וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 נאלץ לערוך מחדש פרומו ל"חי בלה לה לנד"

20.2.2012 / 13:11

הצופים התלוננו על שפה בוטה בפרומו לריאליטי, והרשות השנייה החליטה כי על הערוץ יהיה לערוך את הפרומו מחדש

ערוץ 10 נאלץ ערוך מחדש את הפרומו לתכנית הריאליטי "חי בלה לה לנד" עקב תלונות של צופים על כך שזוכה הסדרה, אלון דה לוקו, נראה בו משתמש בשפה בוטה.

הפרומו לתכנית, המשודרת מדי ערב בערוץ 10 בשידורים חוזרים ובימים אלה מתחילים צילומי העונה השנייה שלה, גרר אחריו תלונות על כך שהקדימון משודר בכל שעות היום וחושף ילדים לשפה בוטה ולקללות. בעקבות תלונות שהגיעו לרשות השנייה, המפקחת על שידורי ערוץ 10, ערך אגף תכניות הטלוויזיה ברשות השנייה בירור עם הערוץ בסיומו הוחלט כי מאחר ומדובר בשימוש בשפה בוטה, יתקן ערוץ 10 את הקדימון ויסיר את הדברים.

"חופש הביטוי הוא בגדר זכות יסוד בחברה הישראלית ויש לשמור עליו מכל משמר, ואולם אין פירוש הדבר כי במסגרת חופש הביטוי יושפלו צופים מתכנים בוטים", אומר נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב. "יש למצוא את האיזון בין חופש הביטוי לבין כבוד האדם".

"חי בלה לה לנד" היא תכנית ריאליטי בהפקת "קופרמן" עבור yes, והיא משודרת בערוץ 10, כאמור, בשידורים חוזרים. בשבוע שעבר קבעה וועדת הטלוויזיה של הרשות כי על מנת לעמוד ביחס שבין שידורי סוגה עילית לריאליטי יהיה על ערוץ 10 להפחית את היקף שידורי תכניות הבידור והריאליטי.
בערוץ 10 גם נערכים למלא את החלטת המועצה לפיה על הערוץ יהיה לדלל את היקף השידורים של התכנית בשבוע ולפרוס אותן על פרק זמן ארוך יותר. בערוץ מציינים את שעות הריאליטי הרבות המשודרות על ידי זכייניות ערוץ 2 בעקבותיהן אף נקבעה לזכיינית רשת הפרה של כללי הרשות בנושא.

"אכן ייתכן שהעובדה שבתקופה האחרונה משודרות בטלוויזיה במקביל גם הריאליטי 'The Voice', גם הריאליטי 'המירוץ למיליון' גם הריאליטי 'האח הגדול' וגם הריאליטי 'איל גולן קורא לך' הביאה להצפה מסוימת בתכני ריאליטי", אומרים בערוץ לוואלה! ברנז'ה. "על רקע זה בהחלט נבחן כיצד לתרום את חלקנו לצמצום כמות תכניות הריאליטי המשודרת כרגע בטלוויזיה ונפעל לפי הנחיות מועצת הרשות השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully