וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש וסלסולים: עופר לוי ממשיך לעשות טעויות

חגי אוזן

28.10.2013 / 1:21

עופר לוי הקליט דואט עם זמרת האופרה אפרת רותם - החלטה פזיזה עם תוצאה מביכה; הז'אנר חוזר למועדונים וישי לוי מתקשה לחזור למסלול. טור מוזיקה ים תיכונית

יכול להיות שכבר אי אפשר לעצור את ההשתוללות הזאת. עופר לוי הוציא את הסינגל החדש שלו "בא לי לשיר לך" עם זמרת האופרה אפרת רותם וזה נשמע הכי שמאלצי ומאולץ שיש. נראה שעופר לוי היה כל כך מאוהב ברעיון של דואט עם אמן אופרה שהוא כבר לא שם לב לשיר עצמו. בשביל זה הוא היה ועדיין צריך מנהל אמנותי שינער אותו. מרוב שהוא עסוק בעצמו, לוי לא יכול להסתכל מהצד או מסביב ולהיות מעודכן לגבי דברים אחרים שמתרחשים בתעשייה. הדרך הנכונה לעבוד איתו היא לאפשר לו להשתגע באולפן, לעשות מה שהוא רוצה ובסופו של דבר, את תהליך בחירת החומרים, לתת למישהו אחר. התקווה היתה שזה מה שיקרה עם יוסי בן דוד. נכון לעכשיו, זה לא מה שקורה. לעופר לוי אין מערכת סינון ובקרה.

בשלב זה לוי עובד על כמה פרויקטים, מקליט ומשחרר מסביב לשעון. כך יצא השיר הקודם "שמע ישראל" עם הזמר והפייטן יובל טייב. הדואט היה בסדר גמור למרות שגם במקרה הזה נרשמה החמצה מסוימת. השיר הבינוני היה יכול להיות הרבה יותר טוב אם רק היה מישהו מספיק קר ומחושב שבוחר את החומר בצורה יותר מוקפדת. לוי סומך יותר מדי עצמו ובאמת מאמין שהוא עושה דברים מהפכניים. מבחינתו, חיבור עם זמרת אופרה זה משהו שלא היה לפני כן, ומכיוון שהוא לא מביט סביב, הוא שוכח שוכח את עמיר בניון עם "ניצחת איתי הכל" וחיבורים דומים אחרים. זה עדיין לא היה מונע את הדואט עם אפרת רותם, מה שכן זה היה גורם לו לחשוב עוד יותר טוב על השיר.

הבעיה הבאמת גדולה במקרה הזה, היא שמתקבל הרושם שרתמו את העגלה לפני הסוסים. אם כבר משווים את "בא לי לשיר לך" ל"ניצחת איתי הכל", ההבדל בין שני המקרים הוא שעמיר בניון יצר את השיר ורק בשלב מתקדם מאוד של ההפקה, הגיע המנהל האמנותי נדב ביטון, עם הרעיון לשלב את קטע האופרה בביצוע מילי רביד שהוסיף המון ליצירה. במקרה של "בא לי לשיר לך" נראה שמלכתחילה הכוונה היתה להקליט שיר שיהיה דואט עם זמרת אופרה - גם אם לא, ככה זה נשמע. בשורה התחתונה, זה לא עובד. במיוחד בגלל שעופר לוי זמר כל כך גדול, העבודה איתו צריכה להיות מאוד מחושבת ורגישה. ככל שהרכב מהיר יותר, כך הנהג צריך להיות מיומן יותר. בשלב הזה של הקריירה, נראה שברכב של עופר לוי אין נהג בכלל.

המועדונים מתעוררים

אם כבר עופר לוי, משהו טוב קורה בגזרת המועדונים. יותר ויותר זמרים שהיו "סרבני מועדונים", מסכימים לחזור ולהופיע בבמות הכל כך טבעיות שעליהן הם למעשה נולדו והתפתחו.

חיים משה, עם המופע המשובח שלו שרץ בעיקר במועדון רידינג בנמל תל אביב, יגיע למועדון קפה תל אביב ביום שני הבא. בכך הוא מיישר קו עם חברו הטוב יואב יצחק שעושה זאת כבר תקופה ארוכה.

גם לוי יופיע בקפה תל אביב ב-2 בדצמבר ומאוד ייתכן שהתנועה הזאת תאפשר גם לזמרים אחרים בעידן הפוסט-קיסריה להגיע ללוקיישן הכי נכון וטבעי בשבילם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ישי לוי מתקשה

יותר מדי זמן עבר מהשיר האחרון של ישי לוי, "רק תנגני". השיר שיצא ביולי, התקבל בהתלהבות וזכה לחיבוק מהביקורות ומהרדיו, לכן מאוד מוזר שהסינגל החדש מתוכו "הללו" יצא רק היום. לפני שלושה שבועות נמסר מההפקה שהסינגל החדש אמור לצאת כשבוע לאחר מכן. זה לא קרה וייתכן מאוד שהסיבה טמונה בכך שישי לוי אושפז שוב בבית החולים.

גם גורמים בהפקה נשמעו חסרי אונים. "להגיד לך שאני יודע בדיוק מה קורה, אני לא יכול, כי אני באמת לא יודע. אנחנו רק מקווים לטוב", אמר המפיק יפרח מתנה. איריס, אשתו של ישי לוי, מסרה: "ישי סובל מבעיה כרונית בריאות. זאת בעיה שהוא סובל ממנה כבר הרבה זמן. זה בא והולך. הוא היה בבית חולים ועכשיו הוא חזר הביתה בתקווה לחזור למסלול".

איציק שמלי - "להיות שלך"

פרץ היצירה של איציק שמלי לא מפסיק לבעבע. שיר מצוין של זמר מעולה, בעל מגוון יכולות שמגיעות לידי ביטוי בשיר "להיות שלך". יש בו המון שמחה וצבעים. לשמלי יש סגנון ייחודי משלו וזה בדיוק מה שחסר היום בנוף המקומי. לאחר אין סוף חיפושים נראה ששמלי מצא את עצמו אי שם בין מקצב ה'ראי' למוסיקה הצפון אפריקאית והספרדית. עכשיו כשהצליל שלו מעובד, זה רק עניין של זמן, התמדה, קצב עשייה והתצמדות לרעיון. לא להתפזר.

איתי לוי - "מה עובר עלייך"

איזה רומבה משובחת הביא איתי לוי. העיבוד המענג של תמיר צור כולל הגיטרות המשובחות, העניקו לשיר "מה עובר עלי" אווירה שונה לחלוטין ממה שהולך היום בז'אנר. איתי לוי ממשיך להביא אותה בנון שלנטיות, בלי ללחוץ, אם תרצו, יואב יצחק סטייל, וזה עובד מצוין. יופי ילד.

שימי רון - "כוכבים"

כל הטענות לפיהן אי אפשר לערבב שיר חפלה קצבי עם אמירה חברתית, מתמסמסות בשיר החדש של שימי רון, "כוכבים". הזמר הוותיק יוצא עם שיר נפלא שכתב והלחין אופיר כהן. בשיר יוצא רון נגד תופעת כוכבי האינסטנט עם משפטים כמו "בישראל זה כלל ידוע, היום אתה כוכב. עוד לא עובר לו השבוע ואתה כבר לא נחשב". כשהמילים האלה עטופות בלחן קליל, עיבוד מצוין של אלי קשת וביצוע מחויך של רון, אין חשש משיר חופר וכבד. כן ירבו.

(עדכון אחרון - 08:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully