקנות. החרדים? גועל נפש. גואל רצון? גועל נפש. מסיבות רווקים? גועל נפש. בשביל זה לא היינו צריכים עוד תוכנית אקטואליה, אנחנו פשוט יכולים להמשיך לקרוא טוקבקים.

"נדבר על זה בבית", ימי רביעי, 22:35, ערוץ 2, קשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully