וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרלמנט": צוחקים איתם ולא עליהם

ארנון מוסקוביץ

10.7.2012 / 0:23

"הפרלמנט", הטייק-אוף של המערכון מ"ארץ נהדרת", מצליחה לצייר קווים לדמותו של הישראלי שכולנו מכירים ולגרום לנו לסמפט אותו ולצחוק איתו, לא עליו. אה, ואסי כהן גאון

הפרלמנט של שאולי, מערכון "ארץ נהדרת" שסבב את אסי כהן בדמות האבויה הישראלי הבשיל לתוכנית מלאה, בה כהן כעת אינו רק השחקן הראשי, הוא גם נמנה על כותביה. "אבויה" בהגדרה חופשית הוא המבוגר הממוצע, הפרימיטיבי למחצה, שלעולם לא באמת יחליף את העיתון בדף אינטרנט או את הבוץ במקיאטו. הוא זה שניתן למצוא שורץ באחר הצהריים של ימי שישי בבתי קפה של שולחנות "כתר" - בתי קפה מהסוג שנתקעו בתקופות בהן הם כמו שאולי וחבריו לשולחן הפלסטיק נחשבו לדבר מודרני או נחשק יותר.

ההגדרה הכללית משמעותית עבור שאולי, כיוון שלעומת מערכונים אחרים של "ארץ נהדרת", בהם רמת הצחוק נקבעת על פי כמה מדויקים החיקויים המוקצנים של דמויות הספציפיות, הפרלמנט של שאולי הוא מערכון שעשוי מבשר אחר. האבויה מייצג את נקודת האמצע במכנה המשותף הרחב ביותר של הפרצוף הישראלי וכהן מתחקה אחר הממוצע הזה. האמת, יותר מכל פוליטיקאי ומשורר מוערך כזה או אחר, האבויה הוא הוא הישראלי המייצג ביותר שלנו לאורך הדורות ולכן, על אף המוחצנות של הדמות, משהו בשאולי כל-כך אמיתי, שהוא כנראה הראוי באמת להיות על אחד מהשטרות החדשים של ישראל.

לכן, ההומור ב"הפרלמנט" הינו המעניין ביותר מרוב תכניות ההומור שישנן כרגע על המסך. למה? כי שאולי וחבריו מנסים להבין את המציאות ולהתמודד אתה, אבל בגלל חסרונותיהם המנטליים והאישיותיים, הם מייצרים שיח עילג ובעיקר יוצאים מופסדים מכל סיטואציה אליה הם נקלעים - בשולחן הפרלמנט ומחוצה לו. לעומת פוליטיקאים, אינטלקטואלים, סלבס שידם בכול, סתם אנשים בעלי מקצוע או תפקיד חזק או הצעירים שגילם מהווה את עיקר עוצמתם, לזן של שאולי אין את הכלים לראות את התמונה הרחבה ביותר או את הכוחות להתמודד עם המציאות כולה של ימינו. הזן שלו רק יכול לשרוד אותה, "להעביר" אותה, אולי להרוויח משהו פה ושם ואם לא, לקוות שהכוויה שיחטוף מן המציאות תהיה כמה שיותר קלה בכל יום שעובר.

שאולי- אסי כהן בתוכנית הפרלמנט. צילום מסך
מה קורה אבויה? אסי כהן מתוך "הפרלמנט"/צילום מסך

המצב הקיומי הזה של שאולי וחברי הפרלמנט מעורר מתחת לפני השטח סימפטיה אל הדמויות והוא הסיבה שלנו להתאהב בהם במקום לזלזל בהם, לצחוק מהם ולא עליהם על היותם דפקטים. לא פשוט בכלל להחזיק תוכנית שלמה על הומור מבוסס דמויות, שגם אינן שונות בתכלית אחת מהשנייה ולהשעין אותה פחות על סיטואציות בעלות פוטנציאל להפיל מצחוק, אבל הפרלמנט לרוב שורדת את האתגר. ועדיין, על אף שניתן לקצר את אורכם של המערכונים ושל התוכנית, או, למשל, לנסות לאחד אותה לסיפור מתפתח עיקרי אחד על פני מקטעים של מערכונים לפי נושאים כפי שהיא נכון לעכשיו, "הפרלמנט" מנערת את השטיחים חזק מהחלון מהאהבליות והתקיעות בעבר שנדבקו למציאות עולמנו בישראל והאבק המתפזר אל הרחוב יגרום לכם להתעטש מצחוק.

"הפרלמנט" עומדים לקרוע אתכם מצחוק: מאחורי הקלעים

"הפרלמנט" - מה אתם חשבתם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully