וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: ההוביט בראש, טרנטינו נושף בעורפו

30.12.2012 / 14:15

אחרי שנה חלשה בקופות, חג המולד של 2012 מספק למפיקים סיבה לאופטימיות זעירה, עם ההצלחה הקופתית הנאה של "ההוביט", "עלובי החיים" ו"ג'אנגו ללא מעצורים" של טרנטינו

צילום מסך

שנת 2012, שהיתה מלאה באכזבות ותקופות מתות מבחינה קופתית, מסתיימת במגמה אופטימית, עם חג מולד עמוס וגדוש בכל טוב. מסורת חג אחת לא השתנתה: אם יש סרט על הארץ התיכונה בבתי הקולנוע, הוא יישאר במקום הראשון לאורך כל החג. "ההוביט" שהה במקום הראשון בסוף השבוע הקודם, וגם בסוף השבוע שלפניו, ואחרי הפסקה קטנה במהלך השבוע עצמו, חזר לשם גם בסוף השבוע הנוכחי. הסרט של פיטר ג'קסון על פי טולקין הכניס השבוע עוד 33 מיליון דולר, מה שהביא אותו להכנסות כוללות של 222 מיליון דולר בארצות הברית. בכל העולם הסרט הכניס כבר יותר מ-600 מיליון. אין ויכוח על כך ש"ההוביט" הוא הלהיט הקופתי הגדול של החורף, ובכל זאת, לא סביר שהוא יצליח להשתוות לביצועים הקופתיים של סרטי "שר הטבעות".

אל המקומות השני והשלישי הגיעו שני סרטים חדשים ושונים מאוד זה מזה, כל אחד מהם עם קהל מעריצים נלהב שהמתין לו זמן רב. "עלובי החיים" הוא הגרסה הקולנועית לאחד ממחזות הזמר המצליחים ביותר אי פעם. כבר צולמו בעבר גרסאות קולנועיות רבות לספרו של ויקטור הוגו, אבל זוהי הפעם הראשונה שבה הגרסה המוזיקלית מגיעה לקולנוע. לאירוע נרתמו טום הופר, הבמאי זוכה האוסקר של "נאום המלך", יו ג'קמן המגלם את ז'אן ולז'אן, אן התוואיי, שהופעתה הקצרה בסרט אמורה להביא לה את האוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר השנה, וגם ראסל קרואו, סשה ברון כהן והלנה בונהאם קרטר. למרות הכל, ההצלחה של הסרט לא היתה בטוחה: מחזות זמר קולנועיים הם עסק מסוכן למדי בעידן הנוכחי, ואפילו כאלה שהצליחו מאוד על הבמה, כמו "פנטום האופרה" או "רנט", נפלו על הפנים במעבר למסך הגדול. במקרה הזה, אין מה לדאוג: "עלובי החיים" עשה את המעבר בהצלחה. ביום שלישי, שבו יצא לאקרנים, הסרט הכניס 18 מיליון דולר – סכום חסר תקדים כשמדובר במחזמר - בסוף השבוע הוא הכניס עוד כ-32 מיליון דולר, ובסך הכל הכנסותיו עד כה עומדות על כ-68 מיליון דולר, מה שהופך אותו כבר עכשיו לאחד ממחזות הזמר המצליחים של שנות ה-2000.

עלובי החיים. צילום מסך
"השנה אני מצביע אמסלם". יו ג'קמן, מתוך "עלובי החיים"/צילום מסך

כשם של"עלובי החיים" היה קהל מעריצים אדוק הרבה לפני שהסרט יצא, כך גם ל"ג'אנגו ללא מעצורים", בגלל שם אחד – טרנטינו. כל סרט חדש של קוונטין טרנטינו הוא אירוע, וזה כמובן נכון גם לגבי המחווה שלו למערבוני הספגטי עם ג'יימי פוקס, לאונרדו דיקפריו וכריסטוף וולץ (אותו גילה טרנטינו לעולם ב"ממזרים חסרי כבוד"). גם הסרט הזה יצא לאקרנים ביום שלישי והמשיך להביא סכומים נכבדים עד סוף השבוע, שבו הוסיף לעצמו עוד כ-32 מיליון דולר (עד לרגע כתיבת שורות אלה עדיין לא ברור איזה סרט הכניס יותר – "ג'אנגו" או "עלובי החיים"). כל זאת למרות, או שמא בגלל, שערורייה שנקשרה בסרט כשספייק לי תקף את ההתייחסות שלו לעבדות השחורים באמריקה.

בלי הרבה משמעות או מטען תרבותי, סתם בשביל הכיף , "מהפכה בבית" ("Parental Guidance") הוא הקומדיה התורנית של החג: בילי קריסטל ובט מידלר בסרט משפחתי בלתי מזיק, שאמנם זכה לביקורות איומות, אבל הביא מספיק הורים וילדים לקולנוע כדי להיכנס למקום הרביעי בטבלה, עם כ-15 מיליון דולר בסוף השבוע. הקומדיות המשפחתיות האחרות שיצאו בשבוע הקודם נמצאות במקום השישי ("הכל יחסים") והתשיעי ("אמא מלווה").

מחכים ל"ג'אנגו ללא מעצורים"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully