וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2014: מה אומרות סוכנויות ההימורים?

2.3.2014 / 0:22

האם לג'ניפר לורנס תהיה סיבה שמחה לבכות, מה הסיכוי של הסרט הפלסטיני, כמה פסלונים ייקח "כוח משיכה" ואיזה דרמות יתחוללו על השטיח האדום? כל ההימורים של הסוכנויות

יח"צ - חד פעמי

תחזיות האוסקר כבר מזמן הפכו לספורט לאומי בארצות הברית. כיאה לכך, נוסף לאלפי הבלוגרים שמהמרים על התוצאות להנאתם, יש גם כאלה שעושים את זה בשביל הכסף. אז כרגיל בשנים האחרונות, סוכנויות ההימורים שוקקות חיים ביום חגה של האקדמיה האמריקאית לקולנוע. מבט במתרחש בהן מאפשר לנו להבין באיזה קטגוריות התחרות גמורה ואיפה היא פתוחה, וגם להשתעשע בספקולציות פחות שגרתיות, מהסוג שלאו דווקא מופיעות במדורי הקולנוע.

את מירב הענייין, כמובן, מרכזת קטגוריית הסרט הטוב ביותר. כאן, גורסים המהמרים כי הפסלון כמעט ומצוי בכיסו של "12 שנים של עבדות", עם יחס זכייה של 1 ל-1.2. עם זאת, גם ל"כוח משיכה" יש עדיין סיכוי ריאלי – יחס של 1 ל-4.5. משתלם מכל להתפרע קצת ולהמר על "חלום אמריקאי", שכן מי שיניח עליו את כספו יקבל 23 דולר על כל דולר שהשקיע. יחסי הזכייה של שאר הסרטים נמוכים עוד יותר, ובעיקר אין למהמרים אמונה ב"היא", "נברסקה", "פילומנה" ו"קפטן פיליפס". במקרה של סנסציה, מי שהאמין בהם יהיה למיליונר, אבל זה לא יקרה.

אז המהמרים מפקפקים בסיכויי "כוח משיכה" לזכות באוסקר, אבל אין להם ספק שיוצרו אלפונסו קוארון ייקח את הפסלון לבמאי הטוב ביותר. עם יחס זכייה של 1 ל-1.03, לא משתלם להשקיע בו מרוב שזה נחשב להימור בטוח. סטיב מקווין, במאי "12 שנים של עבדות", נמצא הרחק מאחורה עם יחס של 1 ל-11, ולשאר הבמאים יש כבר יחסי זכייה מופרכים לגמרי.

בדיוק כך, גם בקטגוריית השחקנית הראשית. קייט בלנשט נהנית מאותו יחס זכייה מובטח של קוארון, ואיימי אדמס דולקת רק הרחק מאחור, עם יחס של 1 ל-21. בקטגוריה הגברית המקבילה, העסק קצת צמוד יותר. מתיו מקונוהיי מתכבד ביחס זכייה גבוה של 1 ל-1.2 הודות להופעתו ב"מועדון הלקוחות של דאלאס", אך המהמרים עדיין סבורים כי ליאונרדו דיקפריו מסוגל להפתיע אותו ומעניקים לו יחס זכייה ריאלי של 1 ל-4.5.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השאלה היחידה: באיזה שמלה היא תזכה? קייט בלנשט ב"יסמין הכחולה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לעומת זאת, בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר לאיש אין ספק כי עמיתו של מקונוהיי, ג'ארד לטו, ייצא מן הערב כשהאוסקר באמתחתו. יש לו יחס זכייה של 1 ל-1.06 והוא לא רואה ממטר את הדולק אחריו, מייקל פאסבנדר ("12 שנים") עם יחס של 1 ל-15.

עוד קטגוריות בולטות סגורות לפי סוכנויות ההימורים: "לשבור את הקרח" הוא באנקר בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר, כמו גם "12 שנים של עבדות" בקטגוריית התסריט המעובד, "כוח משיכה" בקטגוריות הצילום, האפקטים, המוזיקה המקורית, עריכת הסאונד ומיקס הסאונד ו"מועדון הלקוחות של דאלאס" בקטגוריית האיפור ועיצוב השיער.
בניגוד לכך, הקרב על הפרס לשחקנית הטובה ביותר מסתמן כאחד הצמודים שהיו בשנים האחרונות באיזושהי קטגוריה.

כאן, הסוכנויות פחות או יותר מעניקות יחס זהה לשתי המועמדות המובילות – לופיטה ניונגו מ"12 שנים של עבדות" וג'ניפר לורנס מ"חלום אמריקאי". לשתיהן יש יחס של 1 ל-2 ויועץ ההשקעות שלכם, אם כך, לא יידע לומר איפה עדיף לשים את מבטחכם. מה שבטוח הוא, כי לשלוש המועמדות אחרות פה אין שום סיכוי.

קרב צמוד יש גם בקטגוריית התסריט המקורי. המהמרים מציבים את "היא" כמועמד המוביל עם יחס זכייה של 1 ל-1.72אבל "חלום אמריקאי" ממש נושף בעורפו, עם יחס כמעט זהה של 1 ל-2.37. דו-קרב דומה מתנהל בקטגוריה התיעודית בין "מעשה של הרג" עם יחס של 1 ל-1.57 ו"20 רגל מתהילה" עם יחס של 1 ל-2.62. בגזרת הסרט הזר, "יפה לנצח" האיטלקי פייבוריט מובהק עם יחס של 1 ל-1.2, אך גם "ניצוד" הדני (1 ל-5) ו"המעגל השבור" הבלגי (1 ל-9) עדיין במשחק. את "עומאר" הפלסטיני, לעומת זאת, איש לא סופר ויש לו יחס נמוך של 1 ל-50.

לסיכום ההימורים הקונבנציונליים, המהמרים די בטוחים בניצחון שיר הנושא מ"לשבור את הקרח", אך עדיין מעניקים סיכויים סבירים לשיר של U2 מ"מנדלה" ולזה של פארל וויליאמס מ"גנוב על הירח 2". כמו כן, הם חוזים תחרות שקולה בין "קפטן פיליפס" ו"כוח משיכה" בקטגוריית העריכה, בין "גטסבי הגדול" ל"חלום אמריקאי" בקטגוריית התלבושות ובין "גטסבי הגדול" ו"כוח משיכה" בקטגוריית עיצוב ההפקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שייה לבוף בפסטיבל ברלין 2014. איאן גוון, GettyImages
יוריד את השקית מהראש ויילך מכות? שייה לה-בוף בפסטיבל ברלין האחרון/GettyImages, איאן גוון

אך מעבר לכל זה, הנתונים המעניינים ביותר אצל הסוכנויות הם בהימורים הפחות מרובעים. כך, למשל, אפשר לנבא מי האושיה הראשונה שתזכה לחיצי לעג על הבמה. באופן לא מפתיע, שייה לה-בוף מוביל כאן עם יחס זכייה של 1 ל-7. ג'ניפר לורנס ניצבת אחריו עם יחס של 1 ל-9, ומאחוריהם שלישיית החתיכים הגדולה – פיט, דיקפריו ומקונוהיי, כולם עם יחס של 1 ל-11.

מן הסתם, אפשר גם להמר מי יהיו הראשונים לבכות על הבמה, וכאן ההערכה ביחס של 1 ל-1.8 היא שאלה יהיו הזוכות בקטגוריית שחקנית המשנה – כלומר ניונגו או לורנס. מיטבי הלכת יכולים להמר גם מי יתגלה כמעצב השמלה של קייט בלשנט, וכאן יש קרב צמוד בין גיבנצ'י וארמני. באשר לצבע אותה שמלה, כאן הקרב השקול הוא בין שחור ולבן.

כמו כן, אפשר להמר על הסיכוי שג'ניפר לורנס תעשה פוטובומב על השטיח האדום – אפשרות סבירה למדי, עם יחס של 1 ל-4. לא פחות ריאלי הוא הסיכוי שמישהו יעשה את הכניסה שלו לבמה במהלך הטקס על גבי כדור הריסה סטייל מיילי סיירוס – 1 ל-6. אפשר גם להמר על כך שהמושכים בחוטים יחתכו את אחד מנאומי הזכייה בשל אמירה שקשורה לאחת מן המלחמות המתנהלות כרגע בעולם. לכך, יש סיכוי של 1 ל-13. מי שיהמר על כך שמתיו מקונוהיי יצעד על השטיח האדום כשהוא ערום בפלג גופו העליון, ייהנה מיחס זכייה של 1 ל-21. מי שסבור כי שייה לה-בוף יפתח בקרב אגרופים על השטיח, לעומת זאת, מסתכן ביחס של 1 ל-34, ומי שחושב כי כריסטיאן בייל יעשה זאת כבר משתולל ביחס של 1 ל-67.

למרבה הצער, אי אפשר להמר על הסיכוי שלורנס וסיירוס יפתחו בקרב אגרופים אחת נגד השנייה בזמן שכריסטיאן בייל חודר לשטיח האדום רכוב על חד-קרן, שייה לה-בוף משתחל לפריים בטעות ו"חרא סבא" מחולל סנסציה וקוטף את כל האוסקרים, כולל בקטגוריית הסרט הטוב ביותר. אם במקרה כל זה אכן יתרחש, כולנו נצא מרווחים בלי שאפילו שמנו כסף.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסקר 2014

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully