וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש מאחורי "גנגנם סטייל" קרא להרג חיילים אמריקאים, והתנצל

7.12.2012 / 22:59

שיר מחאה משנת 2004 של Psy, הזמר הדרום קוריאני שהפך לסנסציה במערב, קורא להרוג את החיילים האמריקאים בעיראק. הזמר שחרר הודעת התנצלות רשמית

(עדכון אחרון - 8.12, 10:00)

הלהיט הדרום קוריאני "גנגנם סטייל" זוכה לאהבה עצומה במערב, אבל כעת מסתבר שהאיש שמאחורי ההצלחה העצומה, Psy, לא מחזיר למערב אהבה. שיר ישן בהשתתפות האמן הקוריאני שזכה לתשומת לב תקשורתית יוצאת דופן בחודשים האחרונים ואף שבר שיא הצפיות של כל הזמנים ביוטיוב, שופך אור חדש על דעותיו.

ההוליווד ריפורטר חשף את מילותיו של קטע ראפ בביצוע פסיי מתוך השיר "אמריקאי יקר" של ההרכב N.E.X.T, שבוצע בשנת 2004 במסגרת מופע מחאה ענק נגד נוכחות הצבא האמריקאי בעיראק. בשיר קורא פסיי, בתרגום חופשי, "להרוג את היאנקים המזדיינים שעינו שבויים עיראקים/ להרוג את היאנקים המזדיינים שהורו להם לענות/ להרוג את בנותיהם, אמותיהם, כלותיהם ואביהם/ להרוג אותם באיטיות ובכאב".

פסיי, שכנראה הבין במהרה את גודל המהומה, שחרר שעות ספורות לאחר חשיפת השיר הישן התנצלות רשמית. "בעוד שאני אסיר תודה על החופש להתבטא", כתב בהצהרתו, "למדתי שיש גבולות לשפה נאותה ואני מתנצל מעומק לבי על האופן שבו ניתן לפרש את מילותיי. אצטער לעד על הכאב שגרמתי במילים הללו" פסיי הוסיף כי הטקסט נכתב מתוך סערת רגשות כתגובה על מותן של תלמידות בית ספר קוריאניות, שנדרסו על ידי כלי רכב של הצבא האמריקאי. הוא ציין כי הוא עצמו למד בקולג' אמריקאי, וטען כי הוא מבין כעת את ההקרבה של חיילים אמריקאים באשר הם, בין היתר במאמץ להגן על דרום קוריאה עצמה. "אני מקווה שאמריקה תקבל את התנצלותי", כתב. "בעוד שחשוב מאוד שנוכל להביע את דעתנו, אני מתנצל מעומק לבי על האופן הבלתי הולם שבו בחרתי לעשות כן. במוזיקה שלי אני מנסה להציע לאנשים שחרור, סיבה לחייך. למדתי שבאמצעות מוזיקה, שפתנו האוניברסלית, כולנו יכולים להתאחד, ואני מקווה שתקבלו את התנצלותי".

ביום ראשון אמור פסיי להופיע בקונצרט מיוחד וחגיגי לרגל חג המולד בוושינגטון, בנוכחות נשיא ארצות הברית ברק אובמה. נציגי המקום טענו שעד כה, למיטב ידיעתם, השתתפותו של פסיי לא בוטלה, אולם המילים החריפות שנחשפות כעת מעמידות את נוכחותו – ואת מערכת היחסים שלו עם עולם הבידור המערבי בכלל – בסימן שאלה.

"גנגנם סטייל", שהוא מעין שיר מחאה נגד נשים בנות המעמד הגבוה בסיאול, זכה להצלחה מסחררת בין היתר בזכות תנועות הריקוד הייחודיות שלו, שזכו מאז שוחרר לאינספור מחוות, חיקויים ופרודיות. השיר הגיע לצמרות המצעדים בכל רחבי העולם, ומאז הצלחתו המטאורית, הפך פסיי לכוכב בינלאומי. לאחרונה הופיע איתו בטקס פרסי MTV, ואף התארח וביצע את הריקוד שלו בהופעה של מדונה בניו יורק.

סוף הקריירה של פסיי? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully