וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר "אמריקן איידול": אירוע מבאס של מותג בקריסה

המעריצים נעלמים, המופע מייגע ומה קרה לזוכה? דודי כספי היה מאחורי הקלעים של גמר "אמריקן איידול" וחזר עצוב. דיווח מיוחד - וספוילר

עוד עונה של "אמריקן איידול", התוכנית הגדולה בעולם הגיעה לסיומה, שוב שיא הצבעות, עוד פעם זכה בחור לבן חמוד עם גיטרה ועוד פעם נשלפו מערמות הנפטלין כוכבי זמר אמריקאים נשכחים כדי להרים מופע בן שעתיים. לפני שתאגיד הענק מתייק רשמית את העונה ה-11 וכבר קופץ לאודישנים המקדימים של העונה הבאה, כמה תובנות מאירוע הסיום בן שני הערבים שחתם את העונה החלשה ביותר בתולדותיו, שלא לומר הצפויה ביותר.

הספירה לאחור לקראת ערבי הפינאלה של "אמריקן איידול" לוותה בעוד מיני תקרית עלאק שהרטיטה אולי רק מהדורות חדשות בעיירה נידחת במרכז ארה"ב. אם שנה שעברה היתה זו הפיינליסטית עם בעיות במיתרי הקול, הפעם היה זו בעיית הכליות של הזוכה פיליפ פיליפס. מי אמר דרמת בית חולים פוטנציאלית עם אפוס סוחף על הבמה ולא קיבל. השנה זה היה מעט נוגע ללב אבל היה קשה שבאמת לרגש את 7,000 הצופים שפקדו את אולם נוקיה שבלוס אנג'לס ביומיים האחרונים, שהתאפיין בשלטי מעריצים בודדים בלבד.

גמר אמריקן איידול. Mark Davis, GettyImages
אעלק דרמה. פיליפ פיליפס/GettyImages, Mark Davis

פחות מאשר בכל שנה קודמת, האווירה על השטיח האדום היתה מנומנמת. הכניסה הייתה ריקה מהופעות זוהרות של כוכבים גדולים ובמקומם נאלצו המעריצים הבודדים, שכן נותרו על הקווים, להסתפק בכמה מהמתמודדים מהעונות הקודמות, זוכי עבר ספורים שמהמבוכה אפילו לא עצרו לומר שלום ואחת ג'וליאן האף, רקדנית סלאש זמרת סלאש בת זוגו של ריאן סיקרסט, עייני ערך סעיף 655 ב' בהסכם הזוגיות – נוכחות בגמר איידול.

בתום ערב ההופעות הראשון, שעה שהעם האמריקאי כבר יצא להצביע, פיליפ פיליפס ביקש שלא לדבר יותר מידי. הוא הסתפק בכמה גיבובים כלליים ונתן את הבמה לג'סיקה סנצ'ז לדבר יותר, כאשר השניים עשו את סיבוב הראיונות שלהם יחד. יותר מכל השערה או מחלה, פיליפס בעיקר נראה עייף, אז למה בעצם שלא יתן לילדונת בת ה-16 לעשות את העבודה בשביל שניהם. בתום הערב השני, משהוכרזה כמפסידה, עדיין היא היתה זו שיצאה אל הראיונות בסמוך לחברים נוספים מהצוות.

גמר אמריקן איידול. Mark Davis, GettyImages
כולם רוצים הביתה פשוט. סיקרסט, פיליפס וג'סיקה סנצ'ז/GettyImages, Mark Davis

אם לחתוך לרגע לאותו מעמד הכרזה, פיליפס עצמו כבר היה אז תשוש. כשהוא ביצע את שיר הניצחון הוא הפסיק לשיר באמצע, פרץ בבכי וירד לחבק את הוריו. אם זה היה אפשרי הוא גם בטח היה רץ לדלת היציאה, ממהר הביתה ועולה על רכבת חצות לג'ורג'יה, ממש כמו בשיר של גלאדיס נייט משנות ה-70. באולם, רגע אחרי שהמצלמות כבו, המעמד של פיליפס המרוגש לא היה נוגה, אלא בעיקר מבאס. התובנה שהעונה המשעממת הגיעה להכרזה כל כך אנטי קליימקטית הידהדה ואותן תשואות נלהבות המזוהות כל כך עם מעמד מסוג זה נעלמו. איפה היציאה הקרובה לחניון?

הגמר העבש לא הסתכם רק בהתמודדות ובתוצאה הצפויה (בכל זאת, אתרי הימורים נתנו לפיליפס 78 אחוזים לזכות, אפילו למשפחת סנצ'ז יש בבית אינטרנט כדי לדעת מראש) אלא גם בהצעת נישואין של מתמודד עבר אחד למתמודדת עבר אחרת, תצוגת תוכן שיווקי מבית מדרשה של הכוהנת ליהיא גרינר, וכן הופעות מוזיקליות מהחלשות ביותר בהיסטוריה של תעשיית איידול. אז נכון שלג'ניפר לופז וסטיבן טיילר עם אירוסמית' חייב להיות מקום בערב כדי לקדם את סיבובי ההופעות הקרובים שלהם בקיץ הקרוב, אבל הופעתה של ריהאנה הפכה לכמעט לא קשורה לאירוע. צ'אקה קאן, ניל דיאמונד, ריבה מקינטייר וסולן "קרידנס קלירווטר רבייבל" ג'ון פוגרטי, ממוצע גילאים 60 פלוס ביניהם, סיפקו רגעים סבירים אך נטולי רגש אמיתי.

דווקא היציאה הכי זכורה של הערב היא זו של ג'ניפר הולידיי, שכיכבה בהפקה המקורית של המחזמר "נערות החלומות" ושרה דואט עם הפיינליסטית סנצ'ז. העוויתות על פניה של הולידיי היו יותר מבהילות מכל סדרת "סיוט ברחוב אלם" וגרמו לכך שבתום ההופעה, כאשר הבמאי חתך לפרסומות, רוב הקהל פרץ בצחוק. ייתכן אפילו שצ'אקה קאן צחקה כל כך מאחורי הקלעים שכמעט נפרמו לה התפרים במחטבים שעטתה לגופה כדי להפגין פיגורה עסיסית גם בעשור השביעי לחייה.

גמר אמריקן איידול. Mark Davis, GettyImages
חרא הופעה, אבל איזה גוף! ג'ניפר לופז/GettyImages, Mark Davis

בתוך כל האירוע הרדום של סוף העונה, נודע אתמול כי "אמריקן איידול" עדיין הצליחה לשמר את כוחה כתכנית הכי נצפית בעונת הטלוויזיה החולפת בארה"ב, חרף ירידה משמעותית ברייטינג שלה, כאשר בפועל שליש מהצופים בערך נטשו. האדישות גם ניחנה בזוכה הגדול, פיליפ פיליפס, כפי שאמר בסוף הערב בראיון סטיבן טיילר. "החוק בתכנית הוא שתמיד אתה צריך להביא את המיטב שלך, מה שהקהל אהב בפעם הקודמת אתה צריך לשדרג לפעם הבאה אבל בסופו של דבר זכה בחור שבכלל לא אכפת לו מזה שהוא זכה ואני חושב שאמריקה אולי אהבה את זה".

אתה חושב שזה בעוכריו לקריירה המוזיקלית שלו?

"האמת היא שיותר מכל דבר אחר אני חושב שיש לו פוטנציאל להיות כוכב קולנוע גדול. הוא משדר הרבה פגיעות שהקהל אוהב. כשאני מסתכל לו בפנים אני רואה את ג'יימס דין".

*גמר "אמריקן איידול" ישודר ב-yes Drama הערב (חמישי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully