וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הערות על טלוויזיה: סתיו שפיר טוחנת קלישאות

25.10.2012 / 0:59

סתיו שפיר לא עברה בהצלחה את מבחני "מצב האומה" ו"פגוש העיתונות", "מה נסגר?" מעתיקה אבל בסטייל, וג. יפית משחקת אותה גלעד שליט, אבל לא גורמת לנו לרצות לקחת אותה הביתה

סתיו שפיר לא משכנעת

סתיו שפיר הגיעה להתארח השבוע ב"מצב האומה", כחלק מהקמפיין הטרי שאמור לשגר אותה היישר למושב בכנסת ישראל. הכניסה של שפיר לפוליטיקה היא צעד בריא וטוב – ניסיון להשפיע מתוך המערכת הפוליטית הוא בדיוק מסוג הדברים שאמורים היו לקרות אחרי המחאה החברתית של השנה שעברה. הביקור ב"מצב האומה", מאידך, העיד שלשפיר יש עוד דרך לעשות.

שפיר צועדת אל שדה הקרב הפוליטי כשהביטוי "דם חדש" מרוח לה על המצח. הטיקט שלה אמור להיות הצעירו?ת, שתאפשר לה להביא רוח חדשה אל מי הפוליטיקה העכורים שלנו, אבל עד כה כל מה שהיא עשתה עם הקמפיין שלה הוא התבוססות בקלישאות התעמולה העתיקות בעולם, החל מההחלקה המסורתית של הפריזורה, דרך וידאו ויראלי עם שיק של סרט בחירות מהאייטיז ועד לנאומים המלאכותיים והשמאלציים שנשאה בפאנל של שליין והחבר'ה. קריאות "אני אוהבת את המדינה" מלאות הפאתוס שלה בעימות עם מירי רגב ב"פגוש את העיתונות" עוד איכשהו קבילות; אבל למכור את אותו השטיק לעינב גלילי? נכון, גורי הציע לשפיר ולשליין להתרבות – דאחקה שדווקא עוררה אי נוחות מסוימת – אבל שפיר עצמה היתה מעונבת, מעושה וקרירה כמו דליה איציק בפתיחת מושב החורף. בשביל לשכנע אותנו באמת שיש כאן הזדמנות היסטורית לפוליטיקה בסטייל חדש, שפיר צריכה עדיין להשתחרר, ללמוד לדבר בגובה העיניים ובעיקר להתאפס על הפרסונה התקשורתית שלה.

ובתפקיד גלעד שליט: ג' יפית

לפעמים, כל מה שצריך זו רק קלטת. כשגלעד שליט עוד היה בשיא תקופת השבי שלו, החמאס עבדו לפי הנוהל המקובל בתאגידי טרור וגביית כופר ושלחו קלטת וידאו של החייל, כשהוא מציג עיתון עם תאריך עדכני ומקריא טקסט שהוכתב לו מראש. לאחרונה, בסרט "מול המצלמה" ששודר לאחרונה בערוץ 10, הוא סיפר שנדרשו כמה טייקים עד שהחוטפים קיבלו תוצאה לשביעות רצונם. האם זה משנה בכלל? הרי מהי קלטת כזו אם לא עוד ערובה לסימן חיים?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז מה המסר? ג. יפית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא ברור אילו סימנו חיים צריך להפגין שירות הטלפונים של חברת HOT, שלפרסומת שלו נדרשו לא רק דמויות "הבורר" – ברוך אסולין ואבי הטחול. ובכל זאת, הם בוחרים לחטוף את ג. יפית שלהם ולהרכיב סופרגרופ של האנשים המשכנעים יותר שמופיעים במקבצי הפרסומות. בהתחלה, כמו בכל קלטת אמיתית מהז'אנר, שנייה במדד הפופולריות רק לקלטות סקס של סלבס, גימל מקיראה את הטקסט באינטונציה לא משכנעת. עושים עוד טייק ובום! – היא לא שכחה את העבודה, והנה לכם פרסומת בתוך פרסומת. האם היא עובדת? ובכן, היא מצחיקה בסך הכל, ונעים לראות שהסכר נפרץ לכך שדאחקות על חטופים/שבויים נכנסות ללב הפריים טיים.

השאלה היחידה שנותרת פתוחה, וזאת מבלי להתעסק בשירות עצמו, היא למה צריך לחטוף מישהו ולגרום לו להמליץ עליו בכוח? מילה אחת מאסולין הייתה יכולה להספיק.

"מה נסגר?" היא חיקוי מושלם ומוצדק

כל מי שצופה בטלוויזיה מספיק שעות ביממה יודע שהדברים המצחיקים באמת לא מחכים לכם ב"ארץ נהדרת", אלא דווקא בשוליים. בפינות האפלות של ערוצי הנישה ושעות השידור הנידחות. שם מסתתרים המוני רגעים סוריאליסטיים וקומיים, אמיתיים לגמרי, ואפקטיביים בהרבה. אולי עצוב, אבל נכון. רועי בר נתן ו"מה נסגר?" לא המציאו את הפורמט הטלוויזיוני שמלקט את כל הטוב הזה ומביא אותו אליכם לסלון במנה מרוכזת של גיחוך.

ארז טל עשה את זה קודם בתוכניותיו השונות, ובארה"ב זה מוסד של ממש. אנשי "מה נסגר" מכירים היטב את הטענה לפיה תוכניתם גנובה אחד לאחד מ"מרק הוליוודי" המוצלחת שמשודרת בערוץ E! כבר שנים (בגרסה הנוכחית עם ג'ואל מקהייל בתפקיד המגיש), אבל גם לגנוב צריך לדעת – והם יודעים. "מה נסגר" היא אתנחתא קומית ראויה בערב שישי המשמים ואנחנו בטוחים שמקהייל היה מסכים איתנו. ובכל זאת הערה לסדר: מומלץ לחדד את הפאנצ'ים שאחרי הסרטונים ופחות להסתמך על הרמת גבות וגלגולי עיניים. שהתסריטאים יעבדו קצת, מה קרה?

"המרכז" מתקשה לקלוט

"המרכז" שעלתה לפני שבועיים בערוץ 1 (ימי חמישי ב-22:00), מספרת על קבוצת עולים חדשים ממקומות שונים בעולם, המרוכזים כולם במרכז קליטה ולומדים יחד באולפן לעברית. כל אחד מהעולים מגיע לכאורה עם התרבות והשפה שלו, אבל בפועל הם כולם קלישאות עדתיות ולא נעימות, דמויות קרטון שטוחות שממלמלות פאנצ'ים מיושנים ותמוהים מאוד. ההפתעה היא ש"המרכז" נכתבה והופקה בשנות האלפיים ולא למשל בשנות השבעים, כי מלבד הדמות של העולה האתיופי, אין שום דרך לנחש שמבצע שלמה כבר נמצא מאחורינו. בסופו של עניין, "המרכז" היא קומדיה על נושא מלא פוטנציאל שמצליחה להחליק בעצמה על הבננה, ולא לגרום לצופים שלה להשתעשע אפילו לרגע. אלא אם כן כמובן, הבדיחה היא חשבון הסדרה ולא בזכותה.

"עולם קפוא" תחמם לכם את הלב

אחרי סדרת הטבע המושלמת "עולם מופלא", מגיעה "עולם קפוא" – הסדרה בהפקת ה-BBC, נערכת בסטנדרטים מדהימים ממש, ומשופעת בצילומים של סצינות מעולם החי והטבע שממש לא יאומנו. למרבה השמחה, הסדרה נרכשה לשידור על ידי ערוץ 1, ויש לקוות שאף אחד לא מפספס אותה רק בגלל מיקומה בערוץ הנידח. את הגרסה המשודרת בישראל מקריין קובי מידן, מה שיצער את כל מי שלמד להעריך, שלא לומר לאהוב ממש את דיוויד אטנבורו המלכותי וספוג הדרמה המקריין את הגרסא הבריטית. גם כך – ובזכות הערך החינוכי שמאפשר לסדרה לפנות לכל הקהלים והגילאים - "עולם קפוא" היא פנינה טלוויזיונית, והיא מספקת רגעי אושר של ממש למי שמאס בכל הבלי העולם הזה.

השתתפו בהכנת הכתבה: אלכס פולונסקי, עפר סקר והדר טורוביץ'

מה אתם חשבתם על האירוחים של סתיו שפיר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully