וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ראינו: תיעוד מצמרר ממלחמת יום כיפור

28.9.2012 / 2:31

צפו בתיעוד מיוחד ממלחמת יום כיפור, מזווית של חייל צעיר שנשלח לשדה הקרב ללא ניסיון או הכנה מוקדמת, ונאלץ להתמודד עם זוועות הלחימה

יח"צ - חד פעמי

"כך ראינו" הוא פרויקט ענק ומרתק של המפיק אריק ברנשטיין והבמאי אליאב לילטי שמציג לראשונה חומרים דוקומנטריים נדירים, המורכבים רובם ככולם מצילומים ביתיים שצולמו במצלמות 8 מ"מ. כאן בוואלה! תרבות אנו חושפים מידי שבוע קטעים מהסרט, המציגים את סיפורה של מדינת ישראל כפי שנתפס בעדשות של צלמים חובבים.

צופרי האזעקה שהופעלו ביום כיפור, ה-6 באוקטובר 1973 השכימו את ישראל בפתאומיות מחלומה המתוק שבו היא חזקה ובלתי מנוצחת, אל סיוט נוראי.

עבור ישראל, מלחמת יום כיפור היוותה הפתעה מוחלטת, כך גם עבור חיילי צה"ל שגויסו למלחמה וכך גם עבור יורם קופרמינץ, חייל צעיר בן 18 ועשרה חודשים, ששירת בחיל ההנדסה כשנקרא לצאת לקרבות ללא כל הכנה או התראה מוקדמת. 39 שנים אחרי אותה מלחמה קשה, בקושי רב הוא מגרד את הגלדים שמעל החבורות שנותרו בנפשו ומספר את חוויותיו מהמלחמה ללא סיפורי הגבורה ההרואיים, אלא מנקודת מבט אישית, אינטימית וכנה שמציגה כיעורה של המלחמה – "בבת אחת העולם מתפוצץ סביבך. לא יאמן, מופרך, אבק, אש, פצצות, הרוגים, דלק, דם, שמן, יריות, אבק שריפה, חווית קרב, יורים עלי, שבויים ששמים אותם על ראש הגבעה בשביל שיקבלו פגז, אימה! מטוסים צוללים עליך – כל הזמן אימה".

למלחמת יום כיפור היו השלכות פוליטיות ומדיניות רבות אך לא פחות מכך היו למלחמה זו השלכות אישיות, מוראליות ונפשיות. מלחמת יום כיפור גבתה 2,222 אבדות בנפש,7,251 פצועים, 294 שבויים ונעדרים ועוד עשרות אלפי לוחמים שהפכו להלומי קרב.

הפקת "כך ראינו" עדיין מחפשת סרטים נוספים. אם יש לכם סרטים ביתיים משנות השלושים והארבעים אנא צרו קשר בכתובת המייל: post@alma-films.com
"כך ראינו" יוקרן בסינמטק תל אביב ב-1.10 וב-06.10, בסינמטק ירושלים 1.10 וב-06.10, במוזיאון חיפה ב-06.10, ובסינמטק הרצליה ב-6.10.

"כך ראינו" - לצפייה בכל הקטעים
מה דעתכם על הפרויקט? בואו לדבר על זה בפייסבוק שלנו
עמוד הפייסבוק של "כך ראינו"

"כך ראינו" הופק ע"י עלמה הפקות, בתמיכת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה וקרן אבי חי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully