וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היחידה": בידור נוסחתי, אבל הנוסחה עובדת

לילך וולך

15.9.2014 / 0:19

"היחידה" הולכת בעקבות זרם הדוקו ריאליטי הישראלי שמצליח בזכות המודעות העצמית והליהוקים החזקים. היא לא ממציאה שום דבר מחדש, אבל אם הגלגל נוסע, אין תלונות

יח"צ - חד פעמי

בעולם מקביל, לא רחוק מדי מזה שלנו, "היחידה" היא בכלל סרט תיעודי המבוסס על חייה של מאיה בוסקילה – זמרת בשנות השלושים לחייה, שמנסה ליחצ"ן את הקריירה שלה בגאולה דרך כור ההיתוך הצבאי. גם בגרסת המציאות סיפורה של טוראית בוסקילה היה מגוחך, חנפני ונטול כל ערך שאינו פרסומי, אבל מילא – מאז הספיקה להשתחל לשלוש תוכניות ריאליטי שונות. ואחת מהן – תראו איך הכל מתחבר יפה - "חי בלה לה לנד" היא גם סוג של אם רוחנית לסדרת הדוקו ריאליטי המשועשעת "היחידה".

עשרה סלבריטאים התגייסו מחדש ליעני-צה"ל, כדי להפוך ליעני-להקה צבאית. למעשה יש כאן את השילוש הקדוש הישראלי – ריאליטי, סלגריטיז וצה"ל. הכל כבר כאן, כולל ה"אילו ציפורים", עכשיו רק כדי שהדוקו ריאליטי יעבוד, מה שבעיקר צריך זה לא לדפוק את זה. וברמת הפורמט, הליהוק, ההומור והעריכה – "היחידה", (מבית היוצר המצליח של "גולסטאר" שעשו בדיוק את אותו הדבר רק עם כדור), מצליחה לשמור על האיזון הבריא, ולספק בידור.

בין המשתתפים של "היחידה" תמצאו ליהוקים מוצלחים, ואף לא אחד שתשאלו את עצמכם לגביו "מי? למה?". אל המטרה הראויה של כיבוש זמן מסך התגייסו ולחמו דרק שארפ, מאיר סוויסה, אילנית לוי, ג'וליה לוי בוקן, מאיה בצלאל, רגב הוד, הראל סלוצקי, עופר דומינגז (בוגרי "גולסטאר" המצטיינים) קותי סבג, ואתי ביטון. את העשרה כוכביא האלו גייסו והעלו על מדי ב', והצמידו להם רס"פ משמעת מטורלל בשם שחר, לכאורה על מנת להקים להקה צבאית שלכאורה נועדה להרים מופע בידור עבור חיילי צה"ל. אם נניח את כל הלכאורות האלו בצד ונזכור שמדובר בבידור כורסה עבור העורף השמנמן שיושב בבית, יהיה עדיף בהרבה. וזה בסדר גמור, זה לא כאילו שצפינו ב"מה שקורה באילת VIP" עבור הביצוע הבלתי נשכח של המחזמר "שיער" בלובי המלון.

היחידה.
אם זה עובד, אין צורך לפרק את זה למוות. משתתפי "היחידה"

גם סתם "בידור", בידור שהוא לא המילה הגסה "בידור", צריך לדעת לעשות. ומאחורי "היחידה" יש צוות שיודע לעשות בידור ויודע מה מבדר, והוא לא משפיל ומבזה את המשתתפים או הצופים לשם כך. אם זה רק היה טריויאלי, היה נחמד, אבל זה לחלוטין לא. גם פה, כמו ב"גולסטאר", אנו מקבלים את הקומנטארי המורחב של סלוצקי ודומינגז על המתרחש, שזה נחמד ומשעשע וחד. ולהוציא את ההתנשאות המעצבנת של דומינגז על ה"סלסולים" של אתי ביטון, בפרקים המתקדמים, (כי הרי אם שמעת מזרחי מסלסל אחד כאילו שמעת את כולם), הם מצליחים להצחיק בלי להיות גועליים. אילנית לוי המתוקה והכנה תמיד עדיפה בתפקיד עצמה, ולא בתור מגישה. גם מאיה בצלאל היא טיפוס שקל להתאהב בו, ומה יש לומר? לקותי סבג יש איזה קסם טבעי שאי אפשר להתכחש לו. מבין כל המשתתפים אין אף אחד שהוא בלתי נסבל, ולהוציא את העובדה שמאיר סוויסה (בוגר הסרט המיתולוגי "הלהקה" כזכור) לא מנוצל מספיק במשבצת הליהוק הזו – הכל עובד די חלק. הנוסחה היא הנוסחה והנוסחה די מנצחת.

דווקא נחמד יותר שלא לפרק לגורמים את מה שעובד ב"היחידה", כיוון שמשהו בזה שזהו פשוט כלי שאיכשהו כל חלקיו מתחברים יחד לכדי תוצאה משעשעת למדי, אפקטיבית לחלוטין, ערוכה ומתוזמנת היטב, פשוט לא מעורר את הרצון לנתח עד מוות כל אספקט ואספקט במה שהוא פשוט בידור מוצלח. זו נקניקיה טעימה, אין שום צורך ללכת למפעל הנקניקיות כדי לראות ממה בדיוק עשוי הגועל נפש שטוחנים ונותנים לנו. "היחידה" היא מוצר עובד, משביע, אין תלונות.

א'-ה' 20:15 ב – HOT3 ובחינם ב- HOT VOD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully