וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: המיניונים ממריאים, ג'וני דפ מתרסק

7.7.2013 / 11:55

"הפרש הבודד" הצטרף בסוף השבוע של יום העצמאות האמריקאי לרצף הכשלונות הקופתיים הצורבים של דיסני, ודווקא "גנוב על המיניונים" התגלה כהצלחה מסחררת

יח"צ - חד פעמי

בסוף השבוע של יום העצמאות האמריקאי, ה-4 ביולי, הציבור האמריקאי הביע את העדפתו בקול רם וצלול: מיניונים אין, קאובויים אאוט. הסרטים החדשים של השבוע יצאו כבר ביום רביעי, ערב החג, ודי מהר התמונה היתה ברורה: "גנוב על המיניונים" סרט ההמשך של "גנוב על הירח", הוא להיט עצום. כבר ביום הראשון להקרנתו הסרט הכניס 35 מיליון דולר. ביום חמישי הוא הוסיף עוד 24 מיליון, ואת סוף השבוע (שישי-ראשון) הוא צפוי לסיים עם כ-81 מיליון דולר, מה שנותן לו בתוך חמישה ימי הקרנה בלבד 140 מיליון דולר, ואולי אפילו יותר. זאת הצלחה שעולה על הציפיות וההשערות, ובהנחה שהסרט לא יתרסק בשבועות הבאים, יש לו סיכוי לא רע לעקוף את "בית ספר למפלצות" (שהגיע בתוך שלושה שבועות ל-200 מיליון דולר) ולהפוך לסרט האנימציה המוביל של הקיץ. העובדה שסרט נוסף המוקדש למיניונים ייצא כבר בשנה הבאה נראית עכשיו כמו החלטה עסקית נבונה מאוד: מיניונים הם מכונת כסף צהובה ומשומנת.

מנגד, גם האכזבה של "הפרש הבודד" היתה ברורה מהרגע הראשון. הסרט הכניס כ-10 מיליון דולר ביום הראשון להקרנתו; את סוף השבוע הוא מסיים עם לא יותר מ-28 מיליון דולר, ובסך הכל – פחות מ-50 מיליון דולר בחמישה ימים. זה לא היה כל כך נורא אלמלא היה מדובר באחד הסרטים היקרים ביותר של הקיץ הזה: הדיווחים על התקציב שלו נעים בין 215 מיליון ל-250 מיליון דולר ואף למעלה מזה. הפתיחה המאכזבת, שלוותה בארצות הברית בביקורות מאוד לא אוהדות, מבשרת כנראה על עוד כישלון כלכלי גדול עבור חברת דיסני, שכבר נחלה פאשלות יקרות דומות עם "ג'ון קארטר" "טרון" ו"שוליית המכשף". נראה שמאז "שודדי הקאריביים" החברה פשוט לא מצליחה, למרות ניסיונות חוזרים ונשנים, להתניע זיכיונות חדשים המיועדים לקהל בוגר יחסית. אפילו ג'וני דפ לא עוזר.

התחרות על המקום השני בטבלת סוף השבוע צפויה להיות צמודה, כשמול "הפרש הבודד" מתמודד "עצבניות אש", קומדיית האקשן עם סנדרה בולוק ומליסה מקארתי, בסוף השבוע השני שלה. כדי להתעודד, הפרש הבודד יכול להסתכל קצת יותר נמוך בטבלה, ולשמוח על כך שלפחות הוא לא "וושינגטון על הכוונת": אפילו חג הפטריוטיות הלאומי לא עזר הרבה לסרט הכושל, שנפל למקום השישי וצלע בקושי אל הכנסות כוללות של 50 מיליון דולר אחרי כמעט שבועיים בבתי הקולנוע.

תופעה נוספת ומפתיעה בעשיריה השבוע: "Kevin Hart: Let Me Explain" הוא הופעה מצולמת של הסטנדאפיסט קווין הארט, שלמרות הפצה מצומצמת מכניס סכומים שלא היו מביישים סרטים "אמיתיים": 17 מיליון דולר בחמישה ימים. מאז ימי אדי מרפי ו"Raw" משנות ה-80, נדיר מאוד לראות סטנד-אפ נכנס לרשימת שוברי הקופות. האם קווין הארט הוא האדי מרפי של שנות ה-2000?

מה חשבתם על "גנוב על המיניונים"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully