וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכוכב הבא ארה"ב": הכישלון הישראלי הגדול הבא

24.6.2014 / 0:01

שופטים לא אטרקטיביים, שיטת הצבעה מסובכת ומריחת זמן. "הכוכב הבא ארה"ב" מסתמנת כאחד הכישלונות הישראליים הגדולים ביותר בהיסטוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גאווה ישראלית/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה להאמין ש"הכוכב הבא ארה"ב" לא הצליחה לכבוש את טבלאות הרייטינג. סתם, אפשר להאמין. אפילו אפשר מאוד להאמין. זה בדיוק מה שקורה כשאתה משיק בעונת הקיץ תכנית שמשתייכת לז'אנר שמוצה לחלוטין. זה לא הפריע לקשת לנסות למכור קרח לאסקימוסים. לרצות להיות דנמרק החדשה. המדינה שכולם ידברו עליה. יצאנית הפורמטים המצליחה. בינתיים, מסתמן שייצוא הפורמטים של ישראל הוא תמונת המראה ההפוכה של דנמרק: אף אחד מהם לא ממש זוכה להצלחה.

"הכוכב הבא ארה"ב" הושקה ב-ABC ברוב פאר. "הלילה נשנה את הדרך בה אתם צופים בטלוויזיה", הכריז ג'וש גרובן, הגרסה הרגועה והגיקית יותר של אסי עזר, והסביר על הפורמט החדש. אנחנו כבר מכירים אותו. מתמודד ריאליטי כושל, מסך גדול, אפליקציה, פרסומות. מעבר לים, בשל אזורי הזמן השונים בארה"ב, העסק מסתבך. למעשה, צופי החוף המערבי משמשים כגלגל הצלה למתמודדים שצופי החוף המזרחי בחרו לא להעביר אבל הם לא יכולים לבטל אודישן מוצלח לפי צופי החוף המזרחי. מבולבלים? זו רק ההתחלה.

פרט לגלגל ההצלה הכפוי, "הכוכב הבא ארה"ב" אימצה את רוב האלמנטים מהמקור הישראלי. הבדל גדול נוסף נמצא בגזרת השופטים. בניגוד למקור הישראלי שליהק שמות גדולים, בגרסה האמריקנית הסתפקו בשמות בינוניים במקרה הטוב: זמרת הפופ קאשה, זמר הקאנטרי בראד פייזלי והראפר לודאקריס משמשים כשופטים וג'וש גרובן, כאמור, מנחה בחינניות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ורק לרני רהב לא נשאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

צופי "הכוכב הבא ארה"ב" התמסרו, די במהירות יש לציין, לשיטת ההצבעה. גרובן טרח לציין את מספר המצביעים הפעילים שבתורם מיהרו להרוג כל מתמודד שלדעתם לא הצליח. כמה הם הרגו מתמודד שלדעתם לא הצליח? דמיינו תוצאה חד-ספרתית. מתמודדים מצליחים? הם גירדו את צמרת המד תודות לצופים ששרדו ביצועים בודדים בפרק זמן ארוך (ארבעה אודישנים בשעה איי קיד יו נוט).

שופטים לא אטרקטיביים, שיטת הצבעה מסובכת ומריחת זמן. אין טעם להמשיך. באופן אירוני, נדמה שהדבר הכי ישראלי שהגיע ל"הכוכב הבא ארה"ב" הוא אלמנט פוליטי. למסך הגדול שנמצא מול המתמודדים קוראים ב"הכוכב הבא ארה"ב" – "The Wall", כלומר, חומה. מתמודדי "הכוכב הבא ארה"ב" מנסים להרים את החומה שהגיעה מישראל. כמה הולם, הסאבטקסט הורג את עצמו ברכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

כמה שעות בתום פרק הבכורה של "הכוכב הבא ארה"ב" מתברר שבנוסף לכינוי "כוכב נופל", הו כמה שזה היה מתבקש, שדבק בתכנית בטוקבקים השונים מעבר לים, השאלה הגדולה היא האם "הכוכב הבא ארה"ב" תשרוד את עשרת השבועות שהוקצו לה או שמא תלך בדרכה של "The One", תכנית ריאליטי מוזיקלית כושלת ששודרה ב-ABC בקיץ 2006 ובוטלה כעבור שבועיים. הרי בסופו של יום, הצופים לא זקוקים לחינוך, הם לא זקוקים לשליטה במחשבות, הם זקוקים לתכנית אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • הכוכב הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully