וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 63: פרל ג'אם ומאניק סטריט פריצ'רס שוב איתנו

17.7.2013 / 0:00

אחרי רמזים עבים מאוד, פרל ג'אם משחררים סינגל ראשון מהאלבום החדש והמצופה, וגם מאניק סטריט פריצ'רס נזכרו שהם בעצם בחיים. בלוג הרוק של מני אבירם

Speedy Ortiz – Tiger Tank / No Below

אחרי שאת המדור שעבר כבשו דיפ ואלי, הדומיננטיות הנשית בגשם הרוקנ'רול של 2013 ממשיכה גם השבוע עם "Major Arcana", אלבום הבכורה של ספידי אורטיז – רביעיה ממסצ'וסטס שמורכבת משלושה גברים פלוס סיידי דופואה – הזמרת, הגיטריטסית והמוזה מאחורי הלהקה. דופואה היא סטודנטית לשירה ומורה לכתיבה, וגם מישהי שבעבר הלא רחוק היתה בלהקת קאברים כל-נשית לפייבמנט; כך שהאלבום של ספידי אורטיז הוא בעצם אלבום אינדי חכם שכאילו נשלף מהניינטיז אבל יודע איך להסתדר גם בהווה. דופואה כותבת בכישרון רב שירים על יחסים וחברות, ויש כבר מי שציין באופן מדויק שטקסטים שלה יופיעו בקרוב על לא מעט קירות של חדרי שירותים בתיכונים ברחבי ארה"ב. "Major Arcana" הוא אלבום שקל לאהוב, גם כי הוא ליטוף נוסטלגי וגם כי הוא פשוט אלבום רוקנ'רול טוב.

Pearl Jam – Mind Your Manners

זה היה די צפוי אחרי הרמזים הלא דקים שהלהקה שחררה בשבועות האחרונים, ובחמישי שעבר זה קרה: פרל ג'אם הפגיזו עם סינגל ראשון מתוך אלבומם העשירי "Lightning Bolt" , שייצא באוקטובר. ארבע שנים חלפו מאז "Backspacer" הלא אחיד ברמתו, אדי ודר והחבורה חרשו ועדיין חורשים את העולם בהופעות בלתי נשכחות, ואם השיר החדש הוא אינדיקציה, הרי שהלהקה הזאת, שלא מפסיקה להפתיע, חוזרת לימים היותר Pאנקיים שלה. אשריהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

Manic Street Preachers - Rewind The Film

המאניק סטריט פריצ'רז פחות או יותר מתו כבר, אבל למרבה השמחה מתברר שהם עדיין לא נקברו, ואפילו מתכננים לכתוב עוד שיר אנטי-תאצ'ר, ולמי אכפת שהיא איננה עוד עמנו. אז בספטמבר ייצא אלבום מספר 11 של הוולשים, "Rewind the Film" , וזה שיר הנושא היפה שלו. ריצ'רד האוולי מצטרף כאן לג'יימס דין ברדפילד בשירה.

Babyshambles - Nothing Comes To Nothing

אין מה לעשות, פיט דוהרטי יודע לכתוב שיר. הקאמבק של בייבישמבלז הוא אחד השירים היפים של התקופה לצד החדש של ארקטיק מאנקיז, והוא לקוח מהאלבום השלישי של הלהקה, "Sequel to The Prequel", שייצא בתחילת ספטמבר.

בק וחברים – Rough on Rats

סימנים של חיים תבוניים מכוכב הלכת בק. אחרי שבשבועות האחרונים שיחרר שני שירים חדשים ויפים מתוך אלבום עתידי, את יום העצמאות האמריקאי הוא העביר בהופעה בלונדון, שם ביצע על אמת את "Song Reader", ספר התווים שהוציא בתחילת השנה. עזרו לו על הבמה לא מעט חברים, ביניהם ג'רוויס קוקר, פרנץ פרדיננד ושרלוט גיזנבורג. הנה הם כולם יחד.

והנה "I Won't be Long" היפה:

Superchunk –You & Me & Jackie Mittoo

סופרצ'אנק היא להקה שהגיעה לשיאה בניינטיז ואת רוב העשור הראשון של שנות האלפיים בילתה בבונקר. ב-2010 חזרה הרביעייה מצפון קרוליינה עם אלבום חדש ומצוין, והקאמבק המשמח יקבל עוד חיזוק באוגוסט עם "I Hate Music" בעל השם המעולה, אלבום מספר 10 של הלהקה. זה שיר שני מתוכו והוא להיט.

Jonathan Rado – Hand in Mine

אווירה סיקסטיזית משוחררת בשיר היפה הזה של איש פוקסיג'ן ג'ונתן ראדו, שיוציא אלבום סולו בספטמבר, "Law and Order" שמו.

Dinosaur Jr - The Only Other Way

דיינוזאור ג'וניור שחררו שיר חדש וטיפוסי לרגל שיתוף הפעולה שלהם עם חברת האוזניות סקאל-קאנדי, ואפשר גם להוריד.

והלינק הזה יוביל אתכם לקאבר חדש של ג'יי מאסקיס ל"Fade Into You" של מאזי סטאר.

Titus Andronicus - Still Life With Hot Deuce And Silver Platter

"Local Business" של טיטוס אנדרוניקוס הגיע למקום השני במצעד אלבומי 2012 שלי, ואני עדיין מוצא את עצמי חוזר לפצצת הPאנק של הניו ג'רזים, למרות השפע הנדיר של 2013. עכשיו מגיעה הצגה כפולה של פטריק סטיקלס ושות': קליפ חדש לשיר מצוין מהאלבום, וגם סוג של קאבר נאה ל-"It Love "I, הלהיט המחליא של אייקונה פופ השוודיות, שטיטוס קוראים לו "I Don't Care".

Blind Boys Of Alabama - I Shall Not Walk Alone

בליינד בויז אוף אלבמה לא ממש קשורים לכאן, אבל בעצם כן. הרכב הגוספל המאוד מאוד ותיק, מעוטר ומוערך הזה, שעבד עם כל מי שהוא משהו, יוציא באוקטובר את אלבום מספר מי סופר, והטוויסט בעלילה הוא שיפיק אותו ג'סטין ורנון, כלומר בון איבר. החיבור מבטיח גדולות, אבל בכל מקרה יהיה להם קשה להתעלות על השיר המושלם ומחייה הנפש הזה.

Black Skinhead vs. Elephant

במדור האחרון כיכב מאש אפ של הסינגל החדש של קניה ווסט ו"Personal Jesus" של דפש מוד. זה עבד יפה, אבל כבר יש לו מתחרה שעולה עליו, והפעם השקשוקה היא עם הבומבה של טיים אימפלה. הופרדו בלידתם.

פצצה מהעבר

עוד לא נולד המניאק שיעצור את הזמן, ובטח לא קוראים לו ג'יימס הטפילד, למרות שלפני 30 שנה, ביולי 1983, כשיצא אלבום הבכורה של מטליקה, "Kill 'Em All", דווקא היה נדמה שאם מישהו מסוגל זה הוא ושלושת החיות האחרות ללהקה הצעירה מלוס אנג'לס: לארס אולריך, קירק האמט וקליף ברטון תנצב"ה. מאז קרה כל כך הרבה, מטליקה הוציאו עוד שמונה אלבומים, ידעו שיאים ותהומות, ובספטמבר ייצא להם סרט הופעה בתלת מימד, אבל דבר אחד תמיד נשאר ברזל: מעטות הלהקות שידעו לתת בראש כמוהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully