וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש וסלסולים: החורף הגדול של הז'אנר

חגי אוזן

16.12.2013 / 2:30

אל תתנו לכותרות להטעות אתכם: מופעי החורף ה"אינטימיים" של דודו אהרון, שרית חדד ועומר אדם הם אותה חפלה בשינוי אדרת, והתעשייה חוגגת בעונה הקרה. טור מוזיקה ים תיכונית

חורף – העונה החמה

מזג האוויר הקשה לא מפחיד את התעשייה. בזמן שבחוץ משתוללת סופה, הזמרים והמפיקים בז'אנר ממשיכים לעבוד כרגיל. אין תרדמת חורף או המתנה לקיץ, גם לא אצל הקהל, שמגיב בחום. הכרטיסים נמכרים והאולמות מלאים. בתוך שבועיים הופיעו בהיכל התרבות ובהאנגר 11 בנמל תל אביב אייל גולן, יואב יצחק, דודו אהרון, שרית חדד ועומר אדם; הופיעו ומילאו את ההיכלים באלפי מעריצים ומעריצות שהתעלמו לגמרי מההמלצות להישאר בבית.

לפי התכנון, בשבועות הבאים המגמה אמורה להימשך ואף להתחזק. משה פרץ מגיע לשני מופעי ענק בהיכל נוקיה, חברי הפרויקט של רביבו יופיעו בהאנגר 11, וזאת רק רשימה חלקית. כמעט כולם, אגב, הלכו על כותרת דומה של "מופע חורפי אינטימי", למרות שלהגדרה הזאת אין ממש קשר למציאות: איזה אינטימי ואיזה מגפיים. חוץ מיואב יצחק, שהאווירה בהופעות שלו היא באמת חמימה ושונה, כל השאר הלכו כרגיל על חפלה ולא שינו דבר בהתאם לעונה (יצחק, אגב, יופיע מחר בתיאטרון הצפון בחיפה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וואלה אינטימי. יואב יצחק עם הפרויקט של רביבו בהופעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שכן מבטיח לעשות את זה אחרת הוא ליאור נרקיס, שיוצא בסיבוב חורפי בהחלט במועדונים כמו הרידינג וזאפה. כבר אפשר להתרשם מהנכונות: עצם הבחירה במועדונים קטנים יחסית ולא בהיכלים של אלפים, מעידה על כוונה לעשות מופע שונה במהותו מהרגיל. אצל נרקיס ספציפית יהיה בהחלט מעניין לראות איך הוא עושה את זה.: האיש לא יודע לעשות שום דבר חוץ מלהלהיט את רחבת הענטוזים. לא ממש ברור איך הוא יעשה מופע שהוא לא מסיבת ריקודים קרחניסטית. אצל נרקיס, בדומה לשאר החברים בז'אנר, אם כבר סופה, שתהיה "סופה מזרחית" כפי ששר קובי פרץ.

סינגלים

רגב הוד – אבא

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שיר נשמה עוצמתי של רגב הוד, מתוך פרויקט ההנצחה "שרים לשמשון", לזכר פעיל הציבור שמשון צור. את השיר "אבא" כתב והלחין אבירם דרעי. למרות שהוא עלול להזכיר יותר מדי את "אבא סלח לי" של דודו אהרון, עדיין מדובר בשיר מלא נשמה ורגש. עושה רושם שהפרויקט "שרים לשמשון" מעלה הילוך ואחרי השיר הנפלא של שני יצהרי "תמסור לו", ההפקה המעניינת כבר מייצרת באזז.

אופיר כהן – מאז שהתרחקנו

היוצר שכתב כמה מהלהיטים הבולטים של התקופה האחרונה, בין היתר "כל החלומות", מנסה למנף את ההתעניינות סביבו למימוש את הפוטנציאל שלו בתור זמר. לפני כמה שנים ניסה כהן את מזלו כזמר ולא ממש הצליח להתרומם, למרות תמיכה מאסיבית של השדרן אליקו כהן. אז הוא עצר, התמקד ביצירה ויצא לו רק טוב מזה. עכשיו הוא היוצר החם בז'אנר, והשיר שלו, "מאז שהתרחקנו", מקבל יחס אחר. השיר מתכתב בגלוי עם מוזיקה יוונית ואפילו רוק. אם "מאז שהתרחקנו" היה נופל על הגרון של עופר לוי, הוא היה מוגדר "בכי כבד". אופיר כהן שר בסגנון הרבה יותר קליל ונגיש, למרות שהוא עדיין יוצר הרבה יותר טוב מאשר זמר.

אריק זנטי – מילים שחותכות

עוד אחד שהחליט לעבור לקדמת הבמה הוא אריק זנטי. זנטי, שבנה לעצמו שם של מעבד ומפיק מוזיקלי מוכר בז'אנר, מוציא סינגל ראשון כזמר, "מילים שחותכות", ומוכיח יכולת לא מבוטלת בעמדת המבצע. שיר טוב, חמים, נעים ושקט, שלא בדיוק מתחרה ב"בלדות החורף" שזמרים אחרים הוציאו. זנטי מגיע מכיוון אחר, חשוף יותר ואינטימי.

נגנים שרים – מחרוזת לגעת באהבה

לחברים בהרכב נגנים שרים יש קטע מיוחד. זאת לא עוד חבורה שמנסה לרכב על ההדף שיצר הפרויקט של רביבו וגם אם כן, במקרה שלהם יש לניסיון גב מוזיקלי. חבורת מוזיקאים, להקה של ממש, שלכל אחד יש צבע קול וסגנון משלו, שרים ביחד וצריכים לעשות את זה יותר. במחרוזת "לגעת באהבה" נבחרו שירים נכונים שמשתלבים היטב. הנגנים ששרים, רוני דדון, ערן כרמי, מרקו כהן ודוד אבו, יוצרים ציפייה למופע מעניין וייחודי בנוף העכשווי.

שי סבג – בואי הלילה

את ההשפעה של ליאור נרקיס על שי סבג אפשר לשמוע בקלות. נשמע שלסבג, שמשחרר כעת את "בואי הלילה", יש רגש בגרון, וההגשה שלו חמה. את "בואי הלילה" כתב והלחין דן סמרא, וגם אם לא מדובר בשיא המקוריות – השיר דומה להרבה דברים אחרים – מדובר בקטע ששווה האזנה.

מושיק עפיה – איך היא אוהבת

כשנדמה ששאר הזמרים מנסים לנצל את החורף עבור שירים שקטים, מושיק עפיה הולך נגד הרוח ומוציא את "איך היא אוהבת" החפלאי. עפיה, שבשנים האחרונות התבלט דווקא דרך הבלדות, הבין כנראה שכדי לחזור לעניינים הוא חייב לחמם מנועים, ומבצע שיר שכתב והלחין גילי מסאמי, שבעצמו מנסה לשחזר את ימיו הגדולים כיוצר הלהיט "בלבלי אותו". לא בטוח ש"איך היא אוהבת" באמת יעשה את העבודה בשביל עפיה: שיר אחד לא מספיק, דרוש מהלך ארוך יותר. ובכל זאת, עפיה בהחלט צריך להמשיך ולהתמיד בקו הזה.

לאיזה מופע חורף אתם הכי מצפים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully