וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם פסטיבל תל אביב ווליום

15.1.2014 / 14:06

לקראת פסטיבל תל אביב ווליום, בוחרים אורי שוחט ועוד כמה מהדי.ג'ייז המשתתפים באירוע את הרגעים המוזיקליים שהכי השפיעו עליהם – מדיסקו סבנטיזי ועד ניל יאנג

אורי שוחט: Edelweiss – Bring Me Edelweiss

כשהייתי ילד, עברתי עם משפחתי לבריסל, בלגיה. הייתי מקשיב שם לרדיו מגיל תשע בערך והשיר הזה נוגן רבות. כששמעתי אותו ,לראשונה אוזני נתקלה ברעש המוזר הזה שיוצר על ידי שריטת תקליטים – הסקרץ'. לא ברור לי למה אבל הצליל הזה ריתק אותי וגרם לי לרצות לעשות גם; כך, לימים הפכתי בעצם למפיק מוזיקלי וגם לדי.ג'יי.

גיא מנצור: Neil Young – Harvest Moon

זה שיר מתוך אלבום שליווה ומלווה אותי מימי הנעורים, עוד כשהייתי מנגן גיטרה וכותב שירים. עדיין תמיד כשאני שומע אותו הוא גורם לי בשנייה אחת להרגיש, ולהיזכר מה הסיבות שבגללן אני כל כך קשור ליצירה ואוהב לעשות מוזיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עדי שבת: Der Dritte Raum – Hale Bopp (original mix)

הטרק הזה הופיע באחד האלבומים האהובים עלי עד היום, וכנראה האלבום שהכניס אותי הכי עמוק למוזיקה האלקטרונית הרקידה – "Global Underground 009: San Francisco" של סאשה, שיצא ב-1998. הרצועה הזאת ספציפית ריגשה אותי אז ומרגשת אותי עד היום, כולל הצמרמורות והחיוכים הבלתי נשלטים, ובכלל זה אחד הטרקים הכי טובים שיצאו עד היום בעיני. אגב, גם היום עדיין עושים לו רימיקסים חדשים (ויללובוס, אסיד פולי ועוד) כך שהוא ממשיך להיות רלוונטי ולהרים את הרחבות.

אדם יחיאל: Guy Gerber & Shlomi Aber – Sea of Sand (original)

אחד הטראקים האהובים עלי נוצר ב-2007 על ידי שניים מהחלוצים של ישראל באלקטרוניקה. הייתי בחנות תקליטים באמסטרדם כשהוויניל יצא, וכששמתי את המחט עליו עפתי לעולם אחר (השילוב של הבייסליין החזק, המבנה של הטראק והמלודיות העדינות פשוט מדהים) – הטראק בנוי לרגעים מיוחדים ברחבה! ישר לקחתי למוכר את כל העותקים בחנות, שניים שמרתי לעצמי ואת כל השאר נתתי מתנה לשמונה רזידנט די.ג'ייז שעבדו ב- DJ Cafe Maxבאמסטרדם. באותו יום הקשבתי לתקליט שוב ושוב במשך שעות. היצירה הזו היא מאסטרפיס ונחשבת לציון דרך במוזיקה בכל העולם. עד היום יש לי שני עותקים בוויניל, שמורים טוב טוב.

סהר זנגילביץ: Cerrone – Supernature

הקטע שגרם לי להתאהב במוזיקה אלקטרונית. לאבא שלי היה את התקליט הזה בבית ואני זוכר אותי בתור ילד קטן, חוזר מבית הספר הביתה וישר הולך לסלון להדליק את המערכת ולנגן את התקליט הזה בפול ווליום, מהופנט מהסאונד של הסינתיסייזר האנלוגי הראשון ששמעתי בחיי – הארפייגייטור שמתחיל את הטרק.

הקטע הזה זכה לכינוי אצלי: "החמורים", בגלל הדמויות שהיו על העטיפה. זו יצירה באורך כ-18 דקות – מתחיל כמובן בלהיט הדיסקו ואחר כל ממשיך לקטע אפל עם סאונד אפקטים מפחידים שאני זוכר שהייתי מפחד מהם בתור ילד. אחר כך מגיע קטע הסיום, שהוא יותר מלודי ואופטימי .

פסטיבל תל אביב ווליום (TAV) למוזיקה אלקטרונית מתקדמת ישלב בין ועידות, פאנלים וסדנאות ביום ופסטיבל לילה עם מסיבות נון סטופ. תל אביב ווליום נוצר במטרה לפתח את התרבות המקומית, לקדם את האמנים הישראלים, לעזור לעסקים המקומיים ולמשוך תיירות מוזיקה אלקטרונית מתקדמת לישראל. האירוע יתקיים בתאריכים 15-18 בינואר, במרכז ענב לתרבות ובברים ומועדונים בתל אביב.

מחכים לפסטיבל? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully