וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ברשות המסים: "גובה הקנסות שבית המשפט גזר על אייל גולן ומנהליו - נמוך מדי"

3.8.2014 / 16:50

בית המשפט השלום בתל אביב אישר את הסדר הטיעון עם אייל גולן: בערב ראש השנה גולן יחל לרצות ארבעה חודשי שירות בבית אבות. בנוסף, גולן ישלם קנס בסך 75 אלף ש"ח. גורם ברשות המסים: "גובה הקנס שגזר בית משפט נמוך מדי"

הפרקליטות החליטה: לא יוגש כתב אישום נגד אייל גולן. דניאל בוק
יש הסדר/דניאל בוק

בערב ראש השנה, ה-24 בספטמבר, ייכנס הזמר אייל גולן לבית אבות ויחל לרצות את ארבעת חודשי עבודות השירות שלו. בנוסף, גולן ישלם קנס בגובה סך 75 אלף ש"ח, ויהיה במאסר על תנאי של 15 חודשים, כך גזרה היום (ראשון) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, לימור מרגולין יחידי. עוד נגזר כי חברת ליאם הפקות, שבבעלות גולן, תשלם קנס של 100 אלף ש"ח. מי שהיה הזמר הים תיכוני הפופולרי ביותר עד לפרשת הקטינות הואשם בהעלמת הכנסות של 2.6 מיליון שח ובניכוי חשבוניות מס פיקטיביות. לפני מספר חודשים הוא הודה והורשה בביצוע עבירות מס.

השופטת לימור מרגולין יחידי קבעה כי הסדר הטיעון מקל מדי, ובכל זאת אישרה אותו. השופטת לא רק מבקרת אלא גם מבוקרת. גורם ברשות המסים אמר היום לוואלה! תרבות: "לתחושתי, גובה הקנסות שגזר בית משפט על אייל גולן ומנהליו נמוך מדי".

רשות המסים מסרה לבית המשפט באוקטובר 2013 כתב אישום נגד גולן, חברת ליאם הפקות שבבעלותו ומנהליה, גולן שרעבי ואריק בן משה, על העלמת הכנסות של כ-2.6 מיליון שקל וניכוי חשבוניות מס פיקטיביות.

בכתב האישום נטען כי בין השנים 2007 ל-2010 השמיטו הנאשמים מהדיווחים לרשויות המס הכנסות מהופעות של הזמר בספינת נופש המפליגות מחוץ לגבולות הארץ, ובנוסף הכנסות מאירועים פרטיים בישראל. נטען כי על חלק מההכנסות לא הוצאו חשבוניות מס ולא דווח עליהן לרשויות, ואילו במקרים אחרים חשבוניות מס שהוצאו לא שיקפו את התמורה המלאה שהתקבלה בפועל, ולכן ההכנסות דווחו בחסר ובכזב.

בנוסף, גולן ומנהליו הואשמו כי בין השנים 2008 ל-2010 רכשו חשבוניות פיקטיביות מעוסקים שונים, תמורת עמלה, דיווחו על הוצאות בסך של 2.3 מיליון שקל וניכו מס תשומות, מבלי שעמדה מאחוריהם כל עסקה ממשית.

אייל גולן בהלווית ניצן שירזי. ברני ארדוב
ישמח את הקשישים/ברני ארדוב

לאחר מגעים בין גולן לרשות המיסים, בדיון שהתקיים בבית המשפט גולן הודה בכתב אישום מתוקן, ובו מיוחסת לו לו עבירה של אחריות מנהל ולא אחריות ישירה. בהסדר הטיעון של גולן עם רשות המיסים הוסכם כי יבצע 4 חודשי עבודות שירות.

בעוד גולן נכנס ויצא מבית האח הגדול, ובערב ראש השנה ייכנס לבית אבות לעבודות שירות, מנהליו לשעבר ייכנסו לכלא. על מנהל הכספים לשעבר של אייל גולן, אריק בני משה נגזרו 9 חודשי מאסר בפועל, 15 חודשי מאסר על תנאי וקנס 50 אלף שח. על אמרגנו לשעבר של אייל גולן, גולן שרעבי - 8 חודשי מאסר בפועל, 15 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שח.

אייל גולן וגולן שרעבי סרבו להגיב. מרשות המסים נמסר: "אנו מקבלים ומכבדים את החלטת בית המשפט". עם זאת, הגורם ברשות המסים שאמר לוואלה! תרבות כי גובה הקנסות נמוך מדי לדעתו, מסר בחיוך: "כל אחד יכול לפרש את התגובה הרשמית הזאת כרצונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully