וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיק ג'אגר עשה סקס עם הקהל

5.6.2014 / 4:34

הקהל הגיע לסיפוק מלא, זז כמו ג'אגר, קיבל את החום, רקד ואף זכה לכמה טיפות של גשם. הרולינג סטונס הגיעו לפארק הירקון ושגיא בן נון יצא משם עם תובנות

בן קלמר

בני גילו כבר משחקים בינגו עם מטפלת סיעודית, אולם מיק ג'אגר מעדיף לשחק פוקר עירום עם הקהל שלו. אמש, בלילה חם במיוחד בפארק הירקון, סולן הרולינג סטונס עשה סקס עם הקהל הישראלי. ג'אגר שלט בו בכריזמה ובמיומנות רבה. בהדרן האחרון, הקהל יסיים ב"(I Can't Get No) Satisfaction", אבל ברור שאף אחד לא התכוון לזה באמת.

50 יום לאחר תחילת ספירת העומר ו-50 שנה לאחר שיצא אלבום הבכורה של הרולינג סטונס, 50 אלף איש מילאו את פארק הירקון למרות שרק מיעוטם זכו ל-50 אחוז הנחה של כרטיסי הלאקי דיפ. הערב נפתח בהופעת חימום של רמי פורטיס. הוא סיפר על הבמה שיש בקהל אדם בן מאה, חתם את הופעתו בקריאה "אין קץ לילדות", וזאת היתה קבלת פנים מושלמת לרולינג סטונס. בהופעה הראשונה וההיסטורית של הסטונס בישראל אמש, נראה הקשיש מיק ג'אגר כמו ערוץ ניק ג'וניור.

הרולינג סטונס בהופעה בישראל. בן קלמר
חולצה מלאה בנצנצים עלתה לבמה. מיק ג'אגר/בן קלמר

תופים, אורות אדומים ולהבות. כרוז מכריז: "קבלו את הרולינג סטונס". חולצה מלאה בנצנצים עלתה לבמה. לרגע עלה החשש שצביקה פיק בתוכה, אבל למרבה המזל היה זה מיק ולא פיק. ריף הגיטרה של "Start Me Up" מתפוצץ מהרמקולים, והזכיר לנו שהנצנצים הם רק הקישוט ולא המהות, ופילח את הלב."You make a grown man cry", כתבו מיק ג'אגר וקית ריצ'ארדס בשיר הפותח, ובהמשך הערב באמת היו בקהל כמה גברים מבוגרים שבכו. אי אפשר שלא להתרגש מאירוע כזה של פעם בחיים. עם זאת, יש מצב שהם בכלל בכו בגלל מחירי הכרטיסים.

השיר השני, "You Got Me Rocking", נחשב לשיר תגובה של הסטונס למבקרי הלהקה, שלעתים קרובות לעגו לגיל של חבריה. באמת לא יפה מצד המבקרים שעשו את זה. וגם היה ממש לא במקום דחקות ברשתות חברתיות כמו "מיק ג'אגר ביקר בקיסריה. הוא בטח חיפש את חבר נעוריו, הורדוס" (אז מה אם אני כתבתי את זה). החיבור לארץ הקודש, אגב, לא נגמר רק בהליכה לקיסריה. בסוף השיר, מיק ג'אגר אמר בעברית "ערב טוב, חג שבועות שמח ישראל". בכלל, הוא לא הפסיק לפטפט בעברית לאורך כל המופע. בין השאר אמר בשפת הקודש "אנחנו האבנים המתגלגלות", "תודה", "הכל סבבה?", כינה את זמרת הליווי "מקסימה", שאל את הקהל "אתם נהנים?" והוסיף בעברית לחבר הלהקה רון ווד: "קנית את הנעליים בשוק". טוב, כי עם שכר מוערך של 6.7 מיליון לחברי הלהקה, לפי פרסומים, באמת צריך לחסוך. לאחר מכן, אגדות הרוק ביצעו את "Tumbling Dice" הגרובי, שעוסק במהמר. הסטונס מרבים לבצע בהופעות את השיר הרגוע יחסית, וג'אגר וריצ'רדס התווכחו לא פעם על הקצב הראוי לביצוע השיר על הבמה, כשג'אגר לוחץ להאיץ את קצב השיר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הרולינג סטונס בהופעה בישראל. בן קלמר
"חג שבועות שמח ישראל"/בן קלמר

ייאמר לזכותם של המתגלגלים, שלמרות חיבתם העזה למצלצלים, הם מתחשבים גם ברצון הקהל. בניגוד לכוכב רודף כסף אחר שהופיע בארץ, בוב דילן, ההרגשה לא היתה שהם רק באו "לדפוק קופה" אלא התמסרו מאוד לקהל, כמעט כמו שפול מקרטני התמסר לנו בהופעתו בארץ. נכון, אולי זאת רק טכניקה או משחק מיומן, אבל זה עשה את העבודה. נראה כי מתוך אותה התחשבות בקהל ביצעו הסטונס את "Angie", להיט ענק שלהם בישראל שלמרות עיבודו השונה במידה מסוימת גרם לצמרמורות בקהל, וגם את הסינגל הראשון מאלבומם הרביעי, "Paint It Black", שלא היה צפוי כי ישירו אותם. התחשבות נוספת בטעם הקהל היתה עם ביצוע השיר "Get Out of My Cloud", הוא השיר שנבחר בהצבעה למעריצים לפני ההופעה.

לצד מידה נאה של להיטים ותיקים, ביצע ג'אגר גם שיר חדש יחסית, "Doom and gloom". קית' ריצ'רדס ביצע שני שירים, "You got the silver" ו-"can't be seen". בהמשך הערב מגיע שלב השירה בציבור, כשג'אגר מזמין את הקהל להצטרף בשיר "Miss You" וקשישה בקהל זזה כמוהו. הביטלס להקה טובה יותר, אבל עם הסטונס כיף יותר לרקוד.

הרולינג סטונס בהופעה בישראל. בן קלמר
טיפות גשם ירדו על הקהל בפארק/בן קלמר

כותב שורות אלה סבור כי הרולינג סטונס היא לא "להקת הרוק הגדולה בעולם", אבל ההופעה שלה היא נשק לא קונבנציונלי. "Gimme Shelter" קטלני יותר ממקלע רימונים שיורק שישה רימונים בשלוש שניות, "Jumping Jack Flash" אימתני יותר מרובה צלפים שחודר קירות בטון, ו"Sympathy" הרסני יותר ממפצח בונקרים הרסני. צה"ל חזק? הרולינג סטונס חזקים!

"לילה טוב ושלום", אמר שוב ג'אגר משפט בעברית. הוא ירד מהבמה, ואז עלו עליה זמרי המקהלה הקאמרית של בית הספר למוזיקה באוניברסיטת תל אביב. הסטונס חזרו לבמה ושרו את ההדרן "You Can`t Always Get What You Want" (הם היו יכולים להקדיש את השיר לרוג'ר ווטרס). השיר השני היה " Satisfaction", שחתם מופע קסמים נפלא. בסוף היום החם הזה, התרחש הקסם האחרון: טיפות גשם ירדו על הקהל בפארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully