וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אייל גולן קורא לך": משתפרת, אבל ארוכה עד מוות

עינב שיף

5.1.2012 / 7:05

"אייל גולן קורא לך" היא כבר לא החלטורה של העונה הראשונה, אבל שלוש שעות הן יותר מדי בשביל כל תוכנית, בטח לאחת שבה חיים רביבו שופט זמרים

אייל גולן ו"אייל גולן קורא לך" עברו מרחק רב מתוכנית הפיילוט, שהיתה מהמביכות שנראו על המסך הישראלי (שראה, ברוך ה', לא מעט פאדיחות), לבין פתיחת העונה השנייה של התוכנית, אמש (רביעי) בערוץ 24. ראשית, גולן עצמו הבין איך משלבים בין חיי "הפמליה" שהוא מנהל לבין תוכנית ריאליטי מקצועית בערוץ טלוויזיה שמתיימר להיות מכובד: גולן משדר גוד וייבז, בלי שתיקות מביכות, בלי להיראות כמו אחד שפשוט מת לעזוב הכל ולהתקלח בחומצה מאשר להישאר באולפן ועם אינסטינקטים של אדם שמוביל שידור. גם האולפן עבר שדרוג ובין אזור האודישנים ל"במת הגולן", נדבך נוסף בתוכנית שהיא ממילא פולחן אישיות כמעט פגאני למפעלות אייל גולן, "אייל גולן קורא לך" אולי לא נראית כמו "אקס פקטור", אבל גם לא כמו בדיחה של קשת על חשבוננו.

כמו כן, התוכנית כבר לא מועברת בשידור חי, מה שמאפשר לה קצב פעילות סביר ומיצוי מקסימלי של רגעים טלוויזיונים עם פוטנציאל: כך, כבר בתוכנית הראשונה גולן הפציץ עם האודישן של סיון גנון, אלמנתו של הרוג באסון השריפה בכרמל שהביא את השופטים לידי דמעות, וכן עם זמרת בסגנון ספרדי שעבדה עם חמי רודנר, שלפתע עלה על קו הטלפון ויצר דיאלוג משעשע עם גולן (רודנר: "אפשר להתמודד אצלך בתוכנית?" גולן: "עזוב, אתה לא שר מזרחית"); ושוב, ביחס לאסון העונה הקודמת, "אייל גולן קורא לך" שורדת. כמעט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למי יש כוחות לשלוש שעות של זה? "אייל גולן קורא לך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבעיה המרכזית של "אייל גולן קורא לך" היא אורכה הבלתי נסבל; לא ברור אם בקשת רוצים להילחם גם בגיא פינס, גם במהדורה המרכזית וגם ב"מירוץ למיליון" שמשודרים במקביל לתוכנית – בכל מקרה, אין שום הצדקה להמשיך בתוכנית שלוש שעות (!), בהן יש אודישן, ראיון עם השופטים, השיפוט עצמו, מרינה קבישר, פרסומות, הופעה מול קהל, הופעת זמר אורח (עומר אדם) ועוד. "אייל גולן קורא לך" לא יכולה להיות משדר באורך של "אמריקן איידול"/"כוכב נולד"/"The Voice": היא תוכנית נישתית מאוד, בערוץ נישה ועם מקדם סבלנות בעייתי מאוד לשעה 19:00 בערב. במקום להסתפק בתוכנית שתיערך רק על "במת הגולן" ותחזיק שעה מקסימום, היא נמתחת באופן מיותר.

לצד זאת, הבחירה בחיים רביבו כשופט בתוכנית זמרים הולמת כמו ליהוקו של אייל גולן לשיפוט בריאליטי שעוסק בברידג'. הדבר בולט במיוחד לאור היותו של הפאנל שמסביב חד, בהיר ומאיר עיניים בז'אנר המזרחי: עדי לאון שב לעמדת הבולדוג חסר הרחמים ("את כל כך משעממת שרציתי שזה ייגמר כבר", אמר למתמודדת) וירון אילן מתפקד על תקן האנציקלופדיה של הז'אנר שעושה את העבודה עם המון רגש ודיוק – וגם לא מעט ביקורת. על הרקע הזה, רביבו נראה תלוש כמו מצב שבו חמי רודנר היה מגיע להתמודד בתוכנית.

גם הבחירה במרינה קבישר כקריינית הרצף הביזארי של התוכנית פוגעת בה: "אייל גולן קורא לך", שנפתחה השנה גם לזמרים, היא תוכנית גברית במהותה וקבישר מוצבת בלא יותר מעמדת הפנים היפות ששוברות את רצף אווירת "הפמליה" באולפן. במובנים מסוימים, ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, בתוכנית שמחפשת גם זמרות, ישנן עמדות שהדרת נשים היא לאו דווקא אופציה רעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תהיי יפה, ו? מרינה קבישר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אייל גולן קורא לך" נולדה מתוך מצוקת שעמום של הזמר הישראלי היחיד שמיקסם את אפשרויות חיי הזוהר שמדינה בסדר הגודל של ישראל יכולה להציע. הצלחתה המוכחת ברייטינג החדירה במפיקיה ואנשיה את חוש האחריות שיש כלפי משדר טלוויזיה נצפה. לו רק היתה מצטמקת לגודלה הטבעי, "אייל גולן קורא לך" היתה חטיף לגיטימי לחובבי הז'אנר. אבל את אייל גולן מעולם לא עניינה אלטרנטיבה, ולכן דינה של "אייל גולן קורא לך" הוא להיגרר למוות על גבו של הזמר המצליח בישראל.

"אייל גולן קורא לך": אייל גולן חונך את העונה החדשה
"אייל גולן קורא לך": ירון אילן משתיק את מהבקרים
"אייל גולן קורא לך": ראיתם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully