וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ירושלים 2011: פרס הביכורים נשלל מ"עמק תפארת"

שני גורקביץ'

16.7.2011 / 21:16

יממה לאחר נעילת הפסטיבל התברר כי אחד השופטים שבחר להעניק את הפרס לסרטה של הדר פרידליך היה מצוי בניגוד אינטרסים

הנהלת פסטיבל הקולנוע ירושלים הודיעה הערב (שבת) כי היא חוזרת בה ממתן פרס ון ליר לסרט הביכורים "עמק תפארת" שביימה הדר פרידליך. זאת, כיוון שהתברר כי אחד השופטים שבחר להעניק את הפרס לסרט, מקושר אליו בעקיפין.

לוואלה! תרבות נודע כי ככל הנראה השופט המדובר הוא מישל ריאק, מנהל ARTE France Cinema וראש מחלקת הרכש הקולנועי של ARTE צרפת, שהיתה מעורבת בהפקת הסרט. בתגובה להודעת הנהלת הפסטיבל אמרה פרידליך: "מעולם לא הייתי מעורבת בשערוריה מכל סוג שהוא ואני אשתדל ליהנות מהדבר הזה".

"מבדיקה שערכה הנהלת הפסטיבל, עולה כי בניגוד להנחיותיה ובניגוד לעקרון השמירה על היעדר ניגוד עניינים, אחד השופטים אשר לו קשר עקיף להפקת הסרט, השתתף בהצבעה", כך מסרו אנשי הפסטיבל. אתמול אחר הצהריים נערך בסינמטק ירושלים טקס הנעילה של הפסטיבל, במסגרתו הוכרזו שמות הזוכים בקטגוריות השונות.

בהודעתה הדגישה הנהלת הפסטיבל כי היא מקפידה לשמור על עצמאותם של צוותי השיפוט שמינתה, כך שיוכלו לקבל את החלטותיהם בהתאם לצו מצפונם, ומקפידה כי חבר צוות שיפוט לא ייטול חלק בהצבעה המציבה אותו בניגוד עניינים. "משהתברר כי עיקרון זה לא קויים, לא ראתה מנוס אלא לבטל את תוצאות ההצבעה", כך לשון ההודעה הרשמית.

אנשי הנהלת הפסטיבל הודיעו כי במהלך היממה הקרובה ייערך דיון מחודש בין השופטים שאינם מצויים בניגוד עניינים, שיכריעו בשנית מי הזוכה בקטגוריה. "אנו מתנצלים על התקלה ומביעים צער על עוגמת הנפש הנגרמת ליוצרי הסרט 'עמק תפארת' אשר לאיש מהם לא היה קשר לתקלה שאירעה", ציינו.

פסטיבל ירושלים 2011: כל הכתבות והדיווחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully