וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זבולון אורלב נגד ספנסר טוניק: למנוע צילומי העירום בים המלח

שני גורקביץ'

12.5.2011 / 14:48

לטענת הח"כ, המיזם לצילום עירום המוני בים המלח וגיוס הכספים להפקתו הם עבירה על החוק. יוזמי הפרויקט: "הוא מבזבז זמן"

חבר הכנסת זבולון אורלב (הבית הלאומי) קורא ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינטשיין, למנוע את פרויקט צילום העירום ההמוני בים המלח של האמן ספנסר טוניק. במכתב ששיגר השבוע לוויינשטיין טוען אורלב, כי הקמפיין האינטרנטי לגיוס כספים שפתח בו טוניק הוא למעשה "שידול לדבר עבירה על פי סעיף 349 לחוק העונשין האוסר מעשה מגונה בפומבי".

"לידיעתי, רשויות האכיפה פועלות אמנם בכל פעם שבו אדם או חבר בני אדם ניסו או התערטלו ברשות הרבים", כותב אורלב. "מאחר ומדובר בהפקה המונית ברור ומובן כי יש כאן התרסה בוטה ופומבית כנגד החוק הפוגעת ברגשות ציבור רחב וגדול. אשר על כן אבקש את התערבותך הדחופה והנחיותיך לרשויות האכיפה למנוע הפקה זו".

טוניק, הידוע בשל צילומי העירום ההמוני שלו, בהם נראים מאות ואלפי אנשים מעורטלים המקובצים יחדיו באתרים שונים ברחבי העולם, מבקר בימים אלו בישראל ועוסק בהכנות ראשונות לצילומים בים המלח. זהו הפרויקט הראשון של טוניק שאינו ממומן על ידי מוזיאון או ארגון סביבתי, ולשם הפקתו הוא פתח לפני כשבועיים אתר לגיוס כספים. המטרה היא לגייס לפחות 60 אלף דולרים מתרומות של אנשים פרטיים עד ה-6 ביוני. נכון לרגע פרסום הכתבה, נותרו עוד 24ימים ופחות מחמשת-אלפים דולרים להשלמת המטרה.

"אורלב מבזבז את זמנה וכספה של הממשלה"

"עבודתו של ספנסר היא אמנות", כך מסר בתגובה ארי פרוכטר, יוזם הפרויקט, בשיחה עם וואלה! תרבות. "לא פחות ולא יותר. בסוף שנות ה-90 היתה מחלוקת דומה בארצות הברית ובית המשפט העליון פסק שעבודתו של ספנסר טוניק היא אמנות ומוגנת כחופש הביטוי, תחת התיקון הראשון לחוקה האמריקנית. למיטב הבנתי, ישראל היא הדמוקרטיה הגדולה של המזרח התיכון וחברתה הטובה ביותר של ארצות הברית, וכותב המכתב צריך היה לבחון איך התמודדו עם המקרה הזה בארצות הברית לפני שהוא מבזבז את זמנה וכספה של הממשלה על דברים שהם לחלוטין לא רלוונטיים".

"אני לא רוצה להגיד לו איך לעשות את עבודתו, אבל אני בטוח שאורלב יכול לנצל את זמנו כדי לפעול לשפר את חייהם של הישראלים", הוסיף פרוכטר. "בכל מקרה, זה עצוב שח"כ אורלב פועל בצורה המנוגדת לדמוקרטיה ומנסה להפוך אמנות למשהו שהוא לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully