וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה נחטפה בתל אביב? לא, רק קמפיין של ערוץ 10

30.9.2013 / 15:44

סרטון יוטיוב שעלה לרשת לרגל קידום הסדרה "בני ערובה", מציג תיעוד חובבני של צעירה נחטפת לרכב על ידי רעולי פנים. האם מדובר בקמפיין ראוי או בחוסר רגישות הגובל בטעם רע?

פרומו אינטרנטי לקידום הסדרה "בני ערובה" של ערוץ 10 ניסה להיות ויראלי וחתרני, אבל ייתכן שפיזר מלח על כמה פצעים פתוחים. ב-26 בספטמבר עלה ליוטיוב סרטון תחת הכותרת "בחורה נחטפת בחניון - לא תאמינו מה קרה שם!", במסגרתו צעירים שצילמו עצמם מחפשים את רכבם בחניון (המזכיר באופן חשוד למדי את החניון של בית הורד בגבעתיים, שם נמצאים משרדי ואולפני הערוץ), מתעדים חטיפה של צעירה על ידי רעולי פנים, המוכנסת לרכב בניגוד לרצונה.

פרומואים ויראליים מסוג דומה, המתבססים על צילומים חובבים ו"אירועים שקרו באמת" שודרו בעבר, אך נשאלת השאלה האם לאור האקלים הבטחוני בישראל – המדיני והאישי – יש טעם לפגם בסרטון הנ"ל - או שמא מדובר בחוסר רגישות.

הכיתוב בתיאור הסרטון מנסה ליצור תחושת בהלה נוספת: "בחורה נחטפת באמצע חניון בת"א. לא תאמינו מה קרה לחבר'ה שניסו להציל אותה!!!!". בפועל, הצלמים מתעדים את נסיעתם אחר הרכב אליו הוכנסה הצעירה, ובהמשך נכנסים לחדר מדרגות המוביל למרתף, כשבשלב זה הצילום נפסק ומופיע הכיתוב "13 באוקטובר – אסור לצאת מהבית", בהתייחס למועד העלייה של הסדרה וקריצה לעבר קו העלילה שלה, שלפחות במהלך הפרק הראשון, אם להתבסס על העיבוד האמריקאי שכבר עלה לשידור, משפחה שלמה מוחזקת כבת ערובה בביתה.

כזכור, לפני כשבוע וחצי חייל צה"ל נחטף ונרצח באזור קלקיליה, זאת כשחיילי צה"ל מוזהרים באופן קבוע בנושא בתדריכים שגרתיים. אמנם בפרומו המדובר לא מדובר בחיילת והרקע למעשה, אם לשפוט לפי אורך הסרטון, לא נראה בטחוני, אבל גם הדגש בתיאור הסרטון לעובדה במדובר בחניון בתל אביב עשוי לעורר אמוציות – בחודש מאי 2012 צעירה נאנסה בחניון בתל אביב תחת איומי סכין.

בישראל, הסערה האחרונה הזכורה בקידום מסוג זה, היתה בשנת 2005 לסדרה "חדר מלחמה" שכתב יאיר לפיד, כיום שר בממשלת ישראל. אז הופץ עבור הזכיינית רשת מכתב שרשרת בדואר אלקטרוני, בו לכאורה מסמך שהודלף ממה שהוגדר 'חמ"ל רוה"מ', ובו דיווח קורקטי על חוליית מחבלים שעושה את דרכה, לכאורה, ליעד ששמו טושטש.

מערוץ 10 לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully