וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "טרון: המורשת" במקום הראשון

19.12.2010 / 17:29

סרט ההמשך המדובר לא הפגין ביצועים מסחררים, אבל כבש את הפסגה בשבוע האחרון שלפני חג המולד. לעומת זאת, הקומדיה הרומנטית החדשה של ג'ק ניקולסון וריס וויתרספון התרסקה

בתקופה זו בדיוק בשנה שעברה הגיע לאקרנים בארצות הברית "אווטאר", והתחיל את המסע לעבר שבירת כל שיא קופתי אפשרי. גם השנה פקד את המסכים בארצות הברית בשבוע האחרון שלפני חגיגות חג המולד סרט עתידני ועתיר חידושים טכנולוגיים, שנתמך במסע שיווק כמעט היסטרי. במקרה זה מדובר ב"טרון: המורשת", פרק המשך ליצירת הפולחן של דיסני שיצאה במקור כבר לפני 28 שנה, ואף שהאולפן השקיע כ-150 מיליון דולר בהפקתו ועוד כ-120 מיליון דולר בשיווקו, אף אחד לא קיווה שהוא יתחרה בהישגים של "אווטאר". כל מה שדיסני רצו הוא שהסרט יחזיר את ההשקעה בו ויצדיק את עשייתם של סרטי המשך נוספים, ונכון לעתה נראה שהוא במסלול הנכון.

וכך, בסוף השבוע הראשון להפצתו הכניס "טרון: המורשת" 43.6מיליון דולר. נכון, אלה אינם מספרים מסחררים: לשם השוואה, "אני אגדה" נעזר בפופולריות של וויל סמית כדי להכניס 30 מיליון דולר יותר מכך לפני שלוש שנים, והוא עשה כן בלי הקרנות תלת-ממדיות. עם זאת, למרות הביקורות הפושרות, ההמשכון הגשים בדיוק רב את הציפיות ממנו ונשאר עם מבט אופטימי לעתיד.

מלכתחילה, התקווה היתה שבדיוק כמו "אווטאר", גם "טרון: המורשת" ירוויח את רוב הונו בהמשך הדרך. הסיכויים שיעשה כך מתגברים בעיקר לאור התחרות החלשה הצפויה לו על קהל הילדים והנערים – "נרניה" כבר מזמן איבד גובה, ו"מסעות גוליבר", שייצא בשבוע הבא, לא צפוי להתרומם לרגע. נוסף לכך, "טרון: המורשת" אמור להפגין בשבועות הקרובים ביצועים מרשימים ברחבי העולם, בעיקר במדינות חובבות טכנולוגיה בסדר הגודל של יפן. לפיכך, קשה לחרוץ מסקנות לגביו בהתאם לצעדיו הראשונים.

כך או כך, המספרים של "טרון: המורשת" טובים בהרבה מאשר ההישגים של שני הסרטים הנוספים שהצטרפו השבוע לשוק ורגע לפני סיום השנה הספיקו להצטרף לרשימת הכישלונות הכלכליים הגדולים של 2010. הראשון שבהם הוא "Yogi Bear", עיבוד תלת-ממדי לסדרת האנימציה הקלאסית של האנה ברברה. הקומדיה לכל המשפחה אמנם תפסה את הסגנות, אבל היא עשתה זאת עם הכנסות של 16.7 מיליון דולר בלבד – סכום נמוך ביותר יחסית לז'אנר. הדיבור סביב הסרט היה שלילי בשבועות האחרונים לאור הקטעים שנחשפו ממנו, והביקורות עליו היו איומות, ובכל זאת איש לא ציפה שהדב הזה יאכל כל כך מעט דבש. אז מה קרה? ובכן, שוב התברר שגם לילדים יש גבולות.

אהבה זה כואב

אכזבה גדולה עוד יותר רשומה על שמה של הקומדיה הרומנטית "איך אתם יודעים?" סרטו הראשון מזה שש שנים של ג'יימס ל.ברוקס, שבעבר הקסים את הקהל ואת הממסד עם "תנאים של חיבה", "משדרים חדשות" ו"הכי טוב שיש", אבל עדיין לא התאושש מן המפלה של "ספנגליש" באמצע העשור הקודם. הפעם התוצאות היו גרועות עוד יותר – למרות הנוכחות של ריס וויתרספון, אוון ווילסון, פול ראד ואפילו ג'ק ניקולסון, הסרט נכנס למקום השמיני בלבד עם הכנסות עגומות של 7.6 מיליון דולרים. בעיקרון, בהתחשב בז'אנר, אלה סכומים נמוכים אך לא קטסטרופליים, אבל במקרה של "איך אתם יודעים?" זהו ברוך שיגרום להרבה רואי חשבון באולפני סוני להזיע בימים הקרובים. הסיבה לכך היא שאף כי סרטים המשתייכים לסוגת הקומדיה הרומנטית בדרך כלל זולים להפקה, ברוקס הצליח לבזבז כאן 120 מיליון דולר – תוצר של נטייתו הקפריזית לעכב את הצילומים ולעבוד על אותם קטעים שוב ושוב, וכן של המשכורות הגבוהות שניתנו לניקולסון ולחבריו.

ברוך נוסף הוא "סיפורי נרניה: המסע בדורך השחר", שספג השבוע ירידה של 47 אחוז בהכנסותיו. וכך, הוא ניצב במקום השלישי עם הכנסות של 12.4 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, מאזן כללי של 42.7 מיליון דולר וסימן שאלה גדול סביב התהייה האם יימצא מי שיסכים לתמוך בפרק רביעי בסדרה.

הנוק-אאוט של "פייטר"

החדשות הטובות נמצאות בהמשך הטבלה: דרמת האיגרוף המהוללת "פייטר", שגרפה מועמדויות רבות לגלובוס הזהב ולפרסי גילדת השחקנים, הרחיבה באופן משמעותי את הפצתה לאחר שבילתה את השבוע הראשון שלה במספר מצומצם של אולמות, והיא ניצלה זאת כדי להיכנס לטבלה באופן מרשים – הסרט התמקם רביעי, עם הכנסות של 12.2 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 12.6 מיליון דולר.

המספרים של "פייטר" כמעט שווי ערך לתוצאות של "נרניה", וזאת אף שהפנטזיה מוקרנת בכמעט אלף אולמות יותר ממנו, והנוכחות החזקה שלו בעונת הפרסים בתוספת התגובות החמות של הקהל כלפיו מבטיחות לו גם מומנטום. סרט נוסף שבוזז הן את הפרסים והן את הכסף של הציבור הוא "ברבור שחור", שעומד במקום השביעי עם הכסות של 8.3 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 15.7 מיליון דולר.

עוד הצלחה היא "פלונטר", סרט האנימציה של דיסני שעושה חיל במקום השישי עם הכנסות של 8.6 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 127.8 מיליון דולר. לעומת זאת, גם הפרגון התמוה מגלובוס הזהב לא הציל את "התייר". המותחן הרומנטי של ג'וני דפ ואנג'לינה ג'ולי ספג צניחה של 56 אחוז בהכנסותיו בסוף השבוע השני להפצתו, והוא ניצב במקום החמישי עם הכנסות של 8.7 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 30.7 מיליון דולר.

את הטבלה סוגרים "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 1", שהכניס 4.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ובכך העלה את מאזנו המצטבר ל-265.5 מיליון דולר, ו"לא ניתנת לעצירה", שנועל את העשירייה עם הכנסות של 1.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 77.3 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully