וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ הילדים: "הסדרה 'גאליס' איננה מעודדת בשום צורה התנהגות אלימה"

13.4.2014 / 12:59

בעקבות הדיווחים על מזימה של בנות 12 לרצוח חברתן לכיתה ולקבור אותה בבור בהשראת "גאליס", ממהרים בערוץ הילדים להגיב. "מדובר בדרמה יומית איכותית"

תמונות סט מהסדרה גאליס. יוסי צבקר,
"ערוץ הילדים מגנה כל התנהגות אלימה". גאליס/יוסי צבקר

ההדים מפרשת הרצח המתוכנן ממשיכים להגיע. הבוקר פורסם כי ארבע נערות בנות 12, תלמידות כיתה ו' בבית ספר במרכז הארץ, הואשמו בבית משפט השלום לנוער בתל אביב כי קשרו קשר לרצוח את חברתן לכיתה, ותכננו את המעשה לפרטי פרטים. לפי כתב האישום, הארבע תכננו להוביל את חברתן לחורשה הסמוכה לבית הספר, ושם לדקור אותה ואז לקבור אותה בבור שהכינו מבעוד מועד ולאחר מכן להחליף את הבגדים על מנת להעלים ראיות. כל זאת, בשל חשדה של אחת מהן כי הנערה קיללה את אחותה. לפי כתב האישום, הנערות למדו מצפייה בתכנית "גאליס" המשודרת בערוץ הילדים איך לטשטש טביעות אצבע, והחליטו לעשות זאת. שתיים מהן חיפשו את מנקה בית הספר כדי לקבל ממנו כפפות חד-פעמיות, אך הן לא מצאו אותו. כמו כן, הן תכננו לנעול נעליים ישנות על מנת שלא יזהו את טביעות הנעליים שלהן.

בערוץ הילדים מיהרו להגיב ומסרו: "הסדרה 'גאליס' איננה מעודדת בשום צורה התנהגות אלימה. הדבר היחידי אותו ניתן היה להבין מהסדרה הוא שטביעות אצבעות יכולות להפליל, כפי שניתן ללמוד מסדרות רבות אחרות. ערוץ הילדים מגנה כל התנהגות אלימה ומצר על כך שמיעוט אלים בחר לפרש את תכני הסדרה באופן שגוי. הסדרה גאליס הינה דרמה יומית איכותית המיועדת לילדים ובני נוער ותכניה מותאמים לקהל היעד תוך הקפדה יתרה ואחריות מול הצופים וכמובן שאיננה מעודדת אלימות".

זוהי לא הפרשייה הראשונה (ולבטח לא האחרונה) אשר קושרת בין תכני טלוויזיה ובין פשעים. באחד המקרים הזכורים יותר, היה מעורב נער בן 17 אשר בשנת 2009 חנק את אחיו בן ה-10 וטען כי הרצח גרם לו להרגיש כמו שהרגישה הדמות הראשית מהסדרה "דקסטר". מקרה נוסף התרחש בשנת 2011 ועירב ילד בן עשר שרצח את אביו הנער וסבר שלא ייענש מאחר ואחד מפרקי סדרת הטלוויזיה "מחשבות פליליות" עסק במקרה דומה ובסופה של העלילה, נער שרצח את אביו לא נענש.

  • עוד באותו נושא:
  • גאליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully