וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוכב נולד" 10: הגמר הכי מתאמץ ונטול הפאסון בתולדותיה

לילך וולך

5.9.2012 / 0:44

"כוכב נולד" הפגיזה בכל התותחים הכבדים, ורק הסגירה עד כמה מיואשים, מתאמצים וחסרי פאסון היו עונת העשור כולה, והגמר במיוחד

יח"צ - חד פעמי

כל כך הרבה פעמים חזר בגמר "כוכב נולד" אמש צביקה הדר על צמד המילים "גמר העשור", כל כך הרבה פעמים הוא הפציר ושידל את הקהל לסמס או אפילו להצביע לגמרי בחינם, אתם יודעים מה? סתם לזרוק חיוך כללי לכיוון - רק שיטריחו עצמם, רק שייצפו, רק שלא תהיה זו המקבילה העצובה, המיואשת ומרובבת הכסף של "הקיץ של אביה". כמו די.ג'יי נלהב יתר על המידה בחגיגת בר מצווה שאף אחד לא רוצה לרקוד בה וכולם מחשבים אם עדיין אפשר לבטל את הצ'ק, צביקה הדר ניסה להרים את האווירה באופן שנתן הגדרות חדשות ל"מאולץ" ול"מעושה".

גמר כוכב נולד עונת העשור. נמרוד סונדרס
אור טרגן, זוכה "כוכב נולד" 10, בגמר אמש/נמרוד סונדרס

זו לא בדיוק חדשה מרעישה שהעונה העשירית של "כוכב נולד" היתה הגוססת והעייפה ביותר שידעה התוכנית. מה שהתחיל באמת ככוכב עולה בשמי הטלוויזיה הישראלית, דעך לאיטו עד כדי כך שאין מי שבאמת בטוח אם דיאנה גולבי היתה או חלמנו סיוט. את שמות שלישיית הגמר של העונה הנוכחית – אניטה גסין, אור טרגן ואיטן גרינברג כמעט ולא שמעו בשיחות ברזייה בימים האחרונים, ואף אחד לא ביכה את לכתו של מתמודד כזה או אחר במהלך העונה.

זו לא אשמת המתמודדים כמובן, קולות טובים תמיד יש, אלא שאפילו נינט טייב לא היתה צולחת את העונה העשירית של "כוכב נולד", כלומר – אולי היתה זוכה, אבל נשכחת כלעומת שנבחרה. האינפלציה של תוכניות כשרונות וריאליטי למיניהן הצליחו לקבור את "כוכב נולד", ולהפוך לעניין שמרגש רק את המתמודדים, בני משפחותיהם, ואלו שלומדים איתם שלוש יחידות מתמטיקה. השיעור הטוב ביותר שהיתה יכולה להעניק "כוכב נולד" למוזיקאים צעירים ולא מנוסים הוא שבסופו של דבר, קיצורי דרך הם דבר שמגיע עם מחיר כבד.

הדבר הבולט ביותר שנדף מהגמר המיוזע שנערך בחוף הים בחיפה הוא צחנת הייאוש וההשתדלות היתרה. ככל שהצופה נדקר בעיניו יותר פעמים במקל ה"מרגש, אה? מותח, אה?" הוא הפך לפחות נרגש ונמתח. ככל שהתלבושות הפכו לתאונת דרכים יותר מצמררת בין פאייטים, שיפון וטעם רע, התוצאה היתה יותר זולה ומרתיעה. ככל שיותר ויותר השתדלו, זה הפך ליותר ויותר בופה של הרבה אוכל בינוני – ביצועים צווחניים ורועדים של מודחי העונה בזמן הפרסומות, טסטמוניאלס מפוהקים של מוזיקאים מהקהל, פאייטים כבר אמרנו?

הדבר החמור ביותר שקרה ל"כוכב נולד" לקראת עונת העשור שלה הוא אובדן הפאסון – מייד אחרי הביצוע הרענן והפריך של "The Voice" הישראלית לפורמט החו"לי הטרי יותר, אפשר היה לחוש את רעידת האדמה הקטנה שהגיעה מכיוון החמ"ל של "כוכב נולד". הלחץ לחדש, להביס, לרגש, להיוולד מחדש, וכל שאר הדברים שהביאו לירייה בכל התותחים כולל שיבוצו של גידי גוב כשופט וגיבוש קאדר של זמרים ומוזיקאים שהוכרחו לנכוח בכל שלבי התחרות ולהעניק שימוש בלתי מוגבל בפניהם המפורסמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גמר כוכב נולד עונת העשור. נמרוד סונדרס
גם ההקפצה שלהם לא עזרה. נינט, שירי מימון ושי גבסו/נמרוד סונדרס

לא אינסטגרם, לא מירי מסיקה משתנקת מהתרגשות, לא הקמפיין המביך נגד שתיית אלכוהול, לא גידי גוב כתו האיכות של ארץ ישראל הטובה והמיינסטרימית, לא האיחוד של כל זוכי העשור, לא אייל גולן בהופעה, לא הדמעות, לא הדמעות – אף אחד מאלו לא הצילו את הגמר האבוד מראש של "כוכב נולד". כל אלו רק נתנו את התחושה הלא נעימה של מישהו שכל כך רוצה להיות נאהב שאינו משאיר שום מרחב לתשוקה. זה שלוחש באופן כאילו מפתה אבל בעצם מצמרר – 'בייבי, אני אעשה לך טוב, רק אל תלכי'. "כוכב נולד" כבר סיגלה לעצמה את הריח החמוץ של המשתדלים מדי, וכל מי שסביבה – גם אור טרגן הזוכה, נדבקו בו. למען כל הנוגעים בדבר, ומערכת היחסים השברירית ממילא בין הצופים למבצעים, עדיף שעונת העשור תהיה העונה האחרונה של "כוכב נולד".

"כוכב נולד" 10: ציפינו לכל כך הרבה יותר
"כוכב נולד" 10: צדי צרפתי בראיון מיוחד
מה אתם חשבתם על גמר "כוכב נולד"?ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully