וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולמוס: מרתוני הסדרות שיחליקו לכם את יום כיפור (ומעבר לו)

2.10.2014 / 0:00

אם אתם מתכננים להיזרק מול הטלוויזיה ביום כיפור עם מרתונים שיעבירו לכם במהירות את הצום (או סתם את היום), הנה כמה המלצות חשובות לרשום לפניכם

יח"צ - חד פעמי

"Terriers"

מספר פרקים: 13
אורך כל פרק: כ-44 דקות

מישהו ב-IMDB כתב על הסדרה קצרת הימים והמופלאה הזו, "כמו 'ורוניקה מארס' פוגשת את 'ביג ליבובסקי'". הגדרה נהדרת לדרמת הפשע הקלילה הזו של שון ראיין ("המגן") וטים מייניר ("אימה אמריקאית"), שהפעם האחרונה שעבדו ביחד לפני כן הייתה בעונה השנייה והמעולה של "אנג'ל". "טריירס" היא אחד הביטולים המהירים והמצערים ביותר בשנים האחרונות. היא שודרה ב-2010 ב-FX וזכתה לרייטינג עלוב (רבים האשימו את שם הסדרה כגורם מרכזי בכך שאנשים לא ידעו בכלל במה מדובר) עד שבוטלה עם תום עונתה הראשונה. ובכל זאת שווה מאוד לצפות, כי היא סוגרת את הסיפור שלה בסוף העונה הראשונה כך שניתן להתייחס אליה כאל מיני-סדרה.

הסיפור עוקב אחר שני חברים טובים, האחד שוטר לשעבר אלכוהוליסט, האנק (דונאל לוג המעולה, "הוויקינגים", "ילדי האנרכיה"), והשני הוא פושע לשעבר, בריט (מייקל ריימונד-ג'יימס, "עד עצם היום הזה"), שחוברים זה לזה בסוכנות בילוש פרטית (נטולת רישיון). "טריירס" נראית בתחילתה קלילה ושולית כמו איזו "סוכן מחוק", אבל במהרה דוק דכדוכי מוצא את דרכו פנימה, הולך וגדל ויוצר דרמה מצוינת. מה שיפה בה זה שהיא מפלרטטת כל הזמן עם קלישאות אבל לעולם לא נכנעת להן, אלא מוצאת כל הזמן זווית רעננה וסוחפת, ומשלבת בעקביות בין המצחיק לנוגע ללב למתח על קצה המושב. דאם, איזה ביטול מבאס.

"באנשי"

מספר פרקים: 20 (שתי עונות, שלישית צפויה להגיע ב-2015)
אורך כל פרק: כשעה

דרמת הפשע עתירת האלימות והעירום של רשת הכבלים סינמקס, רשת בת של HBO (שלאחרונה הנפיקה את "The Knick" המדוברת), אינה יצירה גדולה. מה שכן, כסדרת פעולה היא עושה עבודה מעולה ואינטליגנטית, מאוד מחוספסת ובלתי מתפשרת - האקשן בה נוצר רוב הזמן באמצעות ידיים חשופות ופחות עם פיצוצים ומרדפים. סיפור המעשה עוקב אחר גנב שהשתחרר מהכלא אחרי 15 שנה, בעקבות גניבת יהלומים ממאפיונר מסוכן בשם ראביט.

בחיפוש אחר אהובתו ושותפתו משכבר מגיע הגיבור לעיירה קטנה בשם באנשי, שם דבר מוביל לדבר והוא מזוהה בטעות כלוקאס הוד, שריף חדש שנשלח לעיירה, תפקיד שהגיבור מאמץ בשתי ידיים כדי לטשטש את זהותו. וטשטוש זהות הוא אכן מה שקורה כאן, כי במסגרת תפקידו משתדל הוד לעשות את הדבר הנכון, בעוד אופיו האלים מושך אותו לכיוון המנוגד. חלק גדול נוסף מהעניין שמספקת הסדרה נובע מהאוכלוסיה המרכיבה אותה - תמהיל של לבנים, שחורים, אינדיאנים ובני אמיש, כך שהיא מפנה זרקור אל אורח חיים שלא רואים הרבה בסדרות מתוסרטות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"Brooklyn Nine-Nine"

מספר פרקים: 22 בעונה הראשונה, השנייה התחילה השבוע
אורך כל פרק: 22 דקות

העונה השנייה של הסיטקום הנהדר והמדובר הזה התחילה ממש ביום ראשון השבוע, והוא עדיין לא נרכש לשידור בארץ, אבל אם תצליחו במקרה להניח עליו את ידיכם, הוא מומלץ מאוד. קומדיה משטרתית המתרחשת במחוז בעיר ניו יורק, בכיכובם של אנדי סאמברג כבלש מוצלח אבל שטותניק ואנדרה בראוור כמפקח החדש והנוקשה שלו. חלקה הראשון של העונה נחמד למדי אבל ניכר בו שזו עדיין סדרה בהרצה, וגם ככזו היא מלאת חן ומזכירה כל הזמן את "מחלקת גנים ונוף" של אותם יוצרים. לאורך העונה הראשונה שלה היא הופכת מצחיקה ומענגת יותר ויותר עם כל פרק שעובר.

"שנות השישים"

מספר פרקים: עשרה
אורך כל פרק: כ-42 דקות

סדרה תיעודית מעולה וקולחת של CNN ששודרה בחודשים האחרונים. כל פרק בה מתמקד בנושא אחר של העשור המהפכני בארה"ב - המלחמה הקרה, מאבקי התנועות לזכויות האזרח, הטיסה לירח, מלחמת וייטנאם, הפלישה הבריטית וכיו"ב. מה שייחודי ויפה במיוחד זה האופן שבו הסדרה הזו בנויה. היא יוצרת את הנראטיב של כל אחד מהסיפורים הגדולים האלה, שאת רובם כבר שמענו פעם פעמיים מאה פעם בעבר, על פי האופן שבו דווחו בזמן אמת. "אנו קוטעים את השידור לטובת דיווח מיוחד", כאלה, הדברים שהעם האמריקאי ראה בזמן אמת על המסך שלו, כולל אימג'ים נדירים שגם למודי סדרות תעודיות מעולם לא ראו שזפו בהם את עיניהם. השיטה הזו יוצרת בפקחות מעורבות מחודשת ותחושה של צריכה בזמן אמת. הרגע הכי יפה ומרגש שימחיש את האפקט מתרחש במהלך המצעד הגדול לוושינגטון ב-1933, כאשר מרטין לות'ר קינג נקרא על ידי זמר הגוספל מהאליה ג'קסון לספר לקהל האדיר על החלום, והוא אכן עושה זאת בלי תיכנון מוקדם. רגע היסטורי מדהים, רגע טלוויזיוני מדהים.

כמו כן, הפתיח שלה יפהפה.

"קמים לתחייה"

מספר פרקים: 8
אורך כל פרק: כ-52 דקות

בתחילת השבוע החלו הצילומים לעונה השנייה של דרמת המיסתורין הצרפתית המרתקת על עיירה ששכלה אוטובוס מלא מילדיה, רק כדי לקבל אותם בחזרה כעבור מספר שנים כאילו מעולם לא נעלמו (ולא התבגרו). העונה השנייה צפויה להגיע רק בסוף 2015, כך שעד אז אפשר להשלים פערים או לרענן את הזיכרון. ההתמקדות של הסדרה באנושיות ובאבל העניקה נפח עצום למאורעות המוזרים, והאפקט שהחזרה הזו יוצרת אצל הנשארים מאחור נע בין אניגמטי למסעיר. שווה להצטרף.

"24" - עונה חמישית

מספר פרקים: 24
אורך כל פרק: כ-43 דקות

"24" היא אם כל סדרות המרתונים, עוד לפני שנכנס אל חיינו המושג המעיק Binge-Watching, כלומר "צפיית בולמוס", צופים רבים בחרו כבר ב-2002 להמתין שתסתיים העונה כדי לצפות במארז ה-DVD שלה במלואו, במקום לכסוס ציפורניים במתח בין פרק לפרק.

לפני חודשים ספורים חזר ג'ק באוור אל חיינו עם עונה חדשה ומקוצרת שהראתה לנו איפה הוא היום ומה אירע איתו מאז סוף הסדרה ב-2010. העונה הזו הייתה בסדר, קצת שחוקה, ובעיקר הזכירה כמה טוב שסגרו את הבאסטה. היא בעיקר עשתה חשק לחזור אל שיאה היצירתי של הסדרה - העונה החמישית. הדחיפה של "24" לקיצוניות במשך ארבע עונות לפני כן הביאה אותה לטרוף לחלוטין את הקלפים בעונה הזו, שהחלה עם רצף התנקשויות בדמויות שהכרנו בעונות שלפני כן כדי להמחיש שחייו של אף אחד אינם בטוחים, מלבד אלה של ג'ק באוור כמובן, אבל אילו מין חיים אלה אם כל אהוביך וחבריך מתים בזה אחר זה? ועל הדרמה החרדתית הזו בנתה העונה החמישית בהצלחה רבתי.

"סאטרדיי נייט לייב"

מספר פרקים: מיליון
אורך כל פרק: טוב, זה טיפה מורכב

לא באמת נמליץ כאן על פרקים שלמים של SNL, אבל מאחר שהיא התחילה השבוע את עונתה ה-40, כלומר אוטוטו היא חוגגת 40 שנה להיווסדה, זו הזדמנות מצוינת להתלבש עליה. אין טוב לשם כך מאשר עמוד התוכנית ביוטיוב, שכולל אלפים רבים של מערכוני התוכנית מכל עונותיה. אפשר סתם לדפדף לאן שהלחצן יוביל אתכם בלי מטרה מסוימת, ואפשר לחילופין להתלבש על פלייליסט מסוים מאלה שהכינו מפעילי הערוץ - לפי השחקן האהוב עליכם, לפי האורח החביב עליכם, לפי הקטעים הדיגיטליים - או לחילופין לבחור מערכון ואז לבחור מההצעות בצד את הבא אחריו. שעות של הנאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully