וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם ענת מגן שבו על סדרת הרשת החדשה בכיכוב אילנית מ"אחד העם 1"

7.11.2013 / 16:42

יותר מכל התפקידים שלה ענת מגן שבו זכורה לטובה כאילנית הקוסמטיקאית. עכשיו היא מככבת בסדרת הרשת "פירסטקלאס" בתפקיד הקאלטי, ויחד עם בעלה אורן שבו יוצרת אותה בעצמה

בפגישה עם ענת מגן שבו המוכשרת, זו שנמצאת מתחת לכובעים המופרכים והמחשופים הנצחיים של אילנית, אין זכר לקקפוניה הוורבלית של אילנית הקוסמטיקאית הרעשנית אותה היא מגלמת בהצלחה.

"אני כל כך בנאדם של טאקט, כל כך רגישה לסביבה כל הזמן, לפעמים אפילו יותר מידי, תמיד לא נעים לי, תמיד דואגת שאף אחד לא ייפגע ושהכל יהיה בסדר", אומרת מגן שבו בראיון מיוחד לוואלה! תרבות על ההבדלים ביניהן. "ענת לא כזאת וורבלית כמו אילנית ולא כזה מרשה לעצמה כמו אילנית".

אבל אילנית חדת הלשון חזרה, ובוויראלי. פרומו ראשון בישר בתחילת אוקטובר את עלייתה של תכנית האירוח "פירסטקלאס" לאוויר האינטרנט. מאחורי המיזם המבורך עומדים השחקנית ענת מגן שבו, הלא היא אילנית, יחד עם בעלה, השחקן והמפיק אורן מגן שבו. השניים מפיקים עצמאית את "פירסטקלאס" דרך חברת ההפקות בבעלותם, ע.א.ללוש הפקות בע"מ, תכנית רשת שעולה ביוטיוב מידי יום חמישי בשעה 20:00, בה מתארחים אמנים שונים ועונים/מגמגמים/נותרים עם מבט המום מול שאלותיה של אילנית שמתגלה כמנחת טוק שואו אדירה.

עד כה, בפרקים של "פירסטקלאס" שעומדים על 5-8 דקות, התארחו גל אוחובסקי, אסי לוי, גיא לואל, שלומי קוריאט ורותם אבוהב, ועד סוף העונה הראשונה צפויים להגיע בין היתר מיכל אמדורסקי, אילן דר ועוד.

"איכשהו, הדמות של אילנית פשוט נתפסה מאוד מאוד חזק. אני חושבת שזה קצת באשמתה. באשמת אילנית", אומרת מגן שבו בניסיון להסביר מה סוד הקסם של הדמות שכל כך מזוהה איתה, למרות שלל תפקידיה בטלוויזיה ובתיאטרון, שם היא משחקת כעת בשתי הצגות של בית ליסין: "מדליה להארי" עם דב נבון ו"עובד בשביל שניים" עם אלי יצפאן. אבל העם רוצה אילנית.

- בתכנית עם גיא לואל, את שואלת אותו למה הוא עצבן ומציעה כי אולי זה משהו שמפיקים מזהים בו ונותנים לו רק תפקידים כאלה. יכול להיות שבך מזהים את הפרחיות?

"יכול להיות. כל מה שאני נהנית לעשות ואני רואה שהקהל נהנה, מבחינתי זה טוב. אני באתי לפה ליהנות. אם אני נהנית לעשות פרחה ואנשים נהנים מהפרחה שאני עושה, אז סבבה. אז יכול להיות שמזהים אצלי את הפרחה ויכול להיות שלא. בתיאטרון אני עושה עוד תפקידים".

- אבל אפשר להגיד בזהירות שה'פרחה' היא דמות הדגל שלך, לא? גם הדמות של בת חן מ"אחד העם", גם דמויות שעשית ב"דומינו".

"תראי, אני באתי משכונה. אני גדלתי ביבנה. זו לא היתה שכונה קשה, ממש לא, אבל שכונה. בתור ילדה ספגתי, התבוננתי, אהבתי ויכולתי להסתכל על אנשים במשך שעות. מהסביבה הזאת. ככה גדלתי. אילנית קיימת בכל רגע נתון, היא חיה ונושמת, אבל אני לא הולכת ועושה אילנית כל היום".

- זה ז'אנר של משחק שקל לך יותר להיכנס אליו?

"יכול להיות. אני אוהבת נונסנס, אוהבת חומרים של קומדיות. זה תמיד היה מקום שהתחברתי אליו יותר בקלות. עשיתי גם דרמות, כשהייתי תלמידה בבית ספר למשחק הייתי גם מקבלת תפקידים דרמטיים".

- עם כל הכבוד לדרמה, אומרים שהרבה יותר קשה להצחיק מאשר לרגש.

"כן, ככה אומרים. לא יודעת. לי זה קל וזה בא בטעות. נעים לי במקום הזה אז אני נשארת בו".

ענת מגן ואורן שבו. נמרוד סונדרס
מזהים בה את הפרחה? ענת מגן שבו/נמרוד סונדרס

בני הזוג מגן שבו לא רק הפיקו את "פירסטקלאס", הם גם כותבים, מביימים ועורכים ולזכותם של השניים ייאמר שהקטעים המביכים או אלה בהם האורחים נראים מעט המומים לא נחתכו בעריכה. מעניין לבחון את "פירסטקלאס" לצד חזרתה של "המעגל" עם דן שילון לטלוויזיה, תכנית שכולה פרומו ארוך לתכניות הזכיינית המשדרת אותה, לעומת תכנית שחושפת את ערוות המשתתפים בה בפרט ואת ערוות תעשיית הבידור המלוקקת בכלל. חוסר הטאקט של אילנית הוא למעשה החדות והאומץ שמנחה בפריים טיים של ערוץ 2 לא יכול להרשות לעצמו.

"אילנית לא מתכוונת לשאול שאלות בחוסר טאקט", מגן שבו אומרת. "לא באנו להרים איזה דגל, לא באנו לבוז למשהו, זה פשוט הכל נכתב מאינטואיציה. עוד לפני שהאמנים אישרו את השתתפותם בתכנית, החומרים היו כתובים".

- איך כותבים דיאלוג לאילנית מבלי שאין את הצד השני?

"הרוב זה אלתורים. אין כאן התכוננויות מראש, זאת לא הצגה שאני עושה ברפרטוארי. זה כאן ועכשיו. האורחים יודעים פחות או יותר על מה אני הולכת לדבר. אסי לוי ידעה שאני הולכת לדבר איתה על זה שהיא יצאה מהארון. אבל כל מה שקרה שם לא היה כתוב. ועם כל שחקן, אמן וזמר, מי שזה לא יהיה, זה זורם אחרת".

- בעצם יצא לטובה שזה משודר ביוטיוב ולא בערוץ מסחרי, לא?

"אני מאמינה שכן. זאת אומרת, כן! המקום הזה, החופש הזה לעשות מה שאנחנו רוצים מבלי לצנזר אותנו בעריכה או לצנזר אותנו בפורמט או בטקסטים".

מגן שבו לא מסגירה לאיזה גופי שידור פנו וקיבלו סירוב, ומספרת איך הכל התחיל. "בהתחלה זו היתה סדרה שנקראת 'בטיפול דחוף'. אילנית היא הרי קוסמטיקאית במקור, אז הכל היה אמור להיות תוך כדי טיפול שהיא עושה לאורחים בתכנית. הכוונות של כל הזכיינים היו טובות, באמת נורא אהבו וצחקו".

- אז למה אמרו לא?

"לא אמרו לא. אמרו 'כן, אבל-...'. 'כן, אבל שניה'. ואז חיכינו שניה. ואז אמרו חכו עוד קצת. ועוד קצת. ועוד קצת. ועוד קצת. ונמאס לנו לחכות. לא ניסו להתערב לנו בתכנים, זה עדיין לא הגיע לשלב הזה אפילו. אהבו וצחקו. זו גם תקופה כזאת של קיצוצים וגם הכל מפוצץ בריאליטי, שזה בסדר מבחינתי, אני לא מהשחקנים האלה שיבואו ויגידו לך... יש לזה מקום, וזו התקופה של הריאליטי, ובסדר, זה יעבור. בינתיים, אנשים קטנים שרוצים ליצור ולעשות, לא צריכים למנוע מעצמם את הדבר הזה".

- לאיזו תכנית ריאליטי אילנית היתה הולכת?

"(עוברת לטון של אילנית) 'מחוברים', ברור. (חוזרת לטון רגיל) עוד לפני 'פירסטקלאס', היו לנו כל מיני רעיונות במגירה, למשל שאילנית לוקחת מצלמה ונוסעת מתל אביב לבאר שבע כשיש בחירות כדי לדבר עם ראש העיר, לדבר עם ראש הזה, ללכת לכנסת... עוד לפני 'אחד העם', היה לנו רעיון שאורן ויגאל אבן אור כתבו, סדרה הורסת, קורעת מצחוק, שנקראת 'האחיות אליאס', שזה אילנית וליליאן (אחותה התאומה של אילנית מ'אחד העם'), ולכל אחת מהן יש חדר – לאילנית יש את הקליניקה ולליליאן יש חדר ליד שבו היא קוראת בקלפים ופותחת בטארוט, כאלה".

ענת מגן ואורן שבו. נמרוד סונדרס
כמעט היו "מחוברים" והייתם יכולים להציץ להם לזוגיות. ענת מגן שבו ואורן שבו/נמרוד סונדרס

- יש מצב לראות את מירי פקסל מגיעה להתארח ב"פירסטקלאס"?

"בטח, בכיף, למה לא. תשמעי, זה התחיל מזה שרציתי באיזשהו מקום ללכת לכיוון אחר, זאת אומרת, אילנית היא אינדיווידואל והיא עומדת בפני עצמה".

- אילן פלד זוכה לעדנה מחודשת עם דנית זמרת החתונות, עם הפינה שלו ב'מה נסגר' יחד עם יעל פוליאקוב, עוד מעט נראה אותם ב'ארץ נהדרת' ועכשיו את חוזרת עם אילנית. איך יוצרים דמויות שלאנשים לא נמאס מהן?

"אני לא ישבתי בבית וחשבתי 'איך ליצור דמות'. זה לא עובד ככה. אילנית נולדה כשהייתי בצבא. מה סוד הקסם שלה? היא אוהבת לחיות, היא שמחה תמיד, היא כזאת צבעונית והיא אומרת מה שבא לה, בלי לחשוב ובלי לדפוק חשבון ויכול להיות שאנשים זקוקים לקלילות הזאת, לפאן, לצחוק הזה. אבל זה לא משהו שאתה יושב וחושב 'איך אני יוצר את זה'".

- מיהו מרואיין החלומות של אילנית?

"אריק איינשטיין. זה החלום הרטוב. (עוברת לטון של אילנית) לשבת איתו לשיחה, איפה הוא, מה הוא עושה, מה קורה?' (חוזרת לטון רגיל). הכל פשוט. הכל פשוט וקל, זו בין שני אנשים, זה הרעיון בגדול".

מגן שבו בת ה-38 ובעלה אורן מהווים דוגמה חיה ומדהימה למדי לזוג נשוי (+ 2 ילדים קטנים) שמשלבים ביזנס ופלז'ר באופן מעורר התפעלות כבר מספר שנים. "יש בינינו חיבור נכון", מסבירה מגן שבו בחיוך. "הוא שחקן אדיר, והוא זמר אדיר. כל אחד יודע מה הוא עושה. החלוקה היא ברורה. כשהחלוקה היא ברורה, הדברים מסתדרים. כי כימיה יש בינינו, את יודעת (צוחקת). ואת צודקת, זה לא מובן מאליו, כי לא כל זוג יכול באמת לעבוד יחד".

- למה בכלל זה התחיל מלעבוד איתו, איך לא הלכת ללכת לפתח את אילנית עם מישהו אחר?

"כי יש לי פה כישרון עצום שאני יכולה לנצל. תשמעי, הבנאדם הזה לא למד עריכה. זו פעם ראשונה שהוא מביים, וזו גם לא פעם ראשונה שהוא מפיק, הכל נורא חדש ועדיין, אם יש לי משהו שהוא כל כך מתחת לאף... קשה לי עם האנשים שמחפשים מחפשים מחפשים ולא רואים שבעצם הדבר נמצא ממש מתחת לאף שלהם. לפעמים אנחנו כועסים על האנשים הכי קרובים אלינו ומוציאים עליהם את העצבים, אבל תכלס אנחנו צריכים להיות הכי נחמדים אליהם, דווקא אליהם (צוחקת). את מבינה? אז אני נורא משתדלת, וגם אורן, לראות קודם כל מה טוב לי, מה עושה לי טוב, מה נכון. היה רגע שבוא אורן אמר 'עזבי אותך, בואי נעשה לבד'. לא חשבתי על זה בכלל. אני חושבת שהוא באמת עשה עבודת עריכה מדהימה, וזה הכל נעשה מהבית".

מגן שבו מספרת על חוויה זוגית שלהם, טסט של שבועיים שעשו עבור הסדרה "מחוברים", למרות שבסופו של דבר לא השתתפו בה. "בשבועיים טסט שעשינו, זה עשה לנו דברים מדהימים בבית. זה היה כמו איזה מין יועץ זוגי, מישהו מהצד שמתבונן ומסתכל ומראה לך מראות ככה מול הפנים", היא אומרת.

- אז למה את שמחה שלא עשיתם את זה בסוף?

"כי הרווחנו את מה שהרווחנו בטסט, ועדיין לא נחשפנו בפני כל האומה".

- מה הרווחתם בטסט?

מגן שבו משתתקת לכמה שניות וחושבת. "מה הרווחנו בטסט? קצת מחדש אחד את השני. באיזשהו מקום. תראי, אנחנו כבר 15 שנה ביחד, טפו טפו, כן? ושלא תטעי, לא מציירים לך פה תמונה של זוג, יש פה עליות, ירידות, ריבים, וויכוחים, הכל קיים. אבל זו בכל זאת זוגיות".

ענת מגן שבו. נמרוד סונדרס
צריך אומץ בשביל להתראיין אצל אילנית. ענת מגן שבו/נמרוד סונדרס

- חסר לך עוד נשים כמו אילנית על המסך?

"אני חושבת שמתרבות האילניות עם השנים. בכל פעם אני רואה יותר ויותר אילניות. עכשיו בהצגה 'עובד בשביל שניים' אני משחקת עם מאיה בכובסקי שהיא שחקנית צעירה שסיימה עכשיו בית ספר למשחק. כשהחברים שלה באים לראות את ההצגה, הם כל הזמן מספרים לי סיפורים, למשל שיש להם בלימודים תחרויות מונולוגים, אז הם עושים מונולוג של אילנית. זה הפתיע אותי לדוגמה. זה מחמיא וזה פירגן וכן, שירבו".

- יש איזה רגע מיוחד מ"פירסטקלאס" שבו אמרת לעצמך 'וואו, איזה כיף שאנחנו עושים את זה'?

"כל פעם שצילמנו, זאת היתה ההרגשה. ברגע שהתארגנתי, התלבשתי והפכתי להיות אילנית וקיבלתי את האורחים, זו כבר לא היתה ענת בכלל. זה היה אילנית מארחת. חושבים לעשות עונה שניה, אנחנו נהנים".

- עד כמה זה יהיה ניצחון מתוק אם זכיין כלשהו יתעורר וירצה שתבואו לשדר אצלו?

"אין לי מושג. לא יודעת. זאת כרגע סדרה לאינטרנט".

- עכשיו אבי ניר מרים אליך טלפון, את מסרבת?

"לא יודעת, את זה תשאלי את אורן. אני ממש לא מתעסקת בזה. כרגע אני שמחה שזה קרה בכלל, שזה יצא, שאנשים רואים, אוהבים וצוחקים. מה שחשוב לנו כרגע זה שכמה שיותר אנשים יגיעו לזה ויצפו בזה".

- יש מצב שאילנית תראיין אתכם כזוג?

"(צוחקת) וואו. זה רעיון שלא חשבנו עליו! לא יודעת כמה אומץ יש לי כענת לבוא לראיון עם אילנית. זה יכול להיות נחמד".


התגעגעתם לאילנית? ספרו לנו בפייסבוק

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully