וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר המוכר ביותר בארה"ב: ג'סטין טימברלייק

מיילי סיירוס וריהאנה מחוץ לרשימת עשרת הזמרים הנמכרים ביותר בארה"ב ובקנדה. ומי היא האשה היחידה בעשירייה?

אמנים כמו מיילי סיירוס, ריהאנה ודאפט פאנק היו נוכחים בכל רשימת סיכום שנה אפשרית אבל ברשימות החשובות באמת נראה כי מקומם נפקד והכוונה היא כמובן לרשימות מכירות האלבומים בארה"ב. עם זאת, מי שיכול להיות רגוע הוא ג'סטין טימברלייק (שגם יגיע להופיע בארץ בקרוב), שמככב במקום הראשון במצעד המכירות עם אלבומו האחרון The 20/20 Experience"" שמכר כ-3.5 מיליון עותקים, כך לפי נתוני מכירות האלבומים הפיזיים והדיגיטליים של חברת נילסן סאונדסקאן Nielsen SoundScan)), המאגדת מידי שבוע את נתוני מכירות האלבומים והסינגלים בארה"ב ובקנדה.

אחרי טימברלייק ברשימה נמצא לוק בריאן עם מכירות של קצת יותר מ-2.7 מיליון עותקים, לאחר מכן אמינם עם קצת יותר מ-2.5 מיליון עותקים, וואן דיירקשן במקום הרביעי עם מכירות של כמעט 2 מיליון אלבומים ואת החמישייה הפותחת סוגר זמר הקאנטרי בלייק שלטון עם מכירות של כ-1.8 מיליון עותקים מאלבומיו.

במקומות השישי עד העשירי בהתאמה מופיעים ברונו מארס עם 1.7 מיליון עותקים, דרייק עם 1.6 עותקים, לאחריו האישה היחידה ברשימה – ביונסה עם מכירות של כמעט 1.6 מיליון עותקים מאלבומה האחרון ששוחרר רגע לפני סוף השנה בהפתעה גמורה, ממפורד אנד סאנס עם 1.5 עותקים ואימאג'ין דראגונס אחרונים ברשימה עם מכירות של 1.4 מיליון עותקים.

בנוסף, נילסן סאונדסקאן פירסמה את נתוני המכירות של עותקים פיזיים ודיגיטליים – וההבדלים בין הטבלאות עצומים. כך למשל, ביונסה מופיעה במקום השני במכירות הדיגיטליות עם כמעט מיליון עותקים, אבל בטבלת מכירות האלבומים הקשיחים היא אינה מופיעה כלל. במקום הראשון בטבלת המכירות הדיגיטליות נמצא טימברלייק, שתופס את המקום הראשון גם בטבלת מכירות העותקים הקשיחים. ג'יי זי, בעלה של הגברת נואלס, מופיע ברשימת המכירות הדיגיטליות במקום השביעי עם מכירות של כ-700 אלף עותקים מאלבומו האחרון שיצא באמצעות חברת גאלאקסי ללקוחות החברה. גם הוא לא מופיע כלל במכירות האלבומים הפיזיים. לוק בריאן ואמינם לעומת זאת, מוכרים יפה אלבומים קשיחים ונמצאים במקומות השני והשלישי בהתאמה בטבלה זו. אמינם מוכר גם בטבלה הדיגיטלית כמעט מיליון עותקים, אך בריאן לא מופיע שם כלל, מה שיכול מן הסתם ללמד על הרגלי הצריכה של מעריציו.

סך הכל, מכירות האלבומים הדיגיטליים והפיזיים ירדו בשנת 2013 החולפת בכ-6.3%, כאשר המכירות הדיגיטליות ירדו ב-6% ומכירות האלבומים הקשיחים ירדו ב-13%, כאשר שירותי הסטרימינג, כמו זה של אתר "ספוטיפיי" למשל, גדלו ב-32% בשנה החולפת. לפי הנתונים, מאזיני מוזיקה בכל הפלטפורמות (ביניהן ספוטיפיי, יוטיוב, AOL ועוד) האזינו ברשת בסך הכל ל-118.1 ביליון שירים בשנה החולפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully