וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליטת הפה של גלית גוטמן: חשפה את שם הזמר בשידור

עפר סקר

17.11.2013 / 11:16

גוטמן הזכירה בטעות את שמו של הזמר המעורב בפרשת הקטינה במהלך השידור החי של התכנית "הבוקר של קשת", והצטרפה בכך לערוץ 1 ומאקו, שכבר חשפו את שמו

שמו של הזמר המעורב בפרשת הקטינות נחשף, שוב: בתכנית "הבוקר של קשת", במהלך דיון בנושא, פלטה המנחה, גלית גוטמן, את שמו של המעורב המרכזי בפרשה תוך כדי השיחה. מיד לאחר מכן הליטה את פניה בידיה והוסיפה "ידעתי שאני אפול".

יתר הנוכחים באולפן המשיכו לנהל את הדיון תוך התעלמות מהמעידה, אולם מאז כבר הספיק הסרטון לעלות לאתר יוטיוב ולהפוך לוויראלי ברשתות החברתיות.

זוהי כבר הפעם השלישית שבה מפר כלי תקשורת מתוך רשלנות את צו איסור הפרסום. כבר ביום חמישי דיווח כתב הפלילים של ערוץ 1 דודי ניסים בשידור חי על ההתפתחות בפרשה, וכאשר הביא את תגובתו של ה;זמר כינה אותו בשמו. הוא מיד התנצל והמשיך בדיווח מגומגם, וקטע הווידאו עלה במהרה לרשת. "מיד תפסתי את עצמי", אמר אז לוואלה! ברנז'ה. "לא הייתה לי כוונה להפר את צו איסור הפרסום, זה היה בטעות".

גם באתר מאקו הופיע שמו של הזמר, ככיתוב שמוצג על פני המסך כאשר סמן העכבר מונח על גביה. מאקו הסירו את התמונה במהרה ואמרו לוואלה! כי "מדובר היה בטעות טכנית שנעשתה בתום לב ותוקנה תוך זמן קצר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוטמן, רגע אחרי הפאדיחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדומה לפרשות הקודמות שמו של הזמר התפרסם תוך כמה שעות ברשתות החברתיות ובבלוגים. "בניגוד לכל אותם 'עיתונאים' מכובדים ובגלל המקום שממנו אני מגיע, אני ממש לא מפחד", תאר בלוגר את ההחלטה שלא לכבד את הצו. למרות המילים הנחרצות, לאחר כמה שעות הוא זומן על ידי המשטרה לחקירה באזהרה, הסיר את הפרסום ויישר קו התקשורת המסורתית. הוא הסביר שניסה ניסיון כושל "להגן על חופש הביטוי של כל אחד ואחת במדינה הזו".

מי שכן הצליח לנצל את חופש הביטוי הוא דווקא הזמר עצמו אשר התייחס לדברים גם בפייסבוק, גם בראיונות לתקשורת וגם בהופעה שקיים בסוף השבוע. באופן אירוני, מעשיו הדגישו את חוסר האפקטיביות המוחלט של צו איסור הפרסום של שמו - צו שנועד לשמור עליו אנונימי. הצו עדיין בתוקף וכלי התקשורת הגדולים ממלאים אותו - אך כפי שהוכיחו שלושה מקרים שונים, לא בהקפדה יתרה.

מהפקת "הבוקר של קשת" נמסר בתגובה: "במסגרת שידור חי של כשעתיים וחצי, לעיתים מתרחשות טעויות. אנחנו מתנצלים". את תגובתה של גלית גוטמן לא ניתן היה להשיג עד לפרסום הידיעה.

מה דעתכם - איסור הפרסום מוצדק או מגוחך? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully