וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו אור לגויים? אנחנו חושך לעצמנו": ריאיון עם מירי חנוך ואורלי זילברשץ, הנשים מאחורי ההצגה "דג מוסר"

רגע לפני שההצגה "דג מוסר" של תיאטרון הקאמרי תציג במסגרת "ימי תרבות" 2014, פגשנו את נשות העל מירי חנוך ואורלי זילברשץ לשיחה צפופה על קערת שעועית לימה. המסקנה: כולנו עושים פיפי בבריכה

יוסי ציפקיס

מוסר כפול עושים באהבה, או לא עושים בכלל. לא מאמינים? הסתכלו סביב והביטו למציאות ישר בעיניים. אתם יודעים מה, יותר טוב שתביטו במראה, אם לשפוט לפי דבריהן של מירי חנוך ואורלי זילברשץ. בימים אלה מועלת ההצגה "דג מוסר" שכתבה חנוך ובה מככבת זילברשץ לצד גיל פרנק, נטע פלוטניק, יואב רוטמן, נועה שכטר ועוד.

ההצגה שביימה עדנה מזי"א מבית תיאטרון הקאמרי, תעלה ב-10 בספטמבר בהיכל התרבות של מעלות תרשיחא ויום לאחר מכן בהיכל התרבות של נתניה, במסגרת פרויקט "ימי תרבות" 2014, מיזם אירועי התרבות של מפעל הפיס בשיתוף משרד התרבות והספורט ופורום מוסדות תרבות ואמנות. במהלך "ימי תרבות" ייפתחו עשרות מוסדות וגופי תרבות את שעריהם לקהל הרחב בעשרות יישובים ברחבי הארץ ויציגו ממיטב הצגות התיאטרון, מופעי המחול, מופעים מוזיקליים, סרטים, תערוכות במוזיאונים ועוד, והכל במחיר כניסה סמלי של עד 20 שקלים, ובדרום - ללא תשלום.

"דג מוסר" היא קומדיה ביקורתית על משפחה בורגנית, בפרבר בורגני עוד יותר. כאשר העובדת הזרה (לה נבחר השם "מרסי") והלא חוקית של משפחת כספי נהרגת בנפילה מסולם לא בטיחותי, שמוביל לחלון לא חוקי, באגף לא חוקי, בביתו של עורך דין בכיר ואשתו, הניסיונות לטשטש את המוות הביזארי יביאו את המשפחה לעבור שוב ושוב על החוק, תוך כדי שהם מתמודדים עם מה שנקרא החיים. וכמובן, התזמון שכל כך חשוב בקומדיה (או קומדיה טרגית, במקרה שלנו), גם בא לידי ביטוי במחזה של חנוך: רק ימים ספורים נותרו עד לבת מצווה של שירילי, הבת הקטנה, וסודות ושקרים, מביכים, מצחיקים, מטרידים ומשעשעים, צפים מעל ומתחת לאדמה.

פגשנו את חנוך וזילברשץ לשיחה חשובה בביתה של חנוך (לצערנו הרב מזי"א נפקדה, אך גם היא עולה בנושאי השיחה למרבה השמחה) לשיחה על מוסר כפול, האם אפשר לדוג איתו או שנולדים ככה, על הדג שמסריח מהראש, על פיפי בבריכה, וכמובן והכי חשוב - על כוח נשי בתיאטרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully