וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העשב של השכן": יוצרת הסדרה נפרדת עם סיפורים מאחורי הקלעים - ראיון

אחרי פרק הסיום ששודר אתמול, מספרת ג'נגי' כהן בראיון מיוחד על הטראומות ששהותירה לאלכסנדר גולד (שיין), על היחסים המורכבים עם מרי לואיז פארקר ועל הצעד הבא

אחרי שהסעירה את סצינת הטלוויזיה בכבלים בארצות הברית, והפכה לדרמה שנויה במחלוקת ואהובה על מיליוני צופים ברחבי העולם, "העשב של השכן" מסיימת שמונה שנים ונמוגה לתוך עננת מריחואנה שמרחפת מעל שמי הטלוויזיה. מסעותיהם של בני משפחת בוטווין ברחבי ארצות הברית,(וקצת במקסיקו ודנמרק) יגיעו לקיצם – בשורה שלא התקבלה בקלות בקרב צוות השחקנים, לרבות הכוכבת מרי לואיז פרקר שלאחרונה אמרה בראיון כי יותר מכל פרויקט אחר, היא הכי הייתה רוצה ש"העשב של השכן" תמשיך, אפילו במתכונת שונה.

כבר בתום שתי העונות הקודמות, צצו שמועות כי הסדרה סיימה את דרכה, במה שקיבל אז את ברכת המבקרים שטענו כי הסדרה הגיעה לכדי מיצוי. יוצרת הסדרה, ג'נג'י קוהאן, מודה כעת כי החששות מסיום אכן הורגשו בשנתיים האחרונות ושתמיד זה נלקח בחשבון. "כתבנו את הסוף של הסדרה כבר כמה פעמים מבלי לדעת מה עומד לקרות איתנו", מגלה קוהאן בראיון המתקיים בלוס אנג'לס לטובת קידום פרק הסיום, "הפעם ידענו שזה הסוף מעט לפני שהתחלנו לצלם את העונה הנוכחית ומאוד הצטערתי לשמוע היות וזו הייתה תקופה נפלאה".

jenji kohan. Frederick M. Brown, GettyImages
"הפעם ידענו שזה הסוף". כהן/GettyImages, Frederick M. Brown

מה עשית מרגע שהתקבלה הבשורה?

"מיד חשבנו איך אנחנו רוצים להשאיר את המשפחה הזאת בסופו של דבר, כי הסדרה נסבה סביב הבוטווינים. במבט לאחור אני כן חושבת שאפילו שסיימנו את העונות הקודמות עם סצנה מותחת, הן היו יכולות לשמש כסוף הסדרה. אהבתי את הסצנה של ננסי בשדה התעופה או את הירייה מהשנה שעברה. אולי זה לא היה מספק לחלוטין, אבל בהחלט היה יכול להיחשב כפרק אחרון. הפעם היה זמן להיערך, כך שהסיום לא יהיה מותח כמו שהוא יסגור קצוות".

אם לא היית זוכה לסגור קצוות, היית חיה עם זה בשלום?

"כן, בגלל שמצד שני השטח האפור הוא תמיד המאפיין הבולט של הסדרה. גם בנוגע לקביעה האם ננסי היא אמא טובה או לא, אין תשובה חד משמעית, הכל נזיל. בכל מסע יש רגעים טובים יותר ופחות. מעל הכל אני חשה שהצלחנו לייצר תבנית חדשה של סדרה עם ננסי כאנטי גיבורה שהצופה מריע לה".

איך את מגיבה למבקרים שכבר הספידו את הסדרה, עוד מעזיבת הפרברים בסוף העונה השלישית?

"אני אסירת תודה על החופש שהוענק לנו ולדעתי החזקנו מעמד במשך שמונה שנים דווקא בגלל התהפוכות הללו והעובדה ששינינו את הנוף. הסיפור לא היה מחזיק מעמד בכללותו בפרברים של העיירה אגרסטיק ואני מאמינה שהיינו נאלצים להתחיל למחזר סיפורים בלית ברירה. החיים משתנים ולוקחים אנשים למקומות שונים, כך גם לדמויות בסדרה, וזה מה שהופך את הסיפור למרתק. הקפדנו על הטון של כל דמות והטעויות שכל אחת מהן עושה וזה הרצף שדבק בתסריט, המיקום הפיזי לא שיחק עניין".

מהו כן השינוי הגדול ביותר במהלך שמונה השנים?

"מי שהכי השתנה זה אלכסנדר גולד (השחקן שמגלם את הבן האמצעי, שיין בוטווין, שגם גילה כי לא צפה בסדרה עד שמלאו לו 17 – ד.כ). בשנים הראשונות הוא בכלל לא היה בהקראה הראשונית של התסריט ולאט לאט הוא התבגר וקיבל יותר סצנות. הגענו למצבים שהייתי יושבת בצד ומזדעזעת מהדברים שאנחנו מאלצים אותו לעשות, הוא הובל ממש כצאן לטבח. הרגשתי איום ונורא שמא הסדרה מחרבת לו את הנעורים".

לצופים הוותיקים גם נכונה הפתעה עם שיר הפתיחה המקורי שהחזרת. זה היה כדי לסגור מעגל?

"הרגשנו שבגלל שהמשפחה שוב חזרה לגור בפרברים, אין מתאים מזה להחזיר את השיר 'קופסאות קטנות' בביצועים מתחלפים (כולל בפרק העשירי בביצוע מי שמגלם בסדרה את סיילאס, השחקן האנטר פאריש, המפתח כיום קריירה כזמר – ד.כ), מה שהיה מזוהה עם המגורים באגרסטיק. ככה גם שולב הרעיון לגולל את תלאות המשפחה בפתיח המאויר ולסיים את העונה האחרונה עם חזרה לשיר שלנו".

האנטר פאריש (סיילאס) מבצע את שיר הפתיחה

ג'נג'י קוהאן בת ה-43 נולדה בבית יהודי אמיד בבוורלי הילס וכיום חיה עם בעלה, הסופר כריסטופר נוקסון, ושלושת ילדיהם בלוס אנג'לס. היא הייתה תסריטאית ומפיקה זוטרה ב-"סקס והעיר הגדולה ו"בנות גילמור" וזכתה בפרס האמי על חלקה בתכנית המערכונים של הקומיקאית הבריטית טרייסי אולמן. לאחרונה סיימה קוהאן שני פיילוטים, אחד מיועד לאמצע העונה ב-NBC והשני, שנקרא “Whales” ועוסק בשחקני פוקר מקצועיים, נבחן בימים אלה ברשת שואוטיים, בה משודרת "העשב של השכן".

במקביל היא כבר בעיצומם של צילומים לסדרה חדשה עבור ענקית הצפייה בהזמנה נטפליקס, שנקראת "כתום זה השחור החדש", אודות פייפר קרמן, שישבה בבית סוהר לעבירות צווארון לבן לאחר שנמצאה אשמה בהלבנת הון וסחר בהרואין מאפריקה, יחד עם חברתה הלסבית בתחילת שנות ה-90. כך שקוהאן עדיין עמוק בסמים - מבחינה מקצועית כמובן. "כל מי שרוצה להתארח בסדרה החדשה מוזמן", היא מצהירה באזני כוכבי "העשב של השכן" העומדים לצידה במהלך הראיון, "הצלחתי למשוך עשרות אנשי מקצוע מסורים ומוכשרים וזה הכל עניין של מזל וכימיה".

ג'נגי כהן ומרי לואיז פארקר. GettyImages
"אני נהנית לחשוב על ננסי כתינוקת שלי". כהן ומרי לואיז פארקר/GettyImages

את מסרבת להיפרד ממשפחת "העשב של השכן"?

"קשה להרפות כשיש לך דבר טוב ביד. אני כבר מתגעגעת לצוות, לשחקנים, לתסריטאים, הפכנו למשפחה וגם אכלנו לא רע. יש תחושה מציקה ביום שאחרי שייתכן מאוד ולא נזכה ליהנות כך שוב בגלל שבאמת קיבלנו את התנאים האופטימליים לעשות מה שרצינו. כל הסיום היה מאוד מרגש עבורי, אני גאה בכולם".

הקרבה הזאת היא המפתח לסביבת עבודה פורה?

"אתה לעולם לא יודע אם זה יילך עד שאתה לא בודק. כך שההמלצה שלי, לא משנה באיזה תחום, היא תמיד לקחת לעבודה אנשים טובים ולנהוג במדיניות של 'אנטי מטומטמים'. אחרי זה נותר רק לקוות לטוב ביותר".

"העשב של השכן" הייתה עבורך הטוב ביותר?

"אני תמיד נהנית לחשוב על ננסי בתור התינוקת שלי. כאילו מרי לואיז פרקר ואני הבאנו לעולם יחד ילדה מתוקה בשם ננסי ואני מאוהבת ברעיון הזה לעד".

"העשב של השכן": מרי לואיז פרקר נפרדת מננסי בוטווין - ראיון
"העשב של השכן" יורדת מהמסך
עצובים ש"העשב של השכן" יורדת? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully