וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנוקמים": ראיון בלעדי עם כריס המסוורת'

14.5.2012 / 8:20

כריס המסוורת', כוכב "קרוב רחוק" שהפך לשחקן שרואים בכל מקום בהוליווד, כולל כתור ב"הנוקמים", מספר איך הרעיב את עצמו בשביל תפקידים. ראיון בלעדי

לא ברור איזה מים זורמים במעונה של משפחת המסוורת האוסטרלית, אבל משהו בגנים שלה איפשר לה לספק להוליווד שניים מן הכוכבים הצעירים הכי חסונים שיש לה כעת.

את ליאם המסוורת' (יליד 1990) ראינו זה עתה ב"משחקי הרעב", ובקרוב נצפה בו משתף פעולה עם גדולי כוכבי הפעולה אי פעם ב"הבלתי נשכחים 2". אחיו הבוגר והחטוב עוד יותר כריס (יליד 1983) שכיח עוד יותר על המסך הגדול: השחקן שהחל את דרכו בסבונייה האגדית "קרוב רחוק" פרץ לתודעה ההוליוודית לפני שנה, עת כיכב ב"תור" כגיבור-העל שבשמו נקרא הסרט, ומאז רואים אותו בכל מקום. רק לפני חודש קיבלנו אותו ב"בקתת הפחד" שכתב ג'וס ווידון, וכבר בסוף השבוע שעבר הגיע גם "הנוקמים" שביים ווידון, להיט הענק המאחד את מיטב הסופר-הירוז של מארוול, ובהם כמובן תור בגילומו.

אם כל זה לא מספיק, במהלך הקיץ נראה את המסוורת' גם ב"השלגייה והצייד", העיבוד העכשווי והאפל לסיפור האגדה, ובשנה הבאה יככב גם ב"שחר אדום", העיבוד המחודש למותחן הפעולה האייטיזי על הנערים שמצילים את אמריקה מפלישה קומוניסטית, ב"Rush", דרמה ביוגרפית על עולם הפורמולה 1 בשנות השבעים, וכמובן גם ב"תור 2".

בקיצור, לאן שלא מפנים את הראש – רואים את המסוורת'. לו עצמו זה לפעמים קשה לעיכול, בעיקר כי לעתים התוצאה אבסורדית – "בקתת הפחד", למשל, צולם כבר לפני שלוש שנים, ורק בגלל תככים הוליוודיים למיניהם שכב על המדף במשך כל התקופה הזו, ולפתע הגיע לאקרנים בדיוק בצמוד ל"הנוקמים", כך שהשחקן נאלץ להתמודד בעת ובעונה אחת עם הגרסה הצעירה וזו הבוגרת שלו.

הטריילר של "הנוקמים"

"כל הקטע הזה ממש משונה בעיני", מספר המסוורת' בראיון בלעדי לוואלה! תרבות. "מוזר לי להסתכל אחורה ולראות את עצמי לפני שבוע, אז פתאום לחזות בי כפי שנראיתי לפני שלוש שנים? זה ממש תמוה. אני מסתכל ב'הנוקמים' ואז ב'בקתת הפחד' ומרגיש כמו בנג'מין באטן, כאילו שאני נעשה צעיר מיום ליום. זה לא אמור לעבוד ככה. לא בחיים ולא בקולנוע".

עד כמה מוזר לך היה לעבור מ"תור", שבו אתה נושא את הסרט על גבך, ל"הנוקמים", שבו אתה בסך הכל חלק מקאדר של כוכבים? איך האגו שלך, ושל שאר השחקנים, התמודד עם זה?

"השאלה הזו על האגו היא בערך התהייה הכי שכיחה שאני נתקל בה מאז שהתחילו הצילומים. אז אני מצטער, ואני יודע שאין לכם מה לעשות עם התשובה המשעממת הזו, אבל לא – כולנו פעלנו ברוח צוות. נכנסו לצילומים, מדדנו את הקרוואנים של כולם וגילינו שהם בגודל שווה, ומכאן והלאה לא היתה בינינו שום קנאה, רק רוח של שיתוף פעולה".

איך היה המעבר מ"הנוקמים" מיד ל"שלגייה והציד"?

"זאת היתה חוויה שונה לגמרי. גם 'שלגייה והצייד' הוא סרט גדול עם תקציב גדול, אבל היתה בו אווירה אחרת. לא צילמנו בארצות הברית, ככה שהלחץ של האולפנים הורגש הרבה פחות. גם לא צילמנו באולפן אלא בחוץ, ביערות וקתדרלות בווילס, ככה שהכל נראה לי הרבה יותר אותנטי ואינטימי. ברור לי שבדיוק כמו 'הנוקמים' גם 'השלגייה והצייד' הוא פרויקט עתיר השקעה שנועד להכניס הרבה כסף, ובכל זאת הוא הרגיש לי כמו הפקה צנועה".

כריס המסוורת. imdb
"צר לי לשעמם אתכם, אבל ברגע שראינו שלכולנו יש קרוואנים באותו גודל, לא היו קרבות אגו". כריס המסוורת עם כריס אוונס ב"הנוקמים"/imdb

בדומה לאחיו ליאם, גם כריס הוא מרואיין מסביר פנים אך קורקטי; לא כזה שמבקש לבדר את בני שיחו או להרשים אותם בתובנות מבריקות. עם זאת, השחקן גם לא מתבייש לחלוק פכים אישיים מחייו – למשל התלאות הפיזיות שעוברות עליו בין הפקה להפקה.

"הגוף שלי כל הזמן עובר טלטלות", הוא מספר. "בשביל 'תור' הייתי צריך להעלות במשקל, ושמרתי את הקילוגרמים ב'הנוקמים', אבל אז הייתי צריך להשיל אותם בשביל 'שלגייה והצייד' ו-'Rush'. כל הדיאטות הללו גרמו לי להרגיש כמו אשה בהריון. הייתי רעב כל הזמן ונכנסתי למצבי רוח. הכל בגלל שעברתי מקיצוניות אחת לשנייה – רגע אחד פיטמתי את עצמי, רגע אחר הרעבתי את עצמי".

אם כבר מדברים על "Rush", מה אתה יכול לספר לנו על זה?

"למען האמת, אף פעם לא הייתי חובב של פורמולה 1, כך שלא ידעתי על העולם הזה כלום. עשיתי תחקיר לקראת הסרט, ומה שגיליתי ריתק אותי – בעיקר בגלל התקופה שבה 'Rush' מתרחש, שנות השבעים. לפחות בענף הזה, אלה היו ימים מלאי תשוקה. הפורמולה עדיין לא התמסחרה, אז הגבולות היו פרוצים בהרבה, וההתרחשויות סוערות יותר. חוץ מזה, הדמות שאני מגלם, נהג הפורמולה ג'יימס האנט, היתה ממש כמו כוכב רוק באותם ימים, ככה שבכלל היה מסעיר לגלם אותה. מה עוד שהסרט מתמקד ביריבות בינו לניקי לאודה, והקרב ביניהם באמת הוביל להתפתחויות שבל ייאמנו. למעשה, הדברים שקרו שם באמת מעניינים יותר מכל דבר שאפשר היה להמציא".

כריס המסוורת. imdb
"הרגשתי כמו אשה בהריון". כריס המסוורת ב"שלגייה והצייד"/imdb

נוסף ל"Rush" נראה אותך בעתיד ב"תור 2", והוא נראה כרגע כמו אתגר. לאור התגובות הנלהבות ל"הנוקמים", איך תצליחו להימנע מנפילת מתח, ולספק ריגושים חדשים למעריצי ז'אנר גיבורי-העל?

"מה אגיד לך, זאת שאלה יפה. 'הנוקמים' אכן העלה את הרף, והיוצרים של 'תור 2' יצטרו לעבוד קשה כדי להשתוות לרמה הזו או להתעלות עליה. איך הם יעשו זאת? אין לי מושג, ואני שמח שזה לא התפקיד שלי לדאוג לכך".

"הנוקמים": איפה ומתי רואים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully