וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקאביב 2012: הוכרזו הסרטים שישתתפו בתחרות הישראלית

רוני אפרת

5.3.2012 / 15:38

התחרות היוקרתית ביותר בישראל לקולנוע תיעודי, בניהולו האמנותי של סיני אבט, תכלול 12 סרטים בנושאים מגוונים

נבחרו הסרטים הדוקומנטריים הישראליים שיתחרו במסגרת פסטיבל דוקאביב ה-14, שיתקיים במהלך חודש מאי 2012. הפסטיבל ייערך בסינמטק תל אביב, במוזיאון תל אביב לאמנות, בבר ZOA ובנמל תל אביב. סרטי התחרות, שיוקרנו בהקרנת בכורה בפסטיבל, נבחרו מבין יותר מ-70 סרטים שהוגשו. בנוסף להם, יכללו גם סרטים ישראליים נוספים שיתארחו בהקרנות מיוחדות. שבעה סרטים יתחרו בתחרות הסטודנטים, שנבחרו מבין 25 שהוגשו על ידי בתי הספר לקולנוע. חברי ועדת המיון בתחרות הישראלית כוללת את המנהל האמנותי סיני אבט, גבי ביבליוביץ ("סוף עונת
התפוזים", "מדינת היהודים" , "תל-אביב") ונטע דבורקיס ("שלטון החוק", "שומרוני בודד").

הסרטים הנבחרים הן "גברים בלתי נראים" של יריב מוזר, שחושף את הקורבנות בלתי מוכרים של הסכסוך הישראלי פלסטיני - גברים הומוסקסואלים פלסטיניים, הסובלים מרדיפה ואיומים על חייהם בשטחים ונאלצים להתחבא בתל אביב, שגם בה הם בורחים מפני החוק."הנכה המאושר והבודהיסט המיוסר" של נועם פנחס, שחוזר לקיבוץ ילדותו לעזור לחברו, נכה שמסרב להשתקם. "יום אחד אחרי השלום" של מירי לאופר, עוקב אחר אם שכולה שהחליטה לפתוח בדיאלוג עם הצלף הפלסטיני שירה בבנה למוות. "ילדים מסוכנים" של עמית גורן על "בית נועם", שם מתגוררים שלושה עשר גברים המוגדרים עברייני אלימות במשפחה ומטופלים בשיטת טיפול מאתגרת ומורכבת שאין דומה לה. "ימי הזהר" של זהר וגנר, על קלטת המתגלה בבית זוג ומערערת את מערכת היחסים באמצעות סודות בני עשרים שנה. "כביסה מלוכלכת" של יעל שרר שלא יכולה לסלוח ולא לשכוח את ההתעללות המינית שעברה על ידי אביה. "כל הבקרים השמחים" של עומר יפמן אל תוך ההוויה הביסקסואלית, אשר חושף טפח מהעולם היצרי המטלטל בו נתון הבמאי.

עוד בפסטיבל: "לילה לבן" של עירית גל על נשות מחנה הפליטים דהיישה, המסתננות לירושלים מדי לילה, מסע הנמשך מספר שעות."פודרה" של איל גולדברג, בן לשושלת גולדברג, ממייסדות המושבה מטולה.על רקע המוות המכה בבני המשפחה ההולכים לעולמם זה אחר זה, נקרא גיבור הסרט שוב ושוב למילואים כמפקד טנק."רעש" של דן ונואית גבע, סיפור אהבה-שנאה תל אביבי, על אדם שמחליט לצאת למלחמה ברעש העירוני הפולש לביתו."סינמה ג'נין" של מרכוס ותר, מסעם של פלסטינים וגרמנים אל בנייתו מחדש של בית הקולנוע הנטוש בג'נין. "הום מובי" של ראובן ברודסקי, תיעוד השלב האחרון בהתפרקות משפחתו של הבמאי, אחת מני רבות שלא שרדו את מבחן ההגירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully