וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומיק-קון 2014: התותחים הכבדים דפקו נפקדות

בניגוד לעבר, קומיק-קון 2014 לא כלל הכרזות גדולות שגרמו לעולם לעצור את נשמתו. מה כן היה שם? בעיקר פרסי ניחומים בדמות מרצ'נדייז עבור המעריצים

קומיק-קון 2014. GettyImages
אי של שקט. קומיק-קון 2014/GettyImages

בסוף השבוע האחרון סן דייגו היתה באופן מובהק היקום המקביל והמנותק ביותר מכל הנעשה בעולם. בסביבה בה הרוב המכריע מחופש לזומבים, באטמנים או דות'ראקים, המלחמות היחידות בהן התעסקו כאן היו אך ורק משחקי תפקידים, משחקי וידאו או התנצחויות לגבי המתרחש בסדרות המדע בדיוני החביבות על בני השיח.

היום (ראשון) יינעל כנס קומיק-קון 2014 שבשנתו ה-45 הוא עדיין המפלצת הענקית שהתעצמה בשנים האחרונות בעידוד אולפני הסרטים של הוליווד שלמדו טוב מאוד כיצד לחלוב מסחרית עד תום את הפוטנציאל של רבבות המעריצים של סדרות קומיקס, פנטזיה, גיבורי על ומדע בדיוני. אולם בניגוד לעבר, שאגת המפלצת הסתכמה בקול ענות חלושה עם יותר מדי ביטולים של כוכבים שלא מיהרו לנדוד שעתיים דרומה מלוס אנג'לס והעדיפו להשאיר את הבמה לדמויות הרבה פחות בולטות ולהכרזות הרות גורל מעטות - בניגוד לטרנד שכבר הפך למסורת. התוצאה הישירה היא שמעריצי הז?אנר מקרב 130,000 באי הכנס נאלצו להתעסק בשלל הפאנלים והאטרקציות הקידומיות בכל פינה.

אפילו גיבור סדרת סרטים קודמת, דניאל רדקליף - הלא הוא הארי פוטר - הגיע בפעם הראשונה (!) לקומיק-קון כדי לקדם מותחן אימה עצמאי בכיכובו בשם ?קרניים?, בלי אף מילה על הקוסם הצעיר שהביא לו תהילת עולם או פאנל מיוחד לכבודו. לבד מהפאנל במרכז הכנסים הענק בדאון-טאון הסתובב רדקליף במלון הילטון הסמוך, עם סיגריה מונחת בנונשלנטיות על אוזנו, חיוור ומנסה להימנע מכל הזדמנות שחס וחלילה תפגיש אותו עם מעריצים נלהבים עם משקפי החנון, הגלימה ושרביט הקסמים של הארי. בפאנל הוא גם דיבר באופן מוצהר על הרצון העז להתבגר הרחק מהתפקיד שעשה אותו, למורת רוחם של באי קומיק-קון. לא רוצה? לא צריך!

דניאל רדקליף בקומיק-קון 2014. GettyImages
הקסם נעלם. רדקליף/GettyImages

שני האירועים הגדולים ביותר השנה היו הפאנלים של שתי סדרות הלהיט "משחקי הכס" ו"המתים המהלכים". 4,000 ברי המזל שזכו לנכוח באולם H המפורסם במרכז הכנסים עמדו בתור לפחות יממה לפני. לכל אחד משני הפאנלים הגיעו הכוכבים הבולטים של הסדרה מהעונה החולפת, אשר התרפקו באווירת ערב שבירת דיסטנס על רגעים משעשעים מהצילומים, רגעי קסם מזוקקים עבור חנון קומיק-קוני מצוי, וכמובן נתנו טיזרים מהליהוקים ומהאווירה שבה תתאפיין העונה הבאה.

הפאנל של "משחקי הכס" הורכב בין היתר מקיט הרינגטון (ג'ון שלג), מייזי וויליאמס (אריה סטארק) וניקולאי קוסטר וולדו (ג'יימי לאניסטר) וכן פדרו פאסקל (אוברין מארטל) ורוז לסלי (ייגריט), שמשניהם נפרדנו בעונה האחרונה. השנה חיכו למעריצי סרטון פספוסים מעונה 4 וכן הכרזה לגבי תוספות הליהוק לעונה הבאה. תשע תוספות שכללו בין היתר את אלכסנדר סידיג (דוראן מארטל), ג'סיקה הנוויק (נימרייה סאנד) והשחקנית הניו זילנדית קיישה קאסטל יוז, שהייתה מועמדת לאוסקר בגיל 13 על הסרט "לרכב על הלווייתן" מ-2004 ותגלם את טיאן חול.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הרחק מצילן של שתי הסדרות הללו קודמו עשרות סדרות נוספות בקריצה מובהקת למעריצים. קומיק-קון הפך כבר לעצירת חובה של כל רשת טלוויזיה שמחשיבה את עצמה כדי להטריח את כוכביה לשטיחים האדומים, לפאנלים מיוחדים ולראיונות עם מאות בלוגרים. קומיק-קון הוא יום חגם של אלו שבאמת מחוברים באינפוזיה לזירה האינטרנטית, בדגש על רשתות חברתיות.

בין השמות הטלוויזיוניים אשר משכו תשומת לב מיוחדת השנה היו כוכבת "אורפן בלאק" טטיאנה מסלאני, שייתה מועמדת לגלובוס הזהב על תפקידה, כוכבי סדרת גיבור העל "החץ" וסדרת הבת החדשה שתעלה באוקטובר "פלאש", צוות השחקנים של "דם אמיתי" בסיבוב פרידה לפני שהסדרה מסתיימת בחודש הקרוב (כולל אנה פאקווין בפריזורה כחולה-סגלגלה) והקאסט של "אימה אמריקאית" שפיזרו רמזים על עונת ה"פריק שואו" שתעלה בסתיו הקרוב.

יומני הערפד בקומיק-קון 2014. GettyImages
דלנה לנצח! "יומני הערפד"/GettyImages

אם בעבר האולפנים הגדולים יצאו בהכרזות גדולות דווקא בסביבת המעריצים, הפעם נדמה כי הם הסתפקו במיני טיזרים לעתיד ולא באמת סיפקו את הכותרות הגדולות להן העולם ציפה. כך למשל במקרה של אולפני האחים וורנר, שאמנם הקרינו סרטון קצרצר של טעימה לא מייצגת מהסרט "באטמן נגד סופרמן" (עליו הוכרז כאן בשנה שעברה) ואת התמונות הרשמיות של בן אפלק בתור האביר האפל, הנרי קאביל בתור איש הפלדה וגל גדות שלנו בתור וונדר וומן – אותן תמונות שהופצו באותם רגעים ממש גם אל הבלוגספירה, כולל על ידי גדות עצמה – אבל כאשר שלושת הכוכבים הוזמנו לבמה על ידי הבמאי שלהם זאק סניידר הם הסתפקו בנפנוף לעבר הקהל, לא פצו הגה וירדו בחלוף דקה. לא נגענו.

לעומתם, כוכבי החידוש המדובר "מקס הזועם" טום הארדי, שרליז ת'רון וניקולס הולט, בכלל לא הגיעו לקומיק-קון והשאירו את העבודה למפיקים הלחלוטין לא זוהרים. הקהל התנחם בקדימון שזכה לתשואות נלהבות ובקדימון לסרט של האחים וואשבסקי "ג'ופיטר עולה" שיציאתו נדחתה לתחילת 2015.

בוורנר הפנו את הזרקורים לעברו של צוות השחקנים של סרט "ההוביט" השלישי והאחרון שיעלה בדצמבר. את הפאנל הוביל מגיש הלייט-נייט סטיבן קולבר כשהוא מחופש להוביט. לצידו הופיעו קייט בלאנשט, אורלנדו בלום, אוונג'לין לילי, בנדיקט קמברבאץ', לי פייס, אלייז'ה ווד וכמובן הבמאי האגדי פיטר ג'קסון. בילבו באגינס, השחקן מרטין פרימן, הבריז. הכוכב שעשה קריירה בזכות גולום, אנדי סרקיס, הפך במהרה לליצן הקבוע עם הקול המזוהה של דמותו ובמסיבת העיתונאים הודה כי מבחינתו הוא כבר יכול לפרוש ?ולהרוויח רק מזה כטריק למסיבות מכאן והלאה?.

סטיבן קולבר בקומיק-קון 2014. GettyImages
איום המנהרות. קולבר/GettyImages

לאחר שאולפני פוקס חשפו כמה מהסרטים שלהם לחודשים הקרובים, עיניי כל משתתפי קומיק-קון נישאו לפאנל של שבת בערב בו ענקית הקומיקס מארוול הציגה את הסחורה שלה. לאחר שפול ראד, מייקל דאגלס ושות' פינו את הבמה כשקידמו את "איש הנמלה" שעתיד לצאת בעוד שנה, והכרזה על סרט המשך המיועד לשנת 2017 של "שומרי הגלקסיה" שרק יעלה לאקרנים בסוף השבוע הבא, נשלפו התותחים הכבדים כיריית הפתיחה למסע הקידום לשובם של הנוקמים.

כפי שצפו רבים לקראת קומיק-קון, נרשמה נוכחות מתבקשת של כוכבי "הנוקמים: עידן אולטרון", בהם רוברט דאוני ג'וניור, כריס המסוורת', כריס אוונס, ג'רמי רנר וסמואל אל. ג'קסון, בתוספת שני המצטרפים הטריים אהרון טיילור ג'ונסון ואליזבת אולסן, שיגלמו בסרט ההמשך המצופה את התאומים קוויקסילבר ומכשפת השני. "זה טוב יותר כל פעם מחדש", אומר דאוני ג'וניור שרושם נוכחות נוספות בתור איירון מן בקומיק-קון, "אני יושב הפעם על ספסל הטאלנטים הכי מרשים שאי פעם הייתי חלק ממנו ויש לכולנו סרט ממש נחמד שיגיע אליכם בשנה הבאה". אגב, מי שנעדר הוא הרוח החיה של סדרת הסרטים, הבמאי ג'וס ווידון, שמחלים מפציעה ברגלו.

ובכל זאת, ווידון הוא אבידה קטנה. מי שבאמת דפק נפקדות שאיכזבה רבים הוא סטן לי, האיש והאגדה בן ה-91 שהפיח רוח חיים בכל גיבורי חוברות הקומיקס של מארוול. ואם הוא לא הגיע לקומיק-קון, אולי עדיף לחכות לשנה הבאה. בכנס קומיק-קון 2015 צפוי לארח קידום אגרסיבי ל"באטמן נגד סופרמן", חשיפה אודות השלב הבא בפיתוח של דיסני עם גיבורים חדשים מעולם "הנוקמים" ועוד גודזילות וקינג קונגים שיבואו עלינו לטובה ואולי יביאו שלום, או כמה מאות מיליוני דולרים בקופות ועוד יותר מזה במרצ'נדייז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully