וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הגירושים מהכוכב, "דקסטר" היא הדבר הכי טוב שקרה לג'ניפר קרפנטר

ג'ניפר קרפנטר, דברה מורגן מ"דקסטר", לא מתקשה לעבוד עם האקס הכוכב מייקל סי. הול, ואף מוקירה תודה על הסדרה ששינתה את חייה. ראיון

השבוע שבה למסכים דרמת המתח "דקסטר", במה שמסתמנת כעונה הלפני אחרונה בעלילות הרוצח הסדרתי ממיאמי, שמנהל חיים כפולים ומסתיר את זהותו מקרוביו, בראשם אחותו החורגת, דברה. לאחר שכיכב והיה מועמד לאמי על תפקידו ב"עמוק באדמה", כוכב "דקסטר", השחקן מייקל סי. הול, קיבל את ההכרה הראויה בזכות הסדרה, אך הפריצה הגדולה מהאנונימיות שייכת דווקא לשחקנית ג'ניפר קרפנטר, אחותו (בסדרה) וגרושתו (במציאות).

לאחר שש עונות עקובות מדם, פרק הסיום של העונה הקודמת הסתיים ברגע המתח בו דקסטר נועץ את סכינו בחזה של טרוויס מרשל מרוצחי יום הדין, כשבדיוק אז הוא שומע את נשימתה של דברה ושניהם המומים מהסוד הנורא שנחשף סוף כל סוף. "אני אישית חיכיתי לרגע הזה הרבה מאוד זמן ונורא סיקרן אותי איך התסריטאים יעלו את זה על הכתב, כשלבסוף התסריט היה לא פחות ממושלם", סיפרה קרפנטר לוואלה! תרבות בראיון מיוחד שהתקיימה איתה בועידת מבקרי הטלוויזיה האמריקאים שהתקיימה בלוס אנג'לס לפני שבועות אחדים, "כל החרדות שטורדות את מנוחתי בתור שחקנית הן בדיוק אלו שגם תוקפות את דברה ואני מאוד מרוצה מהתפנית".

"עבורי זו העונה הראשונה שאני מרגישה שגם הדמות שלי זקוקה לקריינות ברקע, כי אני לפעמים צריכה תזכורת לגבי איפה היא נמצאת ומה היא חושבת", מספרת קרפנטר, "אני לא תמיד יודעת מה עובר עליה, אבל יכול מאוד להיות שזה מאוד מסתדר עם האופי של דברה והמצב בו היא מצויה כרגע. אבל אין ספק שככל שהעבודה שלי קשה, כך התמורה היא באיכות של הסדרה, זה מה שהופך את הסיפור לטלוויזיה משובחת".

יש הקלה שהסוד הנורא של דקסטר ידוע לדברה?

"מעל הכל היה לי מאוד חשוב שהדמות של דברה לא תאבד מאמינותה בקרב הצופים. רציתי שכל מה שטענו לגביה ימשיך להיות אמת לאמיתה והכותבים עשו עבודה מצוינת בכך שלא צריך לבלף שום דבר לטובת העלילה. השיקול של הדרך המסוימת בה בחרו שדברה תגלה את זהותו האמיתית, תוך שהיא סבוכה בתהליך הקבלה שלה את דקסטר היה הכרחי דווקא משום שהיא מעורבת רגשית איתו בעונה האחרונה".

איך היה לצלם את המשך הסצנה בתחילת הפרק הראשון של העונה החדשה?

"בדיוק חזרנו מפגרה מאוד נדיבה וזו היתה הסצנה הראשונה על סדר היום. אחרי כמה חזרות מייקל ואני ניקינו מעלינו את האבק וחזרנו לעניינים בקלות. זו היתה כמו סצנת פיתוי מפחידה ומעוותת. אבל ללא ספק הרגשתי בפעם הראשונה את הכוח שיש לדברה בתפקיד המשטרתי שלה. היא בשיא כוחה ושיא פגיעותה באותו רגע נתון וזה העצים אותי מאוד כשחקנית".

מה דעתך על הדואליות של דברה?

"כל אדם מכיל בתוכו רגשות מעורבים, כך שגם כשאני מרוכזת בלגלם את אותה שוטרת קשוחה, זה לא סותר את העובדה שאני האחות הטובה, אבל זה בהחלט גורם לי לחשוב. אני מעדיפה את תפקיד האחות יותר מאשר השוטרת, זה בטוח".

מייקל סי הול. רויטרס
לעבוד עם האקס? קלי קלות. מייקל ס. הול בטקס גלובוס הזהב/רויטרס

ג'ניפר קרפנטר בת ה-32 נולדה במדינת קנטאקי והתחנכה בין היתר בבית הספר לאמנויות הנחשב בניו יורק "ג'וליארד". היא הספיקה לשחק במעט סרטים, כולל "גירוש השדים של אמילי רוז" עליו זכתה בטקס פרסי הסרטים של MTV בשנת 2006 בקטגורית "ההופעה הכי מבוהלת". אולם הפריצה הגדולה שלה היא "דקסטר", שפרט לפרס סטורן לשחקנית המשנה הטובה ביותר ב-2009 והערכה בקרב המבקרים, גם סידרה לה מערכת יחסים רומנטית עם כוכב הסדרה, מייקל סי. הול.

כשנה לאחר עליית "דקסטר" בארה"ב התפרסם כי השניים יוצאים ובהמשך הם אף התחתנו. תקופת הנישואין, שכללה גם את ההתמודדות של הול עם מחלת הסרטן, נמשכה פחות משנתיים עד שהגישה קרפנטר בקשה לגט. השנים האחרונות היו עבורה בית ספר בהרבה מובנים, מעל הכל בתור שחקנית. "לא עשיתי טלוויזיה לפני וכשלוהקתי ל'דקסטר' הרגשתי טירונית לכל דבר", היא מתוודה, "עכשיו בעונה השביעית, עם 12-13 שעות עבודה ביום מול המצלמה, אני מחשיבה עצמי אתלטית שרק הולכת ומשתפרת. כך שהעונה החדשה היא האולימפיאדה ואני חזקה מתמיד".

והמתעמל המוביל בנבחרת הוא מייקל סי. הול?

"דברים טובים כמו 'דקסטר' לא קורים מאליהם, מייקל צועד בראש. הוא זה שנותן את הטון לכל האופרציה של הסדרה, החל מהאופן בו הוא מערסל את הסיפור ועד לקשר החזק שלו עם התסריטאים, זה משרה אווירה טובה לעבר כולנו. אבל הוא גם מדייק בפרטים הקטנים, כך כשנמצאים בצילומים מבינים שלא מדובר בעוד איזו בריכת ילדים, אלא מצולות אדירות שאנחנו מתקיימים בתוכן. אם הוא בסצנה איתך, היא תצא מעולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לו נוכחות נדירה על הסט". מתוך "דקסטר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש לו נוכחות נדירה על הסט", ממשיכה קרפטנר להלל בנדיבות את בעלה לשעבר, "מספיק להבחין בסצנות איך הוא משמר את אותן מחוות קטנות של דקסטר עוד מהעונה הראשונה. למשל כשהוא מכה בשעון היד ונוקש עליו מספר פעמים, אלו דברים שרק מעריצים שרופים שמים לב אליהם, או לכל הפחות שחקנים שמחפשים לגנוב טכניקה של אמן בפעולה".

בך זה מפיח רוח יצירתית?

"אחד הרעיונות הבודדים שיצא לי לתת לתסריטאים שלנו הוא פשוט לעשות את אחד הפרקים מבלי הקריינות של מייקל, כך שהצופה לא יידע לגמרי מה הולך וזה יוסיף לריגוש".

גם כשהוא עם הסכין ביד?

"אלו למשל הסצנות היחידות שאני לא מסוגלת לצפות מהצד כשהוא מבצע את הרציחות בסדרה. למעשה, רק בזו שבה השתתפתי".

"דקסטר" תשודר החל ממחר, מדי יום חמישי ב-22:50 בערוץ yes Action

לא יכולים לחכות ש"דקסטר" תחזור? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully