וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלף חלש: "ההימור" הוא סרט כל כך גרוע שאפילו אי אפשר ליהנות מזה

2.10.2013 / 0:06

ג’סטין טימברלייק לא אשם ש”ההימור” הוא סרט מחורבן, אבל בן אפלק שמככב לצדו הוא הנבל הכי גרוע וחסר אופי בתולדות הקולנוע. הסיפור עצמו - חלש עד מופרך

האמת, "ההימור" הוא סרט כל כך מיותר שאפילו לקרוא את הביקורת עליו זה בזבוז זמן. סרט רע, אל תלכו. גמרנו. זה סרט שמעורר געגועים ליצירות כמו "תשוקה" – סרט מחורבן, אבל לפחות מחורבן באופן מעניין. לפחות אפשר לצחוק על המשחק הפתטי והעלילה המגוחכת. כאן אין אפילו על מה לצחוק.

אבל אל תאשימו את ג'סטין טימברלייק. הוא, מכל המשתתפים בסרט, דווקא בסדר. טימברלייק הוא תלמיד קולג' מכור להימורים באינטרנט, שבלילה אחד שם את כספו על כמה קלפים וירטואליים, ומאבד את הכל. במקום לקבל את הדין וללכת לחטט בפחי אשפה ולגור מתחת לגשרים במשך שארית חייו, הוא עולה על מטוס לקוסטה-ריקה (וזה אדם שהרגע איבד את כל רכושו בעולם, כן? טיסות לקוסטה-ריקה, מתברר, מחולקות חינם), כדי לדרוש דין וחשבון ישירות מהבוס הגדול, המנהל של רשת אתרי ההימורים שגזלה את כספו. דמות אפלה, מאיימת, מיתולוגית כמעט, שאיש אינו מורשה להתקרב אליו: בן אפלק.

כאילו, ברצינות? בן אפלק? דמות אפלה ומאיימת? לא, זה לא ממש עובד ככה. אם זאת רמת האיום והקדרות שאפלק מתכוון להביא לבאטמן, אז אולי כל המעריצים שצווחו ומחו על הליהוק הזה צדקו. אפלק הוא נבל עייף וחסר עניין. בנקודה מסוימת הוא פונה אל ג'סטין טימברלייק עם משהו בסגנון "זאת הבעיה עם הדור שלכם". סליחה? אפלק יקירינו, אתה וטימברלייק אותו דור. הפרש גילאים של שמונה וחצי שנים ביניכם לא הופך אותך לאבא שלו. ההסבר ההגיוני ביותר לנוכחות התמוהה הזאת הוא שאפלק עשה פנייה לא נכונה בכניסה לאולפן הצילומים והגיע בטעות לתפקיד שנועד בעצם למייקל דגלאס, ולאף אחד לא היה נעים לומר לו שהוא בסרט הלא נכון.

על כל פנים, לטימברלייק לוקח כעשרים ושמונה שניות להצליח לפגוש את האדם החשוב שאף אחד לא מצליח לפגוש אותו. אפלק מזהה את הפוטנציאל הגלום בו ומצרף אותו לצוות הקזינו הוירטואלי שלו, ובמחי קאט אחד – ברצינות, אפילו מונטאז' אנחנו לא מקבלים – טימברלייק הוא ביג שוט שמתגלגל בכסף בקוסטה ריקה. אלא שבהדרגה מתברר שאפלק, האדם שנראה ומתנהג כמו נוכל חסר לב, הוא בעצם – תחזיקו חזק, זה יהיה שוק – נוכל חסר לב! וטימברלייק נלכד ברשתו או משהו!

את תפקיד האישה מגלמת ג'מה ארטרטון, שהייתה יכולה להיות כוכבת אדירה של סרטים ‏אילמים. ‏ארטרטון תמיד נראית מעולה ונשמעת נורא. הקול המונוטוני והמעצבן שלה גורם לה להישמע ‏קצת ‏פחות אנושית מ"סירי" מהאייפון. היא לא עושה כלום. טימברלייק מציין בשלב כלשהו שיש לו ‏תפקיד ‏חשוב בשבילה בתכניתו הגאונית, או משהו, אבל כנראה התכנית שונתה ולא סיפרו לנו, כי עד ‏סוף הסרט היא ‏לא עושה שום דבר משמעותי יותר מלשבת ליד אפלק או ליד טימברלייק, ובמקרים ‏קיצוניים לעמוד.‏

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באמת בן אפלק? זה הכי מאיים שיש לך? מתוך "ההימור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

על הסיפור הנוסחתי והחלש אפשר היה לפצות אם היה מה לראות או לשמוע, אקשן, דיאלוגים שנונים או משהו מרתק ללמוד על עולם ההימורים. אבל הטקסטים כולם ממוחזרים מתוך סדרות טלויזיה, וה"אקשן" בסרט מתרחש כולו בתוך מחשבים, כך שאנחנו לא רואים שום דבר חשוב קורה; אנשים רק אומרים "הנה הנתונים כאן במחשב מפלילים אותי". בקיצור: זה פשוט משעמם. אין סיבה לבזבז על "ההימור" זמן כשיש סרטים גרועים הרבה יותר מבדרים לראות.

האם תתנו צ'אנס למרות הכל ל"ההימור"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully