וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה סרטים ישראליים יוצגו בפסטיבל הסרטים גטבורג בשבדיה

3.2.2013 / 14:30

הישג בינלאומי נוסף לקולנוע הישראלי, הפעם בסקנדינביה. סרטים חדשים בתמיכת הקרן הישראלית לקולנוע עוררו עניין. ביניהם הסרטים "עלטה", "למלא את החלל" ו"הסיפור של יוסי"

בימים אלה מוקרנים במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי בגטבורג אשר בשבדיה, שהוא הפסטיבל החשוב והמרכזי בסקנדינביה, 6 סרטים עלילתיים ישראליים חדשים.
הסרטים המוקרנים בפסטיבל הם " 6 פעמים" של יונתן גורפינקל, "חיותה וברל" של עמיר מנור, "חדר 514" של שרון בר זיו, "עלטה" של מיכאל מאיר, "למלא את החלל" של רמה בורשטיין, ו"הסיפור של יוסי" של איתן פוקס. בפסטיבל מוצגים מדי שנה כ-450 סרטים מ-60 מדינות בפני כ-130,000 צופים, הכוללים בין השאר מנהלי פסטיבלים וקניינים ממדינות סקנדינביה ומכל העולם.

למלא את החלל. אסף סודרי,
בדרכו לגרוף עוד פרס? מתוך "למלא את החלל"/אסף סודרי

הסרטים הישראלים, שקרן הקולנוע הישראלית תמכה בהפקתם, הוצגו בפני קהל של אלפי צופים מהגוש הנורדי שדווקא ידוע בדרך כלל ביחסו הביקורתי כלפי המדיניות הפוליטית של ממשלת ישראל. חלק גדול מן הסרטים הינם סרטי הביכורים של במאים שהביאו למסך פרספקטיבה שונה ופנים אחרות ומגוונות של החברה וההוויה הישראלית, והסרטים התקבלו על ידי הקהל בסקרנות ובעניין רב.

אלו הם לא ההישגים הראשונים לחלק מהסרטים שהוצגו בפסטיבל. כזכור, "עלטה" ו"למלא את החלל" כבר זכו בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה האחרון, ו"למלא את החלל" זכה ב-7 פרסים בטקס פרסי אופיר וזיכה את השחקנית הראשית שלו, הדס ירון, בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה. "הסיפור של יוסי" סרט ההמשך שיצר פוקס ל"יוסי וג'אגר", נרכש להפצה באנגליה וכן עלה לאקרנים ב-30 בתי קולנוע בצרפת, כמו גם בארצות הברית וגרמניה.

"הקרנת ששת הסרטים הישראלים בפסטיבל הסרטים החשוב והאיכותי בגטבורג מהווה פריצת דרך עבור הקולנוע הישראלי", כך מסר מנהל קרן הקולנוע הישראלי, כתריאל שחורי, שיזם את הקרנת הסרטים בפסטיבל. "שנים של יצירת מערכת יחסי עבודה עם מנהלי הפסטיבל, אשר במשך שנים הסתייג מהקולנוע הישראלי, הובילו לשינוי ולבחירתם של הסרטים".

אילו עוד סרטים ישראלים הייתם רוצים לראות מככבים בפסטיבלים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully