וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחקי הכס": מה הסיפור של פיטר דינקלג'?

חגית גינזבורג

28.3.2012 / 7:58

פיטר דינקלג' החל את הקריירה עוד גמד בתפקידי שוליים בהוליווד, עד שהגיע התפקיד ב"משחקי הכס" שהפך אותו לכוכב. פרופיל של שחקן קטן, אבל ענק

על שער גליון החדש של מגזין אינטרטיינמנט וויקלי מתנוסס טיריון לאניסטר, הדמות הכי מושחזת, אינטליגנטית ושנונה ב"משחקי הכס", שתשוב ביום ראשון לעונה חדשה ב-HBO וארבעה ימים לאחר מכן בערוץ yes Oh בישראל. קשה לזכור מתי, אם בכלל, אפשר היה למצוא שחקן נמוך קומה על שער של אחד המגזינים המובילים בארה"ב – מקום ששמור בדרך כלל לג'ורג' קלוני, ג'נוארי ג'ונס או שאר יושבי הוליווד נטולי הפגמים הפיזיים.

אלא שבשלב הזה, בואכה העונה השנייה והמצופה כל כך של "משחקי הכס", זה אפילו לא נראה ביזאר. למעשה, זה דווקא נראה מאוד הגיוני: טיריון, או ליתר דיוק – השחקן פיטר דינקלג' שמגלם אותו, הוא הכוכב האמיתי, לא רק של הסדרה, אלא גם של ההווה. יש שיקראו לזה, ניצחונם של הבלתי מושלמים.

הוליווד צועקת באיטיות לצד המגמה הזו, מנסה לנער אותה מדי פעם כמו שמנערים לכלוך סורר כלשהו, אבל היום כבר אי אפשר להתחמק מהעובדה הפשוטה ששחקנים שבעבר הלא רחוק תפסו את תקן ה"גרוטסק", ה"חריג" או ה"מועד ללעג", הולכים ומתקרבים למרכז הפוקוס. אפשר לראות את זה בכל סדרה שנייה שמאפשרת לשחקנים בעלי עודף משקל לגלם תפקידים שהם לא רק "השמן המגושם והמזיע" ואפשר לראות את זה גם בקריירה של דינקלג' – קודם סייד קיק גמדי לעת מצוא, היום זוכה אמי וגלובוס הזהב שתסריטים ותפקידים נערמים על סף דלתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמות המרתקת ביותר בסדרה. פיטר דינקלג' ב"משחקי הכס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד שהגיע התפקיד ב"משחקי הכס", דינקלג', בן 42 ו-135 ס"מ, היה אחד מאותם עשרות נמוכי קומה שעובדים בהוליווד וחיים על תפקידים קטנים שמסתמכים יותר על הגובה מאשר על כישרון המשחק שלהם. הוא נולד וגדל בניו ג'רזי, בן למורה למוזיקה וסוכן ביטוח. כבר בינקות אובחנה אצלו מחלת האכונדרופלסיה שגורמת לגמדות, אבל במבט חטוף על הרזומה שלו, ניכר שהוא לא ממש נתן לזה לעמוד בדרכו.

את התפקיד הראשון שלו, בסרט העצמאי "רעש מצלמים", בו גילם שחקן גמד שמתלונן על התפקיד הקלישאתי שלו. ב-2003 הגיעה הפריצה, עם תפקיד מרכזי בסרט "אנשי התחנה" שעליו היה מועמד לפרסים בטקס פרסי גילדת השחקנים ופסטיבל ספיריט לסרטים עצמאיים. היו לו גם תפקידים בסרטים כמו "Elf" של וויל פארל, "משפטו של ג'קי די" ותפקידי אורח בסדרות כמו "הפמליה", "ניפ/טאק" ו-"30 רוק" ולצד כל אלה, השתתף בלא מעט מחזות אוף ברודווי.

בכולם, כמובן, הוא גילם את תפקידו הבלתי נמנע של הגמד. ואז נחת עליו התפקיד שכל שחקן חולם לגלם: דמותו של טיריון לאניסטר השנון, המורכב, האינטליגנטי להפליא והרב שגל, שהוא במקרה גם גמד. לצד תלונות מצד קוראי ספריו של ג'ורג' ר.ר. מרטין, עליהם בוססה הסדרה, שטענו כי דמותו של טיריון אמורה להיות מכוערת – כבר מתחילת הסדרה היה ברור שדינקלג' הוא הכוכב של הסדרה.

הסצנה המצוינת של דינקלג' ב"הפמליה":

דמותו של טיריון עשתה פלאים לא רק לקריירה של דינקלג', אלא לגמדים ההוליוודים בכלל. הנה דמות טלוויזיונית שסובלת מפגם פיזי ניכר, אבל בכל זאת מצליחה להיתפס כסקסית ומושכת, לא מעט בזכות האישיות השרמנטית שלה. דינקלג' עצמו מעדיף לפסוח על ההסברים המלומדים האלה, ומסביר בפשטות: "טיריון הפך למנודה על ידי המשפחה שלו, אז הוא – איך אנסח את זה? – הוא לא שם זין. אבל הוא גם אדיב ונחמד בדרכו, וזו הקלה בתוכנית שבה רוב הדמויות עסוקות בלכרות זו לזו את הראש".

כפי שקורה תמיד לשחקנים שסובלים מזיהוי יתר עם הדמות שלהם, גם דינקלג' הופתע לגלות שהוא נתפס כגבר סקסי. בגיליון "גבר השנה" של מגזין הגברים "G.Q", הוא נבחר לאחד הגברים הלוהטים של 2011, כולל הפקת צילומים בשילוב ארבע דוגמניות תחתונים שכרכרו סביבו על הסט והוא היה נראה מרוצה למדי, אבל ניכר שלאורך כל הדרך הוא מקפיד להישאר עם שתי רגליים על הקרקע – ממעט לדבר על חייו האישיים, מתזכר גבר מאנגליה שהוכה ונפצע קשה רק משום שהוא גמד בנאום הזכייה שלו בגלובוס הזהב (ולא שוכח כמובן, להודות לאשתו, במאית התיאטרון אריקה שמידט) וכששאלו אותו ממגזין "G.Q" אם נשים מסתכלות עליו אחרת מאז טיריון, הוא ענה בפשטות: "אני אף פעם לא מבין מה נשים רוצות או מה הן אוהבות, עדיין מנסה לברר את זה. ואני כבר בן 42".

דינקלג' וארבע בנות שעושות שמח בצילומי מגזין G.Q:

גם על החיים כגמד הוא לא מרבה לדבר, כחלק מאסטרטגיית ה"אם לא תעשה מזה ביג דיל, אף אחד אחר לא יעשה". בעבר ציין בראיון שהחריגות שלו הפריעה לו רק כשהיה צעיר יותר. "בתור מתבגר הייתי מריר וכועס והקפתי את עצמי בחומות", אמר דינקלג' בראיון בפסטיבל הסרטים של טורונטו ב-2003. "אבל ככל שאתה מתבגר, אתה מבין שלהכל צריך להתייחס בחוש הומור. אתה פשוט מבין שאיך שאנשים מגיבים אליך זו לא בעיה שלך, זו בעיה שלהם".

בימים אלה, לצד הפיכתו לאבא טרי, הקריירה של דינקלג' בנסיקה: לצד העונה השנייה של "משחקי הכס", שבה על פי הדיווחים תפקידו של טיריון רק יילך ויגדל, יש לו ארבעה סרטים בדרך, ביניהם " A Little Bit of Heaven's" עם קייט הדסון, שייצא לאקרנים במאי הקרוב, בו הוא מגלם זונה ממין זכר, "a case of you" עם אוון רייצ'ל ווד וברנדון פרייזר וסרט נוסף עם דומיניק קופר. הביטוי "על הגובה" נשמע הולם למעמדו כרגע.

פיטר דינקלג'. AP
וככה הורדתי את הראש לזונות של חאליסי. פיטר דינקלג'/AP

"זה נפלא להרגיש שמכירים בך ובכישרון שלך", אמר דינקלג' בראיון לאינטרטיינמנט וויקלי. "אי אפשר להכחיש את זה, אבל מעמד הזכיות היה מביך בשבילי וכל מה שיכולתי לחשוב עליו היה 'הו לא, אני צריך לעלות לשם מול כל האנשים האלה'. הבטחתי לעצמי שלא אהיה ציני מדי לגבי הזכיות וזו היתה העצה הכי טובה שיכולתי לתת לעצמי. אז כן, זה נהדר לזכות, אבל החיים ממשיכים. אני אוהב את זה שיש לנו עוד עונה של 'משחקי הכס', כי אחרת הייתי פשוט יושבת בבית ובוהה בפסלונים שקיבלתי". במקום, אנחנו ממשיכים לבהות בפיטר דינקלג'.

"משחקי הכס": הצצה מיוחדת וארוכה לעונה השנייה
"משחקי הכס": האם היא תצדיק את ההייפ?
"משחקי הכס": מחכים לעונה השנייה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully