וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכותב הישראלי והאמביציה האמריקאית יוצרים מצוינות"

רוני אפרת

18.5.2012 / 16:57

מנכ"ל קשת נפגש עם בכירי תעשיית הטלוויזיה האמריקאית לשיחה על ייצוא פורמטים ישראלים ועתיד הדרמה בטלוויזיה

"כשהכותב הישראלי פוגש את האמביציה ההפקתית האמריקנית, נוצר שילוב שמשכנע זה את זה ליצור מצוינות", כך אמר היום (שישי), מנכ"ל קשת אבי ניר בכנס של הזכיינית שדן בעתיד סדרות הדרמה בטלוויזיה. בכנס, שהנחה הסופר רון לשם, השתתפו בכירי תעשיית הטלוויזיה האמריקאית, ביניהם מנכ"ל Fox21 ומנכ"ל אולפני WME, יחד עם יוצר "רמזור", אדיר מילר.

"קשה יותר לגרום למבוגרים לעזוב את הבית לטובת קולנוע, ולכן הטלוויזיה הופכת להיות הרבה יותר מורכבת", אמר נשיא "שואוטיים", דוד נווינס, בתחילת השיחה עם לשם, שטען כי "שואוטיים" העניקה לעולם הטלוויזיה את הסדרות הפרובוקטיביות הגדולות ביותר. "נעשו על ידינו הרבה פיילוטים של סדרות העוסקות ברצח לפני 'דקסטר', למשל", הוסיף גרי לוין, אחראי על תכניות המקור בחברה, "פיילוטים שנפלו בזה אחר זה. יש לנו כותבים גדולים, קונספטים גדולים ודמויות גדולות. העבודה שלנו היא לכוון את הכותבים לרעיונות מקוריים".

"NBC נמצאת במאבק כבר הרבה שנים", אמר ריק רוזן, מנהל אולפני WME, "ואנחנו מנסים לעשות דברים באופן שונה. אך בסופו של יום, המפיצים הם מפיצים וזהו. אנחנו מנסים להתאים את התכנית למשבצת הנכונה שלה. למשל, לפני שלוש שנים אבי שאל אותי במסעדה בתל אביב אם אני יודע מיהו גלעד שליט, ודברנו על הקונספט של 'חטופים'. הבנו שזו לחלוטין תכנית לכבלים".

מפגש בהשתתפות יוצרי Homeland ובכירי Showtime. שי אוקנין
"'חטופים' ו'הומלנד' הן שיעור נהדר – לא חייבים לבחור בין שתי האופציות". הפאנל/שי אוקנין

ניר הוסיף ועסק בפורמטים הישראליים המשווקים לחו"ל, בעקבות "חטופים" וכן בעקבות הכשלון של האדפטציה לתכנית "רמזור" של אדיר מילר. לדבריו, "'חטופים' ו'הומלנד' הן שיעור נהדר – לא חייבים לבחור בין שתי האופציות, אפשר לקבל את שתיהן. זה השיעור שאנחנו צריכים להשתמש בו, כיוון שהסיפורים כאן והעניין האנושי בהם קיים. עם דור חדש של יוצרים ומפיקים, מאוד ברור לאן אנחנו הולכים". נווינס הסכים לחלוטין עם ניר: "לא חייבת להיות בחירה. אף אחד מהם לא מרגיש נישתי או איזוטרי, וגם אם כן, זה לא באמת משנה. אינני מקדיש תשומת לב לדברים האלה".

"בישראל קיימת רלוונטיות תרבותית", ממשיך נווינס, "יש תוכניות שהן לחלוטין לא רלוונטיות למצב הקיים, ויש תוכניות שמדברות עליו באופן גלוי. באמריקה הדברים האלה יותר מטושטשים". רוזן מוסיף: "המטרה היא למכור מוצר לקבוצת האוכלוסייה המדויקת והספציפית, אפילו עם העסקה פחות טובה. הנסיון עם 'רמזור' הצליח פחות מהדיוק של 'חטופים'. עובדה, ל'הומלנד' הייתה עונה נפלאה והישג מרשים, מה שאי אפשר לומר באותו האופן על תכנית בידור מצליחה".

רן תלם: "בלמכור סדרת טלוויזיה אחת ולעונה אחת אין כסף גדול"
מפיק "הומלנד": לקחת נושא מהתרבות הישראלית ולהפוך אותו לגלובלי היה מפחיד ומרגש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully