וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה: "למלא את החלל" יצא מהמירוץ לאוסקר

21.12.2012 / 17:50

סרטה של רמה בורשטין שזכה בפרס אופיר אינו מופיע ברשימה המקוצרת של תשע המועמדים האחרונים לפרס. "מחוברים לחיים" הפופולרי ו"אהבה" של מיכאל הנקה בפנים

בשורה מצערת לקולנוע הישראלי ולחובביו – "למלא את החלל", סרטה של רמה בורשטין שנשלח לייצג את ישראל בקרב על פרסי האקדמיה האמריקאית לקולנוע, אינו כלול ברשימת תשע המועמדים – השורט-ליסט שמתוכה יבחרו חמישה מועמדים סופיים - לפרס הסרט הזר הטוב ביותר, שפורסמה היום.

מי שכן מופיעים ברשימה הם "מחוברים לחיים" הצרפתי, שזכה להצלחה גדולה בישראל; "אהבה", נציג אוסטריה של מיכאל הנקה שנחשב למועמד המוביל במירוץ; "סיפור מלכותי" הדני; "מעבר לגבעות" הרומני; "War Witch" הקנדי; "No" הצ'יליאני; "The Deep" האיסלנדי; "Kon-Tiki" הנורווגי; ו"Sister" השווייצרי.

עם זאת, אין זה סוף הסיפור עבור ישראל בטקס האוסקר של 2013, שכן "שומרי הסף", סרטו התיעודי של דרור מורה, כלול בשורט-ליסט של 15 המועמדים לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר, ונחשב לאחד מהסרטים התיעודיים הבולטים שהציגו השנה ברחבי העולם. סיכוייו להגיע לרשימת חמשת המועמדים הסופית נחשבים גדולים.

"למלא את החלל", שהיה המנצח הגדול בטקס פרסי אופיר האחרון, וחלק את פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה עם "עלטה", זכה גם בפרס הגדול בפסטיבל סאו פאולו בדרום אמריקה. לפני כן, עוד בטרם הוקרן בארץ, עורר הסרט תהודה בפסטיבל ונציה, שם גרפה הדס ירון את פרס השחקנית על תפקידה בו. בנוסף נמכר הסרט להפצה בארצות הברית על ידי סוני פיקצ'רז קלאסיק, וכן נמכר להפצה בצרפת, הולנד, בריטניה, ספרד, יוון אוסטרליה ואיטליה.

מה דעתכם - ל"שומרי הסף" יש סיכוי? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully