וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "העזרה" הפתיע את ארבעת הסרטים החדשים ונשאר ראשון

21.8.2011 / 17:12

בסוף השבוע השני להפצתה, הצליחה הדרמה להדוף את התחרות מצד "ספיי קידס 4", "ליל האימה", "קונאן" ו"יום אחד" ולשמור על הצמרת

כפי שקרה בשבוע שעבר, גם בסוף השבוע הנוכחי הגיעו לשוק האמריקאי ארבעה סרטים חדשים, אבל את הבכורה תפס דווקא סרט שבשבוע השני להפצתו. במקרה זה מדובר ב"העזרה", העיבוד לרב המכר של קתרין סטוקט על מערכת היחסים בין צעירה לבנה ומשרתות שחורות בדרום הגזעני של פעם. בהמשך לפתיחה המרשימה מלכתחילה שלה, צברה הדרמה תנופה וגרפה 20 מיליון דולר – מה שהעלה את מאזנה הכללי ל-71 מיליון דולר ואיפשר לה גם לדחוק את "כוכב הקופים: המרד" מן המקום הראשון.

המסלול של "העזרה" מזכיר עתה את זה שעבר לפני כשנה וחצי "הזדמנות שנייה", גם הוא להיט ענק על יחסים בן גזעיים שהלהיב בעיקר את קהל הנשים המבוגרות. וכך, התגלה פעם נוספת שאם כבר צץ לו סרט שמצליח לפצח את קהל היעד התובעני הזה, אז בדרך כלל הוא כבר עושה זאת בגדול. וכך, הסרט הצנוע ודל התקציב והאפקטים משקיף בנחת מעל הפקות מושקעות בהרבה, ונראה שדבר לא יעצור את הכנסותיו בדרך לעקוף את רף מאה מיליון הדולר.

אין מעריצים חדשים ל"ספיי קידס"

בניגוד ל"העזרה", מסתמן כי ארבעת הסרטים החדשים שהגיעו השבוע לבתי הקולנוע לא יזכו להירשם כהצלחות. מבין אלה, מי שהניב את ההכנסות הגדולות ביותר הוא "ספיי קידס 4: כל הזמן שבעולם", הפרק הרביעי בסדרת הריגול, שהתייצב במקום השלישי עם הכנסות של 11.5 מיליון דולר.

זהו באופן משמעותי הספתח הנמוך בתולדות הסדרה, וזה לא מפתיע: אחרי הכל, הפרק האחרון של "ספיי קידס" יצא כבר לפני שמונה שנים, כך שהמעריצים שהיו לה בזמנו כבר בגרו ואיבדו בה עניין. כיוון שהטריילר של הפרק הטרי ומסע השיווק שלו בכלל גרמו לו להיראות כמו חלטורה מיושנת, לא היתה סיבה שהוא יצליח לגייס במקומם חסידים חדשים, וגם הביקורות האיומות לא הגבירו את הסקרנות סביבו. לאור כל זה, אפשר להמר בוודאות כי לא נזכה - או יותר נכון לא ניאלץ - לצפות ב"ספיי קידס 5".

וגם לא ל"קונאן"

צפוי היה גם הכישלון של "קונאן", העיבוד המחודש של הלהיט הפולחני משנות השמונים, שהסתפק במקום הרביעי עם הכנסות של כעשרה מיליון דולרים. הציפיות הנמוכות נבעו מכך שהסרט אינו מציג אף כוכב מוכר, וכן מהעובדה שמוצרים קודמים מסוגו, למשל "הליגיון האחרון", לא השכילו לשחזר את ההצלחה שהיתה בעבר לז'אנר הפנטזיה התקופתית האלימה. הביקורות הגרועות והדיבור השלילי סביב הסרט החמירו עוד יותר את מצבו, כך שבסיכומו של דבר התברר כי מאזנו עגום עוד יותר מהתחזיות הקודרות.

למה נתנו לאן התאווי רק את השאריות של הקיץ?

כישלון מתבקש נוסף היה של "יום אחד", הדרמה הרומנטית בכיכובה של אן התאווי, שבקושי נכנסה לעשירייה והשתחלה רק למקום התשיעי עם הכנסות של חמישה מיליון דולרים. הסיבה לכך היא שמדובר בפרויקט יוקרתי, אלגנטי וכבד ראש, ופרויקטים שכאלה אמורים לצאת בדרך כלל בין הסתיו לעונת האוסקרים. העובדה שהאולפנים החליטו להפיץ את הסרט דווקא בשבוע הלפני אחרון של הקיץ, משבצת השמורה בדרך כלל למוצרים מסחרים גרידא או סתם לזבלונים, העידה על חוסר האמון שלהם בו. המבקרים והקהל הגיבו באדישות דומה, וכך התברר שאם התאווי חפצה לשבור קופות, היא תיאלץ לחכות לפרק הבא של "באטמן" כדי לעשות זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ולמה לעזאזל לא אהבו את "ליל האימה"?

ונסיים בכישלון טרי שדווקא הצליח להפתיע את החזאים והנביאים למיניהם: מדובר ב"ליל האימה", העיבוד המחודש לקומדיית הזוועות משנות השמונים, שהיה אמור להכניס כ-15 מיליון דולר. התחזיות התבססו על כך שהאווירה הקלילה והסקסית שלו מתאימה לרוח הקיץ, על העובדה שהוא רוכב על טרנד הערפדים ובסיכומו של דבר גם על הביקורות, שהיו טובות באופן חריג לסרט מסוגו.

אבל למרות כל זה, "ליל האימה" התרסק למקום החמישי עם הכנסות של שמונה מיליון דולרים בלבד. איך אפשר להסביר זאת? אם ניקח בחשבון את הכישלון הדומה והמפתיע לא פחות של "יעד סופי 5" בשבוע שעבר, עושה רושם כי האימה פשוט יצאה מהאופנה הקיץ. מי שנהנה מכך הוא בעיקר "כוכב הקופים: המרד", שניצל את התחרות החלשה כדי לשמור על מומנטום טוב, והוא עומד במקום השני עם הכנסות של 17 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי מרשים של 134.4 מיליון דולר.

הטבלה במלואה

1. "העזרה" - 20, 71.5

2. "כוכב הקופים: המרד" - 17, 134.4

3. "ספיי קידס 4: כל הזמן שבעולם" - 11.5

4. "קונאן" - 10.5

5. "ליל האימה" - 8.8

6. "הדרדסים" - 8, 118.7

7. "יעד סופי 5" - 8.2, 32.8

8. "30 דקות או פחות" - 6.5, 26

9. "יום אחד" - 5

10. "טיפש, מטורף מאוהב" - 5, 64.5

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות אמריקה - העמודה השנייה לסך ההכנסות הכלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully