וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבת לזוז 12: תל אביב מבעירה את פרויקט BalconyTV העולמי

1.8.2014 / 0:00

למה אסור להגיד עוד את המשפט "לא יאמן שזה ישראלי"? איך נשמע החדש של קארן או ומי לא יכול להסתפק בטיזר של טי וי און דה רדיו? חייבת לזוז בסיקור האינדי והפופ

עדי אולמנסקי. BalconyTV, צילום מסך
על גגות תל אביב. עדי אולמנסקי/צילום מסך, BalconyTV

השבוע נפל דבר והוחלט להימנע מהמשפט "לא יאמן שזה ישראלי". שמעתם שיר שפוצץ לכם את הלב? מוזיקאית בלי מבטא סובבה לכם את הראש? טראק מדהים הגביר את זרימת הדם שלכם? אל תגידו "לא יאמן שזה ישראלי". בימים כמו אלו קל להבין שהפליאה הזו כבר לא שייכת לכאן וצריך להחריש אותה. זו לא רוח ציונית שתקפה את חבריי ואותי בהתכנסות רנדומלית בבר, אלא הגיון בריא. הוחלט בלי מחשבה נוספות שהמילים האלו ישוגרו אך ורק מפיות של מי שלא יודע. בגלל התקווה שזו לא תהיה מנטרה של מביני-עניין, אי אפשר היה להימנע השבוע מחגיגת BalconyTV תל אביב, שתתקיים בסוף השבוע הקרוב במועדון הפסאז' ברחוב אלנבי. שם יהיה קמצוץ מכל אותם אמנים, להקות, מוזיקאים ישראלים, שוודאי כבר ידעו בעבר את טפיחת "לא נשמע ישראלי!" ואפילו התרגשו. סצנת האינדי המקומית, זו שכמעט בקושי נשמעת בתחנות הרדיו המובילות, היא בין המעניינות ביותר בפרויקט הבלקוני טי.וי הבינלאומי שמחבר בין סצנות מוזיקה מקומיות לקהילה הגלובלית. בסיבוב אקראי שכולל את מרכזי הערים; לונדון, טורונטו, ברלין, טוקיו, ברוקלין, מלבורן וכו', בולטת בצליליה תל אביב הקטנה מאוד ביחס למקבילות לה.

עדי אולמנסקי, 1,2 מני, אלון עדר, שלי ורותם, סודה פאבריק, אלקטריק זו, 3421, ביל אנד מארי, הקולקטיב, יהוא ירון, עוזי רמירז ועוד עשרות אמנים הופכים את הדף המזרח תיכוני לאחד המושבחים במרפסת הגלובלית, שכל אמניה מצולמים על גגות הערים והשכונות שבהן התרבות תוססת 24/7. בערב שבת, יתכנסו כמה מהמשתתפים בפרויקט במועדון הפסאז' ויבצעו את השירים המצולמים לייב. הנה רק קמצוץ:

TV On The Radio - Seeds

זו לא הפתעה גדולה, שלטי וי און דה רדיו עומד לצאת אלבום חדש, אבל אלו כן בשורות משמחות בימים בהם אפילו זריחת השמש מרגישה כמו אוטופיה. עם החדשות הטובות והרשמיות האלו, משחררת הלהקה מברוקלין, בלי יותר מדי פרטים, טיזר קצר ולא מספק לאלבום שייקרא "Seeds". טיפה בים: תוכלו לשמוע יותר מ-25 שניות כבר במהלך הסתיו הקרוב, אז ייצא האלבום במלואו.

Karen O - Rapt

מי לא קם למשמע השם קארן או? מי האדם שלא מכיר בכוחות המוזיקליים של מנהיגת היה יה יה'ז? אולי זה לא חשוב, אבל כן כדאי לאותו סרבן לשמוע את היציאה הראשונה מתוך אלבום הסולו הראשון שלה, שכולו Lo-Fi טהור, וכולל קליפ בבימויו של בעלה, בארני קליי. השיר של קארן אמנם לא מחדש הרבה, אבל הוא יפה ומשאיר רעב גדול בבטן לקראת האלבום הזה. שווה האזנה.

BANKS - Beggin For Thread

BANKS משחררת קליפ לסינגל “Beggin For Thread", שתואם בדיוק את אווירת ה-R&B האפל לה היא נאמנה מאז שהגיחה לעולם. תשמעו ותראו שם הרבה פיונה אפל, פייסט ו-The Weeknd. הווידאו עמוס במבטי זימה/פיתוי/כעס וריקוד מאובק, וזו סיבה טובה מספיק לצפות בו.

ועוד כמה שכדאי לשים עליהם אוזן:

את זה חיפשתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully