וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם שרה סילברמן ובמאי "ראלף ההורס"

שרה סילברמן מתארת את עבודת הדיבוב ב"ראלף ההורס" כחוויה רוחנית, והתאפקה שלא לקלל על הסט. במאי הסרט מצדו מרגיש שהוא סוגר מעגל עם ילדותו עמוסת משחקי הוידאו. ראיון

imdb

במה שכבר הפך למסורת מעוררת ציפייה, זהו הזמן בשנה בו הפוקוס של הוליווד מתרכז במירוץ לאוסקר עם הסרטים המדוברים ביותר שעולים לאקרנים ומתחילים את הקמפיין לפסלון הנכסף. מאז שנת 2001 אחת הקטגוריות הנחשקות בקרב האולפנים המובילים היא סרט האנימציה הטוב של השנה, והפעם אחד הפייבוריטים המסתמנים ללכת עד הסוף בקטגוריה הוא "ראלף ההורס", מבית היוצר של דיסני.

"ראלף ההורס" מביא את סיפורו של ראלף, המגלם את הנבל במשחק וידאו 8-ביט מהאייטיז בשם "פליקס המתקן ג'וניור", שמחליט לצאת מהמשחק ולנסות לזכות במדליה במשחק אחר, פשוט כי נמאס לו להיות האיש הרע. על הדרך הוא עובר במשחק מירוצים, שם הוא מכיר את הנהגת בת ה-9 וונלופה, שגם היא מרגישה דחויה לצד נהגות המירוץ האחרות בעולם הוידאו שלה. השניים יוצאים למסע בין משחקי וידאו שונים, בשילוב מרהיב של אנימציות ויזואליות של אותם משחקים, ומוצאים מכנה משותף.

שרה סילברמן. Christopher Polk, GettyImages
"זה סוג של מסע רוחני עבורי כמו בסרט 'לאכול, להתפלל, לאהוב'"./GettyImages, Christopher Polk

כנהוג בסרטי אנימציה עתירי תקציב, שמות מוכרים מדובבים את הדמויות, בהם ג'יין לינץ' (סו סילבסטר מ"glee"), ג'ק מק'בראייר (קנת' מ"רוק 30") וג'ון סי ריילי ("סיפורו של דיואי קוקס" ו"שיקגו" – עליו היה מועמד לאוסקר) בתפקיד ראלף האימתני. דמותה הצבעונית של וונלופה מדובבת על ידי הקומיקאית היהודיה שרה סילברמן. "אפשר לבוא בטרנינג לאולפן, אבל זה לא שלפיזיות אין בכלל משמעות, כי בסופו של דבר העבודה היא להתעלות על האני הויזואלי כדי להעביר רגש", היא מסבירה באירוע לקידום הסרט בפסטיבל קומיק-קון האחרון, "אני עומדת מול ג'ון, שהוא שחקן אמיתי, מביטה בו וחשה חיבור חזק יותר לתהליך של יצירת סרט אנימציה".

"היוצרים, אנשי הגרפיקה ולמעשה כל מי שמעורב בסרט בכל רזולוציה שהיא, כולם תורמים יצירתית האחד לשני וככה הפרויקט בכללותו מתפתח. לכן כשסרטי האנימציה הללו של דיסני מגיעים בסופו של דבר לבתי הקולנוע די ברור למה מדובר בפאקינג יצירת מופת".

לכן רצית להתנסות באנימציה?

"זה סוג של מסע רוחני עבורי כמו בסרט 'לאכול, להתפלל, לאהוב'. מאוד ריגש אותי לקבל את הפנייה להשתתף ואני מרגישה בת מזל כשבדיסני מקדמים בברכה מישהי קיצונית כמוני. אנשים חושבים שקומיקאים הם קרים, אבל דווקא רובנו רגישים אפילו יתר על המידה, ואם אני צופה בסרטים של פיקסאר אני בכלל לא עומדת בזה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשספגת את ההשפלה של הילדות אפשר להמשיך הלאה. מתוך "ראלף ההורס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדמות של וונלופה ב"ראלף ההורס" נגעה בך?

"כל מה שהיא רוצה זה להתמודד במירוצים במשחק שלה אבל לא נותנים לה כי היא טעות טכנית, כך שזה די מקביל לייסורים של ראלף. זה פשוט סיפור מקסים, כי בעיני הדבר שאתה הכי מתבייש בו בילדות שלך, שאתה חושש שיכשיל אותך בעתיד, מתברר כסוד ההצלחה שלך. אני למשל הרטבתי במיטה עד גיל 15. ברגע שספגת את ההשפלה, אתה ממשיך הלאה ולא פוחד יותר".

מה חשבת על הדימיון הויזואלי ביניכן?

"אני יודעת שעיצבו אותה בהתבסס על המראה שלי, עם השיער הכהה והתסרוקת. אבל זה תהליך מאוד כיפי לראות איך במשך כל התקופה הדמות מתעוררת לחיים, מעצבים אותה מחדש או משנים עבורה טקסטים ואני מלווה את כל השינויים הללו. ובחייך, תראה איזה גבות מטורפות ציירו לה".

היה חשש שהתדמית שלך לא תתאים בסרט לכל המשפחה?

"אני מניחה שיש מי שיעקם פרצוף במחשבה שאני סטנדפיסטית עם פה מלוכלך, אבל השאלה היא אם אותם אנשים שמעו על אדי מרפי. הוא המלך של אנימציה לילדים ואני אישית גדלתי על מופעי הסטנד אפ הבוטים שלו. ובדיסני אהבו את החוצפה שלי, מה גם שאני אדם מבוגר וידעתי שלא לבוא ולזרוק את המילה 'כוס' סתם ככה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרי 20 שנה סוף סוף הסרט יצא לפועל. מתוך "ראלף ההורס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

העבודה על "ראלף ההורס" החלה הרבה לפני שסילברמן ואפילו צוות ההפקה הסופי היה בתמונה או כלל בתחום. הרעיון הראשוני למעשה התגלגל במסדרונות אולפני דיסני כבר בסוף שנות ה-80 ובמשך השנים שונה שמו, כאשר הקונספט הכללי של נבל שמחפש להפוך להיות גיבור נשמר. מי שלבסוף לקח את הפרויקט תחת חסותו הוא הבמאי ריץ' מור, שהחל בבימוי בחמש העונות הראשונות של "משפחת סימפסון" והמשיך עם היוצר מאט גרונינג גם לסדרה "פיוצ'רמה" – על כל אחת מהסדרות זכה בפרס האמי.

המפגש עם מור מתקיים באולפני דיסני שבלוס אנג'לס, בין אותם חדרים בהן נוצר "ראלף ההורס" בחללי ענק צבעוניים, כל אחד בהשראת האנימציה השונה המופיעה בסרט בהתאם לעולם משחק הוידאו אותו היא ממחישה. "קיבלתי את ההצעה להצטרף לצוות הפיתוח של דיסני כשעבדתי על סרט הקולנוע של 'משפחת סימפסון', בו שימשתי כבמאי שותף, וכשהגעתי הנה נתקלתי בקונספט של 'ראלף ההורס' שהעלה אבק במדפים", הוא מספר, "לא קראתי רעיונות של במאים קודמים שניסו לפתח, רק הרעיון של משחקי וידאו לכשעצמו ריתק אותי".

אז מה היה האלמנט שאחרי 20 שנה סוף כל סוף הפיח רוח חיים ב"ראלף ההורס"?

"עיסוק ויזואלי בעולם משחקי הוידאו לא מחזיק סרט כיוון שצריך מעל הכל סיפור טוב. חשבתי כמה אותן דמויות באותם משחקים מתוכנתות לעבודה מסוימת ושעל פניו מדובר בעלילה משעממת. אבל אז הבנתי שדווקא הקונפליקט הזה של השגרה המעייפת הוא זה שיכול לעניין, כשאחת הדמויות שמאסה בעבודה הזו תפרוץ החוצה ברגע של משבר. כשהצעתי את הרעיון בתחילת 2009 לקברניטי דיסני, הם ישר נתנו אור ירוק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל דור חושב שהסרט הזה הוא למעשה מחווה עבורו". מתוך "ראלף ההורס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם היה חשוב שאתה תהיה חובב משחקי וידאו?

"זה לחלוטין חלק מהילדות שלי, החל מאלפי המטבעות שבזבזתי במשחקים, דרך הנינטנדו והמשחקים הביתיים ועד לקונסולות האקס בוקס למיניהן כיום. אני עדיין זוכר את הפעם הראשונה בה הבן שלי ניצח אותי ובכך למעשה הושלם מעגל החיים. אני גם רואה שקהל מכל הגילאים מאוד נהנה מהסרט, כי משחקי הוידאו קיימים מספיק שנים והם מדברים למבוגרים ולילדים כאחד. כל דור חושב שהסרט הזה הוא למעשה מחווה עבורו".

השתדלת להישאר נאמן לדמויות ומשחקים אמיתיים?

"הרעיון הוא כמובן ליצור עולמות תוכן משלנו אבל כאלו שלא יהיו זרים לקהל. חיפשנו שיהיה חיבור מסוים, אבל עם אמירה אישית חדשה שאנחנו נותנים, החל מהתסריט וכלה בליהוק. בסופו של דבר כשיש ילדה מתוקה בעולם ממתקים אבל מדבבת אותה שרה סילברמן, אין ספק שזה טוויסט – משהו מוכר ממרקם תרבות המיינסטרים אבל עם תוספת יוצאת דופן".

מחכים ל"ראלף ההורס"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully