וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת התרבות בירושלים תיפתח ב-10 ביולי

28.5.2014 / 12:02

חנוכת תחנת מחאה מול בית ראש הממשלה, מפגש בין השפים כאמל השלמון ואסף גרניט, ושבוע של שידורים והופעות של מוזיקת שוליים. זאת ועוד בעונת התרבות בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזיזה ברהים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עונת התרבות בירושלים, שורה של אירועי תרבות בעיר הבירה, תתקיים זו השנה הרביעית בין 10 ביולי ועד 12 בספטמבר, בניהולו האמנותי של איתי מאוטנר.

במסגרת עונת התרבות יתקיימו שלל אירועי תרבות בעיר בהם ישתתפו מאות אמנים ויוצרים מתחומים שונים. העונה תיפתח ב-10 ביולי עם "נקודת מגע" בסימן תנועה - מפגש לילי של אמנים, אמנות וקהל במוזיאון ישראל, בניהולה האמנותי של רננה רז; בין ה-21 ל-24 ביולי יתקיים "פסטיבל בבית", אירוע תיאטרוני-פרפורמטיבי ובו שורה של הפקות מקור שמאתגרות את המושג בית, בניהולה האמנותי של דפנה קרון; באותם ימים יתקיים גם פסטיבל "מתחת להר" לאמנות ציבורית חדשה, שאוצר עומר קריגר. משתתפיו יבקשו להצביע ולהשפיע על המהות הפוליטית-דתית-שלטונית של ירושלים ולבטל את הגבולות בין פוליטי לאמנותי. בין השאר, צפויים הקראת פסק דין בנושא אמנות בבית המשפט העליון וטקס חנוכת תחנת מחאה חדשה מול בית ראש הממשלה שעיצבו סטודנטים לעיצוב מבצלאל.

השפים כאמל השלמון ואסף גרניט. דן פרץ,
השפים כאמל השלמון ואסף גרניט./דן פרץ

עוד בעונת התרבות בירושלים: "החזית - ירושלים נגד העולם" בשיתוף עם רדיו תדר ורדיו רעש- האוור הירושלמי - שבוע של שידורים, הופעות וחפירות המוקדש כולו לסצנה מוסיקת השוליים בין 10 ל-14 באוגוסט, הכולל שתי במות מופעים בכל ערב, סדרת סרטים תיעודיים על סצנת המוזיקה בעיר ורייב גדול. מנהלים אמנותיים: גילי לוי ואיתי דראי; הפרויקט קולינרי "3,876 מ' – בין המזלג לסכין", שיפגיש בין השפים כאמל השלמון ואסף גרניט, יתקיים על קו התפר בין מזרח למערב העיר בין ה-20 באוגוסט ל-7 בספטמבר. השפים יתחקו אחר המטבח הירושלמי. קונספט וניהול אמנותי: איתי מאוטנר, ליווי קולינרי ואמנותי: הדיי עפאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
איתי מאוטנר. דן פרץ,
המנהל האמנותי של "עונת התרבות בירושלים", איתי מאוטנר/דן פרץ

"פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת", שיתקיים בין 9 ל-12 בספטמבר, יחתום את עונת התרבות. בין השאר יתקיים בו מופע של עזיזה ברהים, מהשמות המוערכים במוזיקת העולם. ממחנות הפליטים באלג?יר, דרך לימודי מוזיקה בקובה ועד להשתקעות בברצלונה, ברהים נחשבת לאחד הקולות הבולטים במוזיקה של מערב אפריקה. היא משלבת בלוז מדברי עם רוק, מוזיקה לטינית וקאטלונית, ושיריה עוסקים בקריאה לחופש ולשחרור מולדתה לצד קריאה לזכויות אדם ולעצמאות נשית. בנוסף, ב"פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת" תופיע תזמורת "שאבאב אל אנדלוס", אנסמבל בן עשרה נגנים המבצעים מוזיקה מרוקאית מסורתית ויארח את הפייטן יליד מרוקו הרב חיים לוק. מנהלים אמנותיים: גיל קרניאל, גיל רון שמע ועמרי שריר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully