וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הבשר של "כלבוטק": בדיוק כמו הבשר, גם התחקיר מזויף

3.6.2014 / 0:00

העונה החדשה של "כלבוטק" נפתחה בהבטחה לפוצץ את קומבינת הבשר אך בפועל התייחסה למשהו אחר לגמרי. אבל היי, העיקר שרפי גינת וצוותו שוב ביקרו ב"מעבדה הטובה בעולם"

באדיבות ערוץ 10

רפי גינת יוצא לקרב מאסף. נחוש לשמר בחיים הן את מותג "כלבוטק" והן את ערוץ 10, הוא אורז את שק התעלולים הדמגוגי המוכר ויוצא למלחמה. אולי בפעם האחרונה במתכונת הנוכחית. וכמה מעניין היה יכול להיות ביקור בראשו של גינת בעת שקריין את תחקיר הבשר שכיכב בפתיחת העונה החדשה של "כלבוטק". כמו שמש אסוסיאציות ההופכת לננס לבן, כך קפץ גינת מנושא לנושא, סתר את עצמו וקינח בסשן פיסטינג לנתח בשר תמים.

אפשר לקבל בהבנה את הבלבול של גינת. כאמור, הוא נמצא במלחמת ההישרדות הגדולה בחייו. אבל אי אפשר לקבל בהבנה את הרשלנות של גינת. נפתח בעיתוי שידור התחקיר. רגע לפני חג שבועות ולמעלה מחודש אחרי יום העצמאות, חג המנגל הלאומי. אם גינת היה מעוניין להגן על הציבור, כלום לא היה מקום לשדר את התחקיר רגע לפני שצריכת הבשר הלאומית עולה? הרי למה הדבר דומה? לקבלת מוצר במתנה לאחר שרכשת אותו. נדפקנו, אכלנו בשר מקולקל, כבר הספקנו לעכל אותו ולשחרר אותו לחופשי, מה רפי גינת רוצה מאיתנו עכשיו?

קהל היעד מפוספס גם כן, אחרי שבועיים וחצי של הטפה בלתי פוסקת בשידורי "האח הגדול", כולם כבר יודעים שבשר זה רצח. אבל גינת לא פונה אל הקרניבור הממוצע. לא, הוא פונה לקרניבור אנין הטעם. לזה שירכוש סטייקים במחיר יקר. האנשים האלה, אומר לעצמו הצופה, לא באמת מתלבטים אם לאכול בשר או לא. הם כבר מזמן איבדו את המצפן המוסרי. "המכונות האלה מתעללות בבשר", אומר גינת. בבשר, לא בחיה. רוצה לומר, "כלבוטק" בכלל לא נמצאת באותה רמת חשיבה בה נמצאים האנשים שיודעים שהשניצל שלהם פעם היה בובה ב"פרפר נחמד". עולם אחר לגמרי. מנותקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעם היה כאן אפרוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוב ושוב חוזר גינת על המונח "קומבינה". הביטוי שסלל עבורו דרך לקריירה מוצלחת. קומבינת הבשר, קומבינת החומוס, קומבינת שמן הזית, קומבינת החתולים, קומבינת המיונז. יו ניים איט. כל מאכל והקומבינה שלו. יודע כל יוצר טלוויזיה שהדרך אל שלט הצופה עוברת בבטנו מוכת תסביכי השואה. לאכול כמה שיותר וכמה שיותר מהר. על זה הישראלים חושבים. וגינת יודע את זה וממנף את ההימור לרמה גבוהה עוד יותר: הוא קושר בין צריכת הבשר לישראליות. אתה לא באמת ישראלי אמיתי אם אתה לא צורך בשר.

הבעיה עם הנרטיב של גינת היא כאמור, הרשלנות ואי תשומת הלב לפרטים הקטנים. גינת מספר על הפוספטים שנמצאים בבשר הבקר הטרי ובאותה הנשימה מספר שרוב הישראלים צורכים דווקא בשר עוף. לפי התכנית, מספר הישראלים שכן צורכים בשר בקר הוא די נמוך שכן ישראל נמצאת במקום האחרון ברשימת המדינות המתפתחות בצריכת בשר בקר. ורוב הישראלים? אה, הם בכלל צורכים בשר קפוא. נו, אז אם רוב הישראלים צורכים בשר עוף ובישראל לא צורכים הרבה בשר בקר ואם צורכים אותו צורכים אותו קפוא, למי אכפת מבשר הבקר הטרי?

"אתם לא רוצים את זה בבשר", מחנך גינת וטס ל"מעבדה הטובה בעולם" כאילו לא עברו 40 שנים מאז ש"כלבוטק" עלתה לאוויר בגרסה הראשונה. מונופול החינוך כבר לא נמצא בידיה. כל ישראלי יודע כיצד לעלות על חורים בעלילות ולמצוא באינטרנט עוד כמה מעבדות טובות לפחות. גינת, בלי לשים לב, נפל קורבן לתחקירו שלו. כמו בשר בקר מעובד מלא בפוספטים ובמים, כך גם תחקיר פתיחת העונה של "כלבוטק". השלד העיתונאי קיים. אבל הוא מלא בכל מיני דברים שלא צריכים להיות בו.

ומה אתם חשבתם על תחקיר הבשר של "כלבוטק"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully